משרדי התחבורה והאוצר חתמו היום (יום א') על הסכם עם חברת 'שפיר הנדסה' למימון, הקמה ותפעול של פרויקט 'דרך 531'. הפרויקט כולל סלילת כביש מאיזור מחלף נחשונים בכביש חוצה ישראל במזרח ועד לכביש החוף באיזור שפיים במערב וכן הנחת מסילת רכבת לאורך תוואי הכביש. למעשה, כביש 531 סוגר את המעטפת של גוש דן בצפון כך שיחד עם כביש 6 במזרח, כביש 2 וכביש 20 במערב, כביש 431 בדרום, ניתן יהיה לעקוף את גוש דן מכל צדדיו. אורכו של הכביש יהיה כ-20 קילומטר (מתוכם ארבעה קילומטרים כהארכה של נתיבי איילון ממחלף שבעת הכוכבים ועד מחלף רשפון), יאפשר נגישות להרצליה, רעננה, כפר סבא והוד השרון, יכלול 11 מחלפים, 36 גשרים ומנהרות לרכבת. בנייתו מתוכננת להימשך עד 2012 ועלותו נאמדת ביותר מ-3 מיליארד שקל. מימון הפרויקט יתבצע בשיטת P.F.I שבה היזם מתכנן, מקים, מתחזק ומתפעל את הכביש במשך 25 שנה בתמורה לתשלום שנתי מהמדינה. בסיום התקופה יעבור הכביש לידי המדינה. "היכולת של המדינה להעמיד פרויקטים מורכבים מסוג זה, הכוללים אינטגרציה של בניית כביש יחד עם מסילת ברזל והנחת צינור על ידי מקורות, הינה פועל יוצא של שיתוף פעולה מקצועי עם המגזר הפרטי". ציין החשב הכללי במשרד האוצר, שוקי אורן. גדעון סיטרמן, מנכ"ל משרד התחבורה, אמר בטקס החתימה: "מדובר בפרויקט משולב של כבישים ורכבת הגדול ביותר שבוצע אי פעם בישראל. לדבריו אין ספק שיותר ויותר פרויקטים תשתיתיים ותחבורתיים יצטרכו להתבצע באמצעות הסקטור הפרטי.