התוכניות המקוריות דיברו על ימים אלו, התקופה בה אמורה היתה יצרנית הרכב הסינית Great Wall להתחיל בשיווק מכוניותיה בגרמניה – השוק האירופאי החשוב ביותר מבחינתה. "אנחנו נצטרך להמתין לפחות עד לשנת 2010 בכדי להגיע לסטנדרט האיכות והבטיחות המקובל בשוק הגרמני" מסביר מנהל השיווק העולמי של Great Wall, וונלין קסינג בראיון לדו-שבועון הגרמני auto, motor & sport. קסינג מסביר כי המינימום הבטיחותי מבחינתם תהיה תוצאה של 4 כוכבים במבחני ריסוק של ה-euroNCAP והכוונה לכל דגם שישווק בגרמניה. עד כה הצליחה היצרנית הסינית להגיע לציון של 3 כוכבים במכונית קומפקטית אותה היא משווקת כבר באיטליה וטוענת לרמת בטיחות של 4 כוכבים (בניסויים עצמיים) אצל ה-SUV הובר (Hover). המעניין יותר בראיון אותו העניק קסינג למגזין הגרמני היה דווקא בביקורת הברורה על יצרניות סיניות אחרות שנכשלו בניסיון החדירה לשוק האירופאי ו/או הגרמני, ולנזק הנגרם עקב כך. הכוונה היתה בעיקר לבריליאנס ולנדווינד שמיהרו לנסות ולמכור את מכוניותיהן בשוק הגרמני האנין והקפדן בכל הקשור לאיכות ולרמת בטיחות, ונכשלו כישלון חרוץ תוך ספיגת ביקורות נוקבות ורמות שלא תמיד הבדילו בין יצרן סיני אחד למשנהו. "הצרות שהיו לבריליאנס וללנדווינד בנסיונות הכניסה לגרמניה השפיעו קשות גם עלינו" הסביר קסינג. "אנחנו מחפשים שותפים אירופאיים שיעזרו לנו עם מנועים, תיבות הילוכים ועוד – ולא מצליחים למצוא. מעטים מוכנים לעבוד עם יצרן סיני שהאיכות ונושא הבטיחות אינם מספיק חשובים עבורו – ואנחנו מבחינתם "עוד יצרן סיני". הנזק הוא גדול...". בשלב זה משנה Great Wall את האסטרטגיה הגלובלית שלה והחליטה "להתגלח" תחילה על השוק הרוסי הגדל בהתמדה (שהופך לשוק הרכב הגדול באירופה). היצרן הסיני הגדל מתכנן לסיים את 2008 עם מכירת 150,000 מכוניות – מחציתן מחוץ לסין, כאשר ב-2010 הכוונה לעבור את נתון 500,000 המכוניות שיימכרו, גם אז מחצית בסין ומחצית מחוצה לה. החלטה זו של Great Wall תשפיע מן הסתם גם על השוק הישראלי; נכון להיום לא הוצג זכיין מורשה של Great Wall בישראל, וידוע כי מתנהלים מגעים שונים בעניין בין בעלי עניין ישראליים לבין היצרן הסיני. אם וכאשר, סביר להניח שהמועד עליו מדברים ב- Great Wall בעניין הפלישה לגרמניה והעלאת איכות המכוניות המיוצרות על ידיהם יהווה את המועד המוקדם ביותר אותו ניתן להעריך בדבר הגעת מכוניות Great Wall לארץ, ללא קשר ליבואן שייבחר.