ראלי דרך המשי הוא ראלי ארוך מאוד ומפרך המאלץ את המתחרים להתמודד עם תוואי קרקע שונים, קשים ומאתגרים. הראלי של 2016 יצא לדרכו ב-8 ביולי מהכיכר האדומה במוסקבה לדרך שאורכה 11,000 ק"מ. במסעם הארוך יעברו המתחרים גם בקזחסטן ורק ב-24 ליולי יגיעו לנקודת הסיום בסין.
שני צוותים ישראלים ישתתפו בראלי דרך המשי השנה. הצוות הראשון הוא רז הימן והלל סגל, שיגיעו למירוץ עם רכב המירוץ המוכר שלהם הידוע בשם "הצוללת הצהובה". הצוות השני הוא אביב קדשאי ויזהר ערמוני, שישתתפו בראלי עם רכב המירוץ שלהם, המכונה "Desert Warrior".
נראה שממש השקיעו השנה בראלי זה. ממשלות מעורבות בראלי (סין ורוסיה, בעיקר) ולפי דיווחי הימן וגולדשטיין (ראו ציטוטים מטה) הן גם השקיעו לא מעט כסף. לפי הימן מדובר בראלי גדול יותר מהדקאר. פיג'ו שולחת לשם את סטפן פטרהנסל, מי שזכה לכינוי 'מר דקאר' – בכל זאת, תריסר ניצחונות – ואת סבסטיאן לואב, הנהג המעוטר ביותר באליפות העולם בראלי, עם תשע אליפויות.
הצוותים הישראלים מתכוננים לראלי דרך המשי
צילום: מנהל
רז הימן, נהג צוות פוינטר-IGO מציין כי "מדובר בראלי הגדול מראלי פריז-דקאר מכל הבחינות. ממשלת סין כמו גם ממשלת רוסיה מעורבות בראלי זה ותומכות בו באופן ישיר כמו שאף מדינה מעולם לא תמכה בראלי מסוג זה".
אילן גולדשטיין, מנכ"ל פוינטר מציין כי "למרות חוק הספורט המוטורי ופניות שנעשו לשגרירויות ישראל ברוסיה וסין, לא נתקבלה תמיכה כספית לצוות הישראלי". גולדשטיין הוסיף עוד וציין כי "חוק הספורט המוטורי לא רק שלא שיפר וקידם את הספורט בישראל, אלא שהערים מגבלות ובירוקרטיה מיותרת ו'קבר' בפועל את התחרויות בארץ. הצוותים הישראלים מתחרים בפועל רק בתחרויות בחו"ל, בעיקר באירופה, בזכות דבקות במטרה של הספורטאים וקומץ ספונסרים שעדין נותנים רוח גבית. ראלי דרך המשי 2016 מהווה ירית פתיחה ראשונה לפרויקט רחב היקף בקנה מידה גלובלי של פתיחת דרך המשי מחדש והשקעה של 40 מיליארד דולר על ידי הממשל הסיני. רז והלל יוצאים למרוץ המאתגר ביותר שעשו עד היום בלי אף תמיכה ממשלתית למרות שהספורט המוטורי מביא למדינה כבוד והישגים".
דודי וירניק, נשיא NNG, מפתחת תוכנת הניווט IGO: "כחברה בינלאומית הפועלת בשיתוף יצרניות הרכב הגדולות בעולם, אנו תומכים בספורט המוטורי ובאירועים סביב עולם הרכב והספורט. זה היה אך טבעי שניקח חלק ונתמוך בנבחרת הישראלית לאירוע ראלי הנחשב לאחד הגדולים בעולם".

נותני החסות לצוותים הישראלים הם פוינטר, IGO, כלמוביל משאיות, אוטולוקס יבואנית צמיגי TOYO, חברת הבנייה נפתלי ניסן ובניו שתרמה את משאית הסיוע ואאוטבק יבואן בולמי FOX.
הצוותים הישראלים מתכוננים לראלי דרך המשי
צילום: מנהל