שיתוף הפעולה עתיר השנים (מאז 1960) בין יצרנית מכוניות הספורט הבריטית, אסטון מרטין, ובין בית העיצוב האיטלקי זגאטו הוליד מכונית חמישית במספר. היצירה נקראת בפשטות: "אסטון מרטין ואנקוויש זגאטו קונספט" (Aston Martin Vanquish Zagato Concept).
אסטון מרטין ואנקוויש זגאטו קונספט
צילום: מנהל
הדגם היחיד במינו הוצג זה עתה ב-Concorso d'Eleganza Villa d'Este - "התחרות האלגנטית בוילה ד'אסטה" שנוסדה ב-1929 - אחת מ-15 אירועי יוקרה הנערכים ברחבי העולם, כאשר הידוע בהם נערך בקליפורניה, בפבל ביץ'. אסטון מרטין כבר הציגה באירוע זה שני דגמים אחרים שנוצרו בשת"פ עם זגאטו: One:77 (2009) ואסטון מרטין V12 זגאטו (2011).
אסטון מרטין ואנקוויש זגאטו קונספט
צילום: מנהל
כמו שניתן להבין מהשם, זהו דגם תצוגה המבוסס על הוואנקוויש הסדרתית. מלפנים, בולטת בעיקר שבכה ענקית בגובה החזית המשתרעת מצדו האחד של הרכב לצדו השני. בצדי הרכב בולט פתח אוורור גדול וניצב בכנף הקדמית, שונה מאוד מהקטן האופקי בדגם המקורי. שינוי אחר הוא בגג, היורד לכיוון חלונות הצד ובנוסף כולל שני קימורים שנועדו ליצור יותר מרווח ראש לנהג ולנוסע כשהם חבושים בקסדות. אלמנט זה של הגג נמשך בשמשה האחורית, מדגיש עוד יותר את החלק האחורי שזכה לעיצוב חדש לגמרי; קו אחד במקום מכסה תא מטען נפרד. אסטון מרטין מציינת כי הפנסים העגולים מאחור מזוהים במיוחד עם דגמי זגאטו.
אסטון מרטין ואנקוויש זגאטו קונספט
צילום: מנהל
המנוע, V12 בנפח 5.9 ליטר, מייצר בקונספט של זגאטו 600 כ"ס - 24 כ"ס יותר מאשר בדגם הסדרתי (576 כ"ס). לא נמסרו נתוני ביצועים, אבל כאשר הוואנקוויש הרגילה מאיצה ב-3.8 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש ומגיעה למהירות מרבית של 323 קמ"ש, לא נראה שיש לקונספט בעיות ביצועים.
אסטון מרטין ואנקוויש זגאטו קונספט
צילום: מנהל
אסטון מרטין לא התייחסה לאופציית ייצור, ולא ידוע כעת אם אכן תוצע מהדורה מוגבלת של הדגם הזה. אותה ואנטאג' V12 של זגאטו הוצעה בזמנו ב-310,000 ליש"ט, כ-50% יותר מהדגם הרגיל.
אסטון מרטין ואנקוויש זגאטו קונספט
צילום: מנהל