הדור הראשון של רנו קוליאוס הוצג בשנת 2008 והיה ניסיון ראשון של רנו להשתלב בתחום הפנאי הקומפקטי כדגם ייעודי (בניגוד לסניק 4X4, למשל). לשמחתה של רנו, הניסיון היה מוצלח למדי עם למעלה מ-300,000 עותקים שנמסרו ברחבי העולם. אגב, מרבית הכלים, כ-70%, נמסרו מחוץ לאירופה כאשר אחד השווקים הגדולים של הרכב הוא סין, וזו כנראה הסיבה מדוע בחרה רנו להציג את הדור השני של הקוליאוס במסגרת תערוכת הרכב בבייג'ין.

אז כן, הגיע הזמן להציג דור חדש, אבל לאור הרחבת היצע רכבי הפנאי של רנו עם קפצ'ור (פנאי קטן) וקדג'אר (קומפקטי), הקוליאוס החדש זוכה למיצוב גבוה מבעבר; מבחינת רנו מדובר באלטרנטיבה אופנתית ומרווחת יותר למשפחתית הגדולה שלהם – הטאליסמן – ולא מחליף ישיר לקוליאוס היוצא. המשמעות – קדג'אר יתמודד מול כלים קומפקטיים דוגמת טוסון, והקוליאוס יעמוד מול מתחרים גדולים יותר כגון מיצובישי אאוטלנדר.
רנו קוליאוס החדש – השם נשאר, כל השאר השתנה
צילום: מנהל
גוהן עם הקוליאוס בבייג'ין. שוק יעד חשוב ביותר עבור רנו

הקוליאוס החדש חולק את הפלטפורמה (CMF-C/D) עם כלים אחרים לברית רנו-ניסאן, כמו ניסאן קשקאי ואקס-טרייל או רנו קדג'אר וטאליסמן. הוא גדול מהקדג'אר, עם אורך כללי של 467 ס"מ לעומת 455 ס"מ ובסיס גלגלים באורך 271 ס"מ (תוספת של 6 ס"מ). מימד הגובה לא פורסם, אבל הרוחב זהה לקדג'אר עם 184 ס"מ. למרות המימדים הנדיבים, רנו לא מפרטת אם לרכב תהיה אופציה להסיע שבעה נוסעים. בכל מקרה, לאור הקרבה למתחרים דוגמת האקס-טרייל, אאוטלנדר וסנטה-פה (שמציעים מקום לשבעה) לא נופתע אם נגלה שרנו מציעה סידור דומה, לפחות כאופציה. מעבר לכך רנו מדווחת על מרווח גחון של 21.3 ס"מ, זוויות גישה ונטישה של 19 ו-26 מעלות בהתאמה, ונפח תא מטען נדיב ביותר שעומד על 623 ל'.

חיצונית אין זכר לקוליאוס היוצא בעיצוב הדור החדש, וטוב שכך. הדור החדש עוצב בהשראת דגמי רנו העכשוויים, מגאן וטאליסמן בראשם (שימו לב ליחידות התאורה מלפנים ומאחור), ונראה גדול ו"רציני". מכסה המנוע הגדול והגבוה, תפיחות הכח מאחור, חצאיות הצד השחורות והחישוקים הקלים הגדולים (קוטר "19 כסטנדרט) משלימים הופעה מרשימה למדי.
רנו קוליאוס החדש – השם נשאר, כל השאר השתנה
צילום: מנהל

גם בתא הנוסעים ניתן למצוא דמיון למגאן/טאליסמן (והוא שונה מזה של קדג'אר), רק שכאן הדשבורד נתחם בעזרת קווים ישרים, עבים וקצרים יותר לטובת יצירת מראה חסון ומוצק. גם כאן תמצאו את מסך המגע האנכי (בגודל "7 או "8.7) החדש של רנו, שמתופעל לטענתה בטבעיות כמו טאבלט מן השורה, ואת לוח המחוונים הדיגיטלי. בנוסף, לאורך כל ההודעה לעיתונות רנו טוענת למרווח נדיב לנוסעים, מקביל או טוב יותר משל משפחתיות מסגמנט D, וגם לרמת עידון גבוהה מהמקובל בקרב המשפחתיות הגדולות.
כמקובל היום, הקוליאוס מוצע עם רשימה ארוכה של מערכות בטיחות מתקדמות (אם כי לא ברור אילו מגיעות כסטנדרט) – מערכת בלימה אוטונומית, דרך התרעה על סטייה מנתיב, התרעה על שמירת מרחק, מערכת לזיהוי תמרורים, ניטור שטחים מתים, זיהוי עייפות נהג, עמעום אוטומטי לאורות הדרך, חנייה אוטומטית ועוד.
רנו קוליאוס החדש – השם נשאר, כל השאר השתנה
צילום: מנהל

בשלב זה רנו לא מפרטת רבות על היצע יחידות הכח איתן יוצע הקוליאוס, אך היא מספרת כי הרכב יוצע עם שני מנועי דיזל ושני מנועים בנזין בהספקים שינועו בין 130 כ"ס ל-175 כ"ס. הוא יוצע עם תיבת הילוכים ידנית בת שישה יחסי העברה או אוטומטית רציפה. ככל הנראה מדובר ביחידות הכח המוכרות של היצרנית שכבר פגשנו בקשקאי/אקס-טרייל וקדג'אר/טאליסמן.

מרנו ישראל נמסר כי בשלב זה טרם הוחלט אם רכב הפנאי הגדול ימצא את דרכו ארצה, ואם כן - מתי.

רנו קוליאוס החדש – השם נשאר, כל השאר השתנה
צילום: מנהל