מזה זמן שצפויה הכרזה על גרסת RS חדשה לאודי TT, הקופה-ספורט של אודי. אבל לא פיתחנו ציפיות גדולות בגזרת הנתונים. בדור הקודם יישרה אודי קו עם המתחרים - ל-RS הקודמת היו 340 כ"ס או 360 כ"ס בגרסת ה'פלוס' הקיצונית יותר - בשני המקרים הספק נאה אך לא יוצא דופן בקטגוריה, ומאז לא התחוללה פריצת דרך בקטגוריה. ה-M2 החדשה, למשל, מסתפקת ב-370 כ"ס.
אודי TT RS – שמה את מכוניות-העל על הכוונת
צילום: מנהל
נזכיר כי הסמן הקיצוני בחבורה, SLK 55 AMG (מתחרה בגרסת הרודסטר של TT) בעלת הספק של 421 כ"ס הוסרה מהיצע מרצדס, וכיום המבחר של יורשתה, ה-SLC, מגיע לשיא ב- SLC43 AMG בעלת ההספק הצנוע יחסית של 367 כ"ס "בלבד". גם גרסאות ה-RS ל-A3 ו-Q3, איתן חולקת ה-TT RS פלטפורמה ואת מנוע חמשת הצילינדרים, מציעות הספק שנושק ל-370 כ"ס, מלמטה. כך שמובן מדוע ההערכות היו שגם גרסת ה-RS ל-TT תסתפק בכ-370 כ"ס.

ואז הגיעה TT RS
היום הכריזה אודי על הדור החדש ל-TT RS, ובניגוד להערכות הפתיעה עם הספק גבוה משמעותית מהתחרות והאחיות - 400 כ"ס (395 כ"ס בצורת המדידה המקובלת בארה"ב ובאנגליה). מנוע חמשת הצילינדרים, שקיבל שינויים רבים להפחתת משקל והורדת חיכוך, מספק גם 48.9 קג"מ, הזמינים בין 1700 ל-5850 סל"ד. הכח הזה עובר, כמובן, אל ארבעת הגלגלים דרך תיבה רובוטית דו-מצמדית (S-טרוניק בלשון אודי) בעלת שבעה יחסי העברה.
אודי TT RS – שמה את מכוניות-העל על הכוונת
צילום: מנהל
התוצאה היא ביצועים מעוררים בהחלט – 3.7 שניות בתאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש (3.9 ש' במקרה של הרודסטר) ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש - או 280 קמ"ש, בהתאם להעדפת הלקוח. רק כדי לשים את הדברים בפרופורציה, ב.מ.וו M2 מאיצה ל-100 קמ"ש ב-4.3 שניות. זה נתון מהיר יותר אפילו מאשר גרסאות ה-V10 הראשונות של האודי R8, שאומנם נהנתה מהספק גבוה יותר (525 כ"ס) אך גם היתה כבדה יותר, ועם זמינות מומנט פחות טובה. ואל תיתנו לנו להתחיל לדבר על ה-V8 איתו הוצגה ה-R8 לראשונה (טוב נו, 420 כ"ס שהספיקו ל-4.6 ש', אם אתם חייבים לדעת).
אודי TT RS – שמה את מכוניות-העל על הכוונת
צילום: מנהל

כמובן שבאודי מבטיחים שלא מדובר רק בביצועים בקו ישר, ומציינים מערך מתלים משורג, כולל אופציה למתלי "RS" קשיחים יותר ומערך בולמים אדפטיביים, מנגנון הגה שכויל מחדש ועוד. על התאוטה אחראים בלמי דיסק ענקיים בקוטר 370 מ"מ מלפנים (מחוררים ומאווררים) ו-310 מ"מ מאחור, וכאופציה ניתן להזמין דיסקים קרמיים. משקל המכונית עומד על 1440 ק"ג, כ-10 ק"ג פחות מהדור היוצא. באודי מציעים לנהג מספר מצבי נהיגה – נוחות, אוטומטי, אינדיבידואלי או דינאמי – המשפיעים על תגובת ההגה, המנוע, תיבת ההילוכים, צליל המפלט והבולמים (במידה ובחרתם באופציית הבולמים האדפטיביים, כמובן).

גם מבחוץ ומבפנים
ה-TT RS החדשה תוצע במרכב קופה או רודסטר, כאשר בשני המקרים ישנים שינויים לעיצוב החיצוני ביחס לגרסאות ה-TT המוכרות. ל-RS פתחי יניקה גדולים יותר בפגוש, שבכה שונה בעלת דוגמת "חלת דבש", כולל הכיתוב "quatrro" המסורתי, חישוקים ייחודיים ("19 או "20), כנף אחורית קבועה וחצאיות צד ויציאות מפלט שונות. בנוסף, אודי תציע כאופציה יחידות תאורה כל-לד חדשות מאחור שמבטיחות עיצוב מובדל ושונה, כך אודי. גם בתא הנוסעים נעשו שינויים והוא כולל ערב רב של תגי RS, ציפוי אלקנטרה לגלגל ההגה, דיפונים דמויי קרבון, כפתור התנעה בצבע אדום ועוד.
אודי TT RS – שמה את מכוניות-העל על הכוונת
צילום: מנהל

מאודי ישראל נמסר כי אודי TT RS תגיע ברבעון הראשון של שנת 2017. מה לגבי המחיר? מחירה של אודי TT RS החדשה נקבע באירופה על 66,400 יורו לגרסת הקופה ו-69,200 יורו לרודסטר. לשם השוואה, מחירה ההתחלתי של ב.מ.וו M2 עומד על 56,700 יורו בגרמניה (ו-515,000 שקלים בישראל) ופורשה 718 בוקסטר S (בעלת 350 כ"ס) מתומחרת ב-66,141 יורו. בהתחשב בכך שמחירה של אודי TTS עומד על 490,000 שקלים בישראל (כ-50,000 יורו בגרמניה), מחיר ה-RS לא צפויה להיות זול במיוחד, וכנראה צפונה ל-600,000 שקלים...
אודי TT RS – שמה את מכוניות-העל על הכוונת
צילום: מנהל