חברת יוניון מוטורס, יבואנית דגמי לקסוס לישראל, הודיעה על קריאה יזומה לתיקון (recall) ל-455 כלי רכב מדגמי ה-GS ו-IS השונים. במקביל, גם טלקאר, יבואנית דגמי סאנגיונג לישראל, הודיעה על קריאת תיקון המתייחסת ל-660 כלי רכב מדגמי הקיירון, אקטיון (כולל אקטיון ספורט) ורקסטון.

לקסוס – IS ו-GS למוסך
במקרה של לקסוס מדובר בדגמי ה-IS ו-GS שיוצרו בין ספטמבר 2004 לספטמבר 2007, מהדגמים הראשונים שהגיעו לארץ ביבוא רשמי. הסיבה לקריאה: בבדיקה של היצרנית התגלה חשש לפגם באיטום חיישן לחץ הדלק, דבר שעשוי להוביל להתפתחות נזילה בקווי אספקת הדלק.
קריאת תיקון לדגמי לקסוס וסאנגיונג
צילום: מנהל

במוסך יבדקו את איטום החיישן, ואם יתברר כי יש צורך בהחלפתו התיקון צפוי לארוך כשלוש שעות, ללא עלות מצד הלקוח כמובן. בלקסוס מדגישים כי לא דווחה בעולם אף תאונה הקשורה לנושא זה.

הודעה רשמית תשלח בימים הקרובים לבעלי המכוניות אשר רכבם נכלל בקריאה לתיקון. פרטים נוספים ניתן לברר באתר האינטרנט או בטלפון *9966.

סאנגיונג – רקסטון, קיירון ואקטיון
במקרה של סאנגיונג הקריאה מתייחסת לדגמי הקיירון, אקטיון (כולל אקטיון ספורט) ורקסטון שיוצרו בין ינואר 2008 לנובמבר 2010. הסיבה לקריאה: בבדיקה של היצרנית נתגלה כי תפוח המשלוש הקדמי התחתון עשוי להיפגם בתנאי נהיגה מסוימים ויש להחליפו בחדש.
קריאת תיקון לדגמי לקסוס וסאנגיונג
צילום: מנהל

את התיקון יש לבצע במוסכי השירות של החברה ומומלץ לתאם את הביקור מראש. התיקון יארך כשעתיים ללא עלות מצד הלקוח. פרטיים נוספות ניתן לברר באתר האינטרנט או בטלפון 1-800-377-775.

על פי תקנה 306 (א) לתקנות התעבורה, בעל רכב שלא יבצע בפועל את ה"קריאה חוזרת" תוך 6 חודשים, משרד התחבורה לא יחדש את רישיון הרכב ולא תתאפשר העברת בעלות.

אתר לקסוס –
https://www.lexus.co.il/service

אתר סאנגיונג –
קריאת תיקון לדגמי לקסוס וסאנגיונג
צילום: מנהל