ארבע שנים בלבד לאחר הצגת האימפרזה הנוכחית, מציגה היצרנית היפנית בניו-יורק את סובארו אימפרזה החדשה. הדגם החדש משיק את הפלטפורמה החדשה של החברה, והוצג בגרסאות סדאן והאצ'בק.
כצפוי, הדגם הסדרתי מציג עיצוב מתון בהרבה משל דגם הקונספט, אך עדיין מדובר בעיצוב מודרני ונעים לעין. החרטום שומר על קשר ברור למראה המשפחתי של סובארו, אך הפרופיל מציג קו חלונות עולה, היוצר תחושה דינאמית וצעירה יותר מאשר באימפרזה הקודמת. תא הנוסעים שומר על אלמנטים מסוימים מהאיפרזה הנוכחית, אך שפע המסכים והאלמנטים השונים יוצרים עיצוב עמוס מאוד.
סובארו אימפרזה החדשה נחשפה בניו יורק
צילום: מנהל
האימפרזה החדשה הוצגה בניו יורק
כאמור, האימפרזה היא הדגם הראשון של סובארו המצויד בפלטפורמה החדשה של החברה, שתשרת בהמשך את כל היצע הדגמים של סובארו. לכן, מפתיע לגלות כי הממדים, בעיקר בבסיס הגלגלים, גדלו בשיעור צנוע יחסית. לעומת הדגם הקודם (סדאן), בסיס הגלגלים צמח ב- 2.5 ס"מ (ל-267.5 ס"מ), האורך הכללי ב- 4 ס"מ והרוחב ב- 3.8 ס"מ, בעוד הגובה ירד בס"מ אחד. בסובארו מתגאים בפלטפורמה החדשה, שקשיחה יותר לפיתול ב-70%, ומציגה שיפור של 40% בספיגת אנרגיה בעת תאונה לעומת הפלטפורמה הקודמת.

לאימפרזה החדשה, כך מספרים אנשי סובארו, מרכז כובד נמוך משל הדור הקודם. יחד עם מערך מתלים חדש וקשיחות המרכב המשופרת עשויה להתקבל קפיצת מדרגה בכל הקשור ליכולת דינאמית. זוויות הגלגול, לדוגמא, נמוכות יותר ב-50% בדגם החדש מאשר בדגם היוצא - וזאת במקביל לשיפור הנוחות.
סובארו אימפרזה
צילום: מנהל
שיפור משמעותי בתא הנוסעים

בתחום הבטיחות, האימפרזה מצוידת במערך ה- “Eyesight” של סובארו, הכולל בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית (גם בנסיעה לאחור) ושמירת נתיב כסטנדרט. מערכות נוספות כגון ניטור שטחים מתים במראות, תנועת מכוניות חוצה בנסיעה לאחור ופנסים עוקבי פניה יוצעו כאופציה. אך יש לזכור כי מדובר במפרט אמריקאי - צריך לחכות ולראות מה יהיה האבזור הסטנדרטי באירופה.

בחשיפה הוצגה האימפרזה החדשה עם יחידת הנעה אחת בלבד - גרסה מעודכנת של מנוע ה-2.0 ל' מסדרת FB, עם הזרקה ישירה ו-152 כ"ס המשודך לתיבה הרציפה המוכרת, עם שבעה יחסי העברה מתוכנתים מראש. אפשר להניח כי באירופה (ואצלנו) המנוע העיקרי יהיה קטן יותר, אך התיבה תהיה זהה.
סובארו אימפרזה החדשה נחשפה בניו יורק
צילום: מנהל
יש גם האצ'בק
ההנעה היא כמובן כפולה, אך חידוש מעניין הוצג ברמת האבזור "ספורט", שם תוצע מערכת הנעה כפולה מתקדמת יותר, עם יכולת חלוקת מומנט אקטיבית, המאפשרת לקבל טורק-ווקטורינג (הפניית כח אל הגלגלים החיצוניים בפניה, המשפרת את יכולת שינוי הכיוון של המכונית). רמת אבזור זו מקבלת גם כיול מתלים שונה וחישוקי "18 ייחודיים, כמו גם גימור ספורטיבי יותר בתא הנוסעים.

ומה לגבי ה-STI הבאה? כמו לגבי הגרסה האירופאית, כנראה שפשוט נצטרך לחכות בסבלנות...
סובארו אימפרזה החדשה נחשפה בניו יורק
צילום: מנהל