מאזדה חושפת גרסה חדשה לרודסטר המצליחה שלה, המיאטה. גרסה זו היא בתצורה הידועה בשם 'טארגה' – החלק המרכזי של הגג הקשיח מתקפל אל תוך הזנב, משאיר מלבן של שמיים פתוחים מעל הנהג והנוסע, אך עדיין עם קורה C ושמשה אחורית. מאזדה מכנה את גרסה זו כ-MX5 RF, כאשר שתי האותיות החדשות שנוספו לשם הן קיצור של: retractable fastback.
מאזדה מיאטה RF – למי שמעדיף גג קשיח
צילום: מנהל
התוצאה נאה, קווי הרודסטר נשמרו וכמעט שלא שונה המרכב, מלבד הגג, כמובן. אגב הגג – מאזדה לא מספרת כמה זמן אורכת פתיחת/סגירת הגג, אלא רק שלא ניתן לבצע את ההליך במהירות העולה על 10 קמ"ש.
מאזדה מיאטה RF – למי שמעדיף גג קשיח
צילום: מנהל

על מה מאזדה כן מספרים? על גווני המרכב ועל אופן צביעת המכונית. כך לדוגמה תוכלו לקבל את גרסת ה-RF בצביעת אפור Machine, שזה אפור בגוון יפה לטעמנו. לפרטים נוספים לגבי הצבע, תצטרכו למצוא בחורה. או מעצב שיער. מצטערים. אנחנו, במערכת, עדיין מנסים להבין מה זה אדום סוכריה, והאם טורקיז זה יותר ירוק או יותר כחול.
מאזדה מיאטה RF – למי שמעדיף גג קשיח
צילום: מנהל
בדומה לגרסת הרודסטר, ה-MX5 RF תשווק עם שני מנועי בנזין מסדרת הסקיי-אקטיב: גרסת הבסיס תשתמש במנוע ה-1.5 ליטר ואילו הגרסה הבכירה תצויד במנוע ה-2.0 ליטר. את גרסת הטארגה תוכלו לקבל עם תיבה ידנית עם שישה הילוכים, או לראשונה – וכרגע לפחות בלעדית ל-RF – עם תיבה אוטומטית, בעלת מספר הילוכים זהה.
מאזדה מיאטה RF – למי שמעדיף גג קשיח
צילום: מנהל

כמו שסיפרנו, מאזדה התקמצנה בפרטים, כך שלא ידוע לנו משקל המכונית או נתוני תאוצה. מאזדה מיאטה retractable fastback תוצג בתערוכת ניו יורק שתיפתח לציבור הרחב ב-25 במרץ.
מדלק מוטורס, יבואנית מאזדה לישראל, נמסר כי ייבוא המיאטה RF נשקל, אך טרם נתקבלה החלטה בנושא.