המוצר: ג'קט סופטשל Glacier Vally של Jack Wolfskin

מחיר: 450 שקלים

איפה אפשר לקנות: רשת חנויות ריקושט
החורף הישראלי, לפחות באזור מישור החוף, לא ממש מצדיק מעיל אמיתי, כזה עבה ומחמם - ומסורבל. במיוחד עבור מי שמרבה לדלג בין בניינים למכוניות, ג'קט קל, אטום לרוח וגשם, מהווה השלמה מספקת לטי-שרט עבה או סריג קל ברוב המקרים. למרות השם נודף הקרירות - "עמק הקרחון" - הסופטשל מבית המותג האירופאי ג'ק וולפסקין הוא בדיוק כזה. לקחנו אותו למבחן כדי לבדוק את התאמתו לחורף שלנו.

תיאור
ה- Glacier Vally הגיע אלינו בצבע שחור, שמתיישב היטב עם עיצובו הנקי וכמעט נטול העיטורים. לוגו קטן על זרוע שמאל ושם המותג על צד שמאל של החזה, באפור צנוע, הם האלמנטים הקישוטיים היחידים. באתר החברה מופיעות גם סכמות צביעה מעט נועזות יותר. אולם בצבעים הסולידיים הללו הוא מצע מראה איכותי וגזרה נאה, שגררו מחמאות למרות הבסיס הלא ממש אידיאלי עליו הולבש...
החומר ממנו עשוי הג'קט - היצרן קורא לו stormlock, ומגדיר אותו כסופטשל תלת-שכבתי - דק יחסית אבל קשיח, חלק מבחוץ ופליס עדין מבפנים. היצרן מצהיר על כך שהבד אטום לרוח ודוחה מים", ויש גם כובע מובנה, שעשוי מאותו חומר כמו שאר הג'קט, שלא ניתן לקיפול לצווארון/כיס נסתר.
לז'קט שני כיסים חיצוניים הנסגרים על ידי רוכסן, ושני כיסים פנימיים שאינם ניתנים לסגירה. אין שרוך הידוק או סגירה כלשהי לכובע, וגם לא לקצות השרוולים. אין גם פתחי איוורור.

בדקנו: ג'קט סופטשל Glacier Vally של Jack Wolfskin
צילום: מנהל
בשימוש
הג'קט הפגין עמידות ראויה לציון. בתום שלושה חודשים של שימוש אינטנסיבי למדי לא נרשם ולו תפר אחד שנפרם או רוכסן אחד שנתקע, או אפילו הפגין סרבנות קלה. אפילו הפליס הפנימי מראה רעננות, בלי הנטיה הרגילה להתכדרר באזורי חיכוך.
המשקל הקל היווה יתרון משמעותי, שגרם לי לא פעם לבחור בו מבין הג'קטים בארון, למרות שהבד המעט קשיח הפריע לפעמים, בעיקר בזמן נהיגה או פעילות גופנית נמרצת. הוא התרכך מעט עם הזמן, אבל עדיין דרש מדי פעם מעט התעסקות בסידור הג'קט כדי שלא יפריע.
לא יצא לי לבדוק אותו בגשם עז או ממושך, אבל במפגשים קצרים עם גשם הטיפות לא נספגו בבד אלא נשארו על פני השטח ונשרו מהג'קט בניעור קל. במקרים הללו היה הכובע שימושי מאוד, אם כי הייתי שמח לאפשרות להדק אותו לראש בצורה כזו או אחרת. במצב הנוכחי, כל רוח קלה מורידה אותו מהראש.
אבל צריך לזכור שלמרות השם הקרחוני, מדובר בג'קט קל, שאינו מיועד לימים קרים באמת. עם טי-שרט עבה למטה הוא מספק בידוד נעים עד טמ' של בערך 10 מעלות (אבל זה, כמובן, תלוי גם בלובש), בתנאי שאין רוח חזקה. במילים אחרות - הוא מתאים ליום חורפי ממוצע בת"א, אבל לא ליום שמוגדר כיום קר מהרגיל, ובטח לא לימי סערה. כדאי לשים לב שבשל גזרת השרוולים ההדוקה יחסית, לא נוח ללבוש מתחתיו סוודר או סריג עבה, מה שמגביל עוד יותר את התאמתו לימים קרים במיוחד.

לסיכום
ה- Glacier Vally של ג'ק וולפסקין הוא ג'קט קל נוח ללבישה וקומפקטי לנשיאה, בעל מראה אופנתי ואיכות חומרים ויצור טובה מאוד. אולם הוא מתאים יותר למזג אוויר קריר מאשר לימים קרים ממש. מחירו - 450 שקלים , מחיר רשמי לצרכן - סביר בהחלט בהתחשב באיכות ובמותג.
בדקנו: ג'קט סופטשל Glacier Vally של Jack Wolfskin
צילום: מנהל