אחרי שנים שבהן דוכאה קטגורית המשפחתיות–גדולות/מנהלים על ידי קטגורית רכבי הפנאי, נראה שסוף סוף הסדאן הקלאסיות מחזירות מלחמה. שתי המכוניות שבלטו בתחום הן סונטה של יונדאי וסקודה סופרב. הראשונה מציעה יחידת הנעה היברידית מבלי לגבות פרמיית מחיר, בנוסף לאבזור עשיר במיוחד בגרסה הבכירה. וכמו בספורטאז', גם כאן מוצעת חבילת אבזור בטיחות מתקדם שהיינו שמחים אם היתה הופכת לסטנדרט בקטגוריה. בעצם, למה לא?
סקודה סופרב מציעה מפרט פחות נוצץ על פניו, אבל הביצוע טוב יותר: איכות ועיצוב תא הנוסעים, יכולת דינאמית ועידון. כל אלה יוצרים תחושת "כמעט פרמיום" שהופכת אותה למכונית הטובה ביותר בקטגוריה כרגע. ולכן, סקודה סופרב היא הזוכה בתואר "המכונית למנהל" לשנת 2016.
בכל זאת רוצים רכב פנאי? הפורסטר של סובארו מציע ערך מוסף בדמות יכולת שטח טובה יחסית, בעוד הסורנטו של קיה מציע יתרון אמיתי על סדאן במרחב הפנים, עם תחושה של אוטו גדול - במחיר קטן (יחסית). ומכיוון שרוב הרוכשים לא באמת יורדים לשטח - קיה סורנטו הוא הנבחר בין השניים.
סקודה סופרב - הזוכה בקטגוריית
צילום: בני דויטש
קיה סורנטו. למנהל חובב הפנאי