זו אולי הקטגוריה המסובכת ביותר מבחינת הגדרתה. אין הרי טעם לדבוק בהגדרה הקלאסית של מכונית משפחתית כאשר מיניוואנים קטנים ורכבי פנאי מציעים פרקטיות דומה, ואפילו עדיפה לפעמים, לשימוש המשפחתי - ולא פחות חשוב: באותה רמת מחיר.
ואכן, השנה הבחירה שלנו בקטגורית הרכב למשפחה היא של רכב הפנאי - קיה ספוראטז'.
במחיר שאינו רחוק מדי מזה של משפחתית מן השורה הוא מציע מרחב פנימי עדיף ואת ה"פוזה" האופנתית הנחשקת.
אך מה שהכריע את הכף לטובתו הוא אבזור הבטיחות הסטנדרטי העשיר,אשר קיים כיום , כמעט אך ורק במכוניות יוקרה.
המפרט הבסיסי כולל מערכת בלימה אוטונומית המזהה גם הולכי רגל, היא מסוגלת למנוע תאונה עד מהירות יחסית של 50 קמ"ש, אך גם במהירות גבוהה יותר תבלום כדי להקטין את הנזק, יש גם מערכת שמירה על נתיב שיודעת לא רק להתריע אלא גם להחזיר את הרכב לאמצע המסלול, ועמעום אוטומטי לאורות הגבוהים.
אם רכב פנאי יכול להציע מערך מקיף של מערכות בטיחות מתקדמות ומצילות חיים במחיר כזה כבר בגרסת הבסיס, אין כל סיבה שלא נראה אותן בתפוצה רחבה גם במשפחתיות סדאן/האצ'בק, שהן עדיין המכוניות הנמכרות ביותר בארץ.
אנו מקווים כי שאר יבואני הרכב, ילכו בעקבות טלקאר יבואנית קיה בישראל. ויטמיעו מערכות בטיחות מתקדמות ומצילות חיים.ברכביהם כבר בגרסאות הבסיס
.
ואם בכל זאת חשקה נפשכם במשפחתית קלאסית, הבחירה שלנו היא בפורד פוקוס סטיישן - היא אומנם לא הכי מרווחת בקטגוריה, ועיצוב הפנים שלה כבר מתחיל להפגין את גילו המבוגר - אבל יחידת הנעה חזקה ונעימה הצטרפה ליכולת הדינאמית הגבוהה ונוחות טובה מוסיפה ליצירת מכונית נעימה מאוד לנסיעה ונהיגה.
קיה ספורטאז' - הזוכה בקטגוריית
צילום: רונן טופלברג