במהלך סוף השבוע חשפה שברולט את הסוניק המחודשת, הסופרמיני של המותג האמריקאי שהוצגה עוד ב-2011. המכונית המעודכנת תוצג לראשונה בתערוכת ניו-יורק הקרובה שתיפתח ביום שישי הקרוב, 25 למרץ. העדכון, המתייחס הן לגרסת ההאצ'בק והן לגרסת הסדאן, כולל שינויים במראה החיצוני, לוח מחוונים חדש, אבזור בטיחות ונוחות משופר ושדרוג של מערך המולטימדיה.
שברולט סוניק עברה מתיחת פנים
צילום: מנהל
מבחוץ, כפי שניתן לראות, קיבלה הסוניק את החרטום המשפחתי המעודכן. השינוי הבולט ביותר הוא הגדלה משמעותית של הסבכה התחתונה, להופעה מודגשת בהרבה. שינוי נוסף הוא פנסים חדשים ותאורת-יום לד תקנית. מאחור השינוי עדין יותר, ומתמקד בעדכון לעיצוב יחידות התאורה. כמו כן, ישנם חישוקים קלים (בגדלים שבין "15 ל-"17) בעלי עיצוב חדש.
שברולט סוניק עברה מתיחת פנים
צילום: מנהל
שברולט לא פרסמה צילומים של פנים הרכב, אך דיווחה על השינויים שנעשו שם. לוח המחוונים בסוניק המחודשת הוא אנלוגי, מחליף את היחידה הדיגיטלית. כמו כן הורכב ממשק משתמש חדש של מיי-לינק למערכת המולטימדיה, המבוסס על מסך מגע בגודל "7, עם מערכות אפל קאר-פליי ואנדרואיד אוטו, ומערכות תקשורת שונות (אינטרנט אלחוטי, למשל) – לראשונה בסגמנט, לפי שברולט. מעבר לכך, רשימת האבזור שופרה ותכלול מעתה - גם אם כאופציה - מושב נהג מופעל חשמל, כניסה והתנעה ללא מפתח (KeyLess) ואף חימום למושבים ולגלגל ההגה (!).
המפרט הבטיחותי שופר אף הוא. כעת תוצע הסוניק עם 10 כריות אוויר ומצלמת נסיעה לאחור כציוד תקני. מעבר לכך יכלול המפרט גם התראה על סכנת התנגשות ובקרת סטייה מנתיב, ככל הנראה כאופציה.
מערכות ההנעה לא שונו; המשמעות היא כי את שברולט סוניק המחודשת ישרתו המנועים המוכרים – 1.4 ליטר בנזין (101 כ"ס) וטורבו-בנזין (140 כ"ס) וכן מנוע 1.8 ליטר (140 כ"ס) – לצד תיבה אוטומטית (6 הילוכים) או ידנית (5 או 6 הילוכים, בהתאם לגרסה).
מ-UMI, יבואנית שברולט לישראל, נמסר כי כרגע עוד לא ידוע מתי תגיע הסוניק המחודשת לישראל.
שברולט סוניק עברה מתיחת פנים
צילום: מנהל