נראה ש"קלות ונגישות" היא הסיסמא החשובה של תערוכת הרכב בז'נבה. כל כך קל להגיע, כל כך קל לבקר וכל כך לראות ולהבין. אם זו הפעם הראשונה שאתם מבקרים בתערוכת רכב, ז'נבה היא המקום. במרחק של עשר דקות הליכה משדה התעופה הבין-לאומי של העיר נמצא אירוע מוטורי ברמה עולמית גבוהה ביותר (אולי הגבוה מכולן) שהינו נגיש מכל זווית שתרצו. לא פלא שתערוכת הרכב הזו היא החביבה ביותר על העיתונאים מכל העולם.

ולכן, אם אתם עוברים בסביבה בין ה-3 ל-13 לחודש מרץ ומעט מתעניינים בתחום הרכב פנקו את עצמכם בביקור. אפשר לנסות להעביר את נתיב הטיסה דרך השדה של ז’נבה, אתם אפילו לא חייבים לישון שם. כיאה לשוויצרים אולמות הפלקספו מאורגנים בסדר כה נכון וקל להבנה והממדים של התערוכה כה קומפקטיים שבטוח תספיקו לראות את כל החדשות החשובות, לחטוף משהו לאכול, ואולי גם להספיק לעצירת בירה קצרה. בכל מקרה כדאי לדעת שמרכז הפלאקספו בו נערכת התערוכה משופע בחניה מסודרת, ומשולט והגישה גם ממרכז העיר מאוד נוחה.
חוזרים לז'נבה – כתבה מתעדכנת
צילום: מנהל
אם הגעתם
אז כמו שהבנתם הביקור בתערוכת ז'נבה נוח וכך גם המחירים: 16 פרנק שוויצרי (כ-63 שקלים) עולה כניסה למבוגר, 9 פרנק שוויצרי (כ-35 שקלים) לילד (מגיל 9-16) ואת הכרטיסים ניתן לרכוש במקום או באתר האינטרנט של התערוכה. לבאים אחרי שעה 16:00 הכניסה תהיה בחצי מחיר. התערוכה פתוחה לקהל בין 10:00 ל-20:00 (ובשעות 9:00-19:00 בימי שבת וראשון) ויש שפע אוטובוסים אשר מגיעים ממרכז העיר (קווים מספר 5, 10 או טראם מספר 13 ו-15). אפשר גם להגיע לשדה התעופה ומשם להמשיך רגלית-ההליכה קצרה ונוחה. מלונות יש בשפע במרכז העיר וגם בסביבה אבל אפשרות נוחה וזולה משמעותית היא לנצל את הכפרים הצרפתיים הקרובים לשדה התעופה (פרניי-וולטיר למשל). גם האוכל שם טעים יותר- בכל זאת צרפת.
חוזרים לז'נבה – כתבה מתעדכנת
צילום: מנהל

הרבה עניין
ז’נבה הזוהרת, כמו כל שוויץ, מנהלת כבר כמה שנים יחסי אהבה שנאה עם המכוניות. היא אוהבת אותן נוצצות ויוקרתיות אך מקשה עליהן את החיים בעיר. באופן מסורתי ובהתאם לעושר של העיר היא מושכת תמיד הצגה של מכוניות אופנתיות, אלגנטיות ומסוגננות ובייחוד יוקרתיות. ואכן, השנה הצד היוקרתי יהיה מרתק כאשר על תשומת הלב יתחרו שני אגפים בולטים בעולם הרכב – תחום הפנאי מצד אחד ומכוניות הספורט האקזוטיות מצד שני. בין שני התחומים תשלב כנראה מזראטי עם רכב הפנאי הראשון שלה שבוודאי ימשוך הרבה מבטים. מולה נראה אסטון מרטין DB11 חדשה וכל כך חשובה לעתיד החברה, למבורגיני סנטנריו לחגיגות המאה, וכנראה גם בוגאטי שירון חדשה, יורשת הווירון. וזו בפירוש לא כל הרשימה. אם תרצו קצת יותר אפשר להזכיר שפרארי תציג גרסה מחודשת ל-FF עם שם חדשGTC4 לוסו וגם פורשה תציג בוקסטר מחודשת שקיבלה כינוי ישן-חדש 718 בעוד לקסוס תטיל יהבה על ה-LC500H בבכורה אירופאית.
חוזרים לז'נבה – כתבה מתעדכנת
צילום: מנהל

אבל,כאמור, לא רק ספורט יהיה בז'נבה אלא גם פנאי ובכמויות. כאן קשה בכלל לדעת היכן להתחיל. האם ב-Q2 החדש של אודי שפותח נישה חדשה ליצרני היוקרה, בטויוטה CH-R המעניין שמסתער על מרכז השוק או במתקפה הגדולה של קבוצת פולקסווגן על התחום עם דגמים של סיאט וסקודה (בינתיים כבקרוב לדבר האמיתי) ויחד עימם הרחבת המתקפה של המותג פולקסווגן עצמו. בין לבין יהיו גם מכוניות פאר כמו בנטלי מולסיין מחודשת, וגם מכוניות שימושיות מהתחום העממי כמו הרנו סניק והפיאט טיפו החדשות וגם כלים סביבתיים כמו היונדאי איוניק והקיה נירו. מה יש לדבר? ברור שיהיה מאוד מעניין.

רשימת הדגמים שיוצגו בתערוכת ז'נבה (רשימה מתעדכנת):

אבארט 124 ספיידר

אודי Q2
אודי Q7 e-tron
אודי S4
אודי RSQ3 פרפורמנס

אופל GT קונספט
אופל מוקה (מתיחת פנים)

אלפא רומיאו ג'ולייטה (מתיחת פנים)

אלפין ויז'ן

אראש AF10 הייבריד

בוגאטי צ'ירון

ב.מ.וו M760i

חוזרים לז'נבה – כתבה מתעדכנת
צילום: מנהל
בנטלי מולסיין

וולוו V40 ו-XC40 (מתיחת פנים)
וולוו V90

טויוטה CH-R

יגואר F טייפ SVR

יונדאי איוניק

למבורגיני סטנריו

לקסוס LC500h

מזראטי לוואנטה

סאנגיונג טיבולי XLV

סוזוקי קרוסאובר (מתיחת פנים, טרם הוצג)

חוזרים לז'נבה – כתבה מתעדכנת
צילום: מנהל
סקודה ויז'ן S

פולקסווגן אפ! (מתיחת פנים)
פולקסווגן פידאון
פולקסווגן T-קרוס

פורד קוגה (מתיחת פנים, גרסה אירופאית)
פורד פיאסטה ST200


פיג'ו 2008 (מתיחת פנים)

פרארי GTC4Lusso

קיה אופטימה (גרסה אירופאית, גרסאות היברידיות)
קיה נירו (גרסה אירופאית)

רנו מגאן סטיישן
חוזרים לז'נבה – כתבה מתעדכנת
צילום: מנהל