מותג פורשה יוצא לדרך חדשה בשוק המקומי עם השקה מחודשת תחת יבואן חדש. היבואן החדש, חברת אורצ'יד-ספורט קארס, בבעלות גיא מיוחס ופטריק לוש, חנכה אולם תצוגה גדול ומרשים בהרצליה פיתוח.

"התחלתי עם פורשה לפני עשור כתחביב עם סוכנות קטנה בשוויץ, שבמהרה הפכה להצלחה בגלל ההסתכלות השונה". סיפר גיא מיוחס "התחלנו עם 20 עובדים והיום כבר עם עובדים 150 איש בחברה".

"התחלנו במכירת 50 מכוניות לשנה והיום זה כבר יותר מ-1000". מיוחס ושותפו הם בעלי מרכזי המכירות המרשימים של פורשה בז'נבה ובברן שבשוויץ, וגם בבולגריה. "המטרה שלנו היא להביא לארץ את הניסיון הרב שצברנו, ולתת לרוכש הישראלי את החוויה הגדולה שאנו יודעים לתת ללקוחות. השאיפה היא לתת חוויה מושלמת ולחיות ביחד את התשוקה למותג".
פורשה יוצאת לדרך חדשה בישראל
צילום: מנהל

החברה תגדל
בראש המותג המתחדש בארץ יעמוד שי דואני, שניהל את המותג בעבר (עד סוף 2012) כאשר זה היה בידי קבוצת מכשירי תנועה. הוא יודע לספר על הגדלת מרכז השירות בפתח תקווה, הוספת אנשים לצוות המכירות והשירות, והקמת מוקד שירות טלפוני. לפי דואני הסוכנות החדשה ביצעה הורדה של בין 10% ל-20% במחירי פורשה מתוך כוונה להנגיש את המותג. הוא מצפה שכבר השנה יחצו המכירות את קו ה-100 יחידות. בשנה הבאה הציפייה למכור 150 מכוניות.

מיוחס עצמו גם התייחס לעיכוב הגדול בהעברת המקל של נציגות פורשה בארץ, שכזכור בתחילה הייתה אמורה להגיע לידי צ'מפיון מוטורס. "הקשר בין פורשה לצ'מפיון יצא לדרך כאשר צבי נטע רצה למכור את ייצוג המותג. אני מכיר את האנשים בפורשה הרבה שנים וכאשר הנושא עלה רציתי, כמי שנולד בארץ, גם להגיש מועמדות. הנושא לקח זמן רב כי לפורשה יש את התהליכים שלה. וכך עברנו תהליך ארוך בו מצד אחד נמצאת חברה שמייצגת כמעט את כל מותגי פולקסווגן, ומצד שני שותף של פורשה עם ידיעה שיש הרבה מה לעשות בארץ כדי להעביר את המסר של המותג. יש יתרון לעסקים שמתנהלים כמותג נפרד ולא כחלק מקבוצת מותגים באותו בית".
פורשה יוצאת לדרך חדשה בישראל
צילום: מנהל
מיוחס הדגיש שאורצ'יד תפעל עם תשתית עצמאית ולא תשתף פעולה עם צ'מפיון בתחום חלקי החילוף, וגם לא תיעזר בגופים אחרים.

החידושים
הסוכנות המתחדשת יוצאת לדרך המקומית עם השקת פורשה 911 המחודשת. זו מצוידת במנועי 3.0 ל' טורבו חדשים (370 או 420 כ"ס) ומחיריה יחלו ב-846,000 שקלים או 999,000 ל-S. מחיר גרסת הטורבו החדשה (3.8 ל', 580 כ"ס) יחל ב-1,754,000 שקלים.

במאי תנחת כאן ה-718, הלא היא הבוקסטר המחודשת. זו תוצע עם מנועי 2.0 ל' (300 כ"ס) ו-2.5 ל' (350 כ"ס) מוגדשים, ותעלה החל מ-459,000 שקלים לגרסה הרגילה או 565,000 שקלים לגרסת ה-S.
פורשה יוצאת לדרך חדשה בישראל
צילום: מנהל

באמצע השנה אמור להגיע פורשה מקאן 2.0 ליטר טורבו, שצפוי להביא לקוחות חדשים רבים למותג. המחיר יהיה נמוך מ-500,000 שקלים כדי ליצור פער משמעותי יותר לעומת פורשה קאיין, שמחיריו החדשים מתחילים ב-586,000 שקלים. כרגע מחיר המקאן S מתחיל ב-563,000 שקלים. גם המקאן GTS אמור להגיע באמצע 2016. בסוף השנה צפויה להגיע לארץ פורשה פאנאמרה החדשה וגם פורשה קאיימן מחודשת. גם שם מצפה היבואן למחירים טובים מבעבר.

והעבר
פורשה ישראל מתכוונת להשתמש באולם הגדול להצגה ומכירה של מכוניות משומשות (מפעילות טרייד-אין) לאחר שיעברו השבחה על פי הקריטריונים של היצרן. התוכנית מכונה "פורשה אפרובד" ולמכוניות תוענק אחריות יצרן של שנה. בעתיד מקווה היבואן למכור דרך הסוכנות גם מכוניות קלאסיות של פורשה, ולהעניק גם לאספני מכוניות קלאסיות של המותג את הטיפול אותו הוא יודע לתת באירופה. לקוחות פורשה גם יוזמנו לאירועי נהיגה על מסלולי מירוצים בחו"ל במסגרת "פורשה דרייבינג אקספיריאנס".
פורשה יוצאת לדרך חדשה בישראל
צילום: מנהל