השם אראש AF10 אולי אינו מוכר לרבים מחובבי הרכב, אולם מדובר במכונית-על שהוצגה לראשונה עוד ב-2006, אך עד היום לא נכנסה לייצור. היא נחשפה רשמית רק ב-2010, השתתפה כבר ב-2011 בספיישל של טופגיר, טיפסה את הגבעה המפורסמת בפסטיבל המהירות של גודווד ב-2012 – אך עד כה לא נבחנה בעיתונות הרכב או נמכרה ללקוחות. הבטחה שלא מומשה.

האיש על שמו קרויה המכונית ובעל החברה הוא אראש פארבוד, בריטי ממוצא איראני שייצר בתחילת העשור הקודם את פארבוד GTS, קופה ספורטיבית עם מנוע מרכזי שזכתה לביקורות נלהבות בעיתונות הבריטית. שלוש יחידות נבנו לפני שהזכויות נמכרו לחברה אחרת לאחר סכסוך עסקי. בחברה החדשה, 'פארביו', הסיפור חזר על עצמו – הבטחה גדולה ומבחני דרכים נלהבים... עד שהחברה פשטה את הרגל ונרכשה על ידי ג'ינטה – שמייצרת את המכונית עד היום תחת השם G60. ב-2010, במסע הגדול לאנגליה, אפילו נהגנו בה במסלול (אז עדיין נקראה ג'ינטה F400).
באותו זמן עמל פארבוד על ה-AF10 – שכאמור, נשמעה כמו הבטחה גדולה: מנוע V8 7.0 ל' מהקורבט, עם הספקים שנעו בין 550 ל-1200 כ"ס, תיבה ידנית או סיקוונסיאלית, שימוש רב בסיבי פחמן ומשקל שעמד על 1260 ק"ג בלבד. אולם כשהגיעה זמנה להיכנס לייצור, החליט אראש לשנות כיוון ולייצר מכונית ספורט שימושית וזולה יותר בשם AF8 – שהוצגה ב-2014, אך גם היא לא הצליחה להמריא.
צילום: מנהל

כעת מכריזה החברה על גרסה היברידית חדשה ל-AF10, שתוצג בתערוכת ז'נבה וזכתה לעדכונים עיצוביים ונתונים מעוררים – 2080 כ"ס, 232.7 קג"מ, 0 ל-100 קמ"ש ב-2.8 שניות ומחיר שמתחיל ב-1.1 מיליון ליש"ט. בעצם, נתון התאוצה מעט מאכזב ביחס להספק - מכוניות עם חצי מההספק מציגות נתונים דומים או טובים יותר - ולא ברור מה בדיוק הסיבה לכך.
יחידת הכח – שאראש מכנה "Drive "Warp, כמו באנטרפרייז – מורכבת ממנוע בנזין V8 מוגדש-על בנפח 6.2 ל', המייצר 900 כ"ס ו-122.5 קג"מ, אשר חובר לארבעה מנועים חשמליים (אחד בכל גלגל, מה שהופך אותה לבעלת הנעה כפולה) בעלי הספק משולב של 1180 כ"ס ו-110.1 קג"מ. אבקת החשמל תגיע מסוללת ליתיום-איון בקיבולת 32 קילוואט/שעה, וכמו בעבר היא תוצע עם תיבה ידנית או סיקוונסיאלית – אלא שכאן היא אמורה להשתלב עם תיבת שני הילוכים לכל מנוע חשמלי. כלומר, חמש תיבות הילוכים בסך הכל... ואתם חשבתם שתיבת תשעה הילוכים זה דבר מיותר.

האם הפעם ההבטחה תתממש? כנראה שלא, אבל אנחנו מחזיקים לה אצבעות.
צילום: מנהל