ג'ון דלוריאן, חלם על מכונית-על, השיג מימון וייצר אחת. זאת אומרת כ-9000 מכוניות, אך מדגם אחד ובודד, ה-DMC-12 האייקונית. מרכב המכונית היה מפלדת אל חלד מוברשת, המנוע בתצורת V6 והדלתות היו בתצורת 'כנפי שחף'. על הנייר זה נראה כמו משהו מדהים, בפועל זו הייתה מכונית גרועה, אפילו גרועה עד מאוד. ההספק של המנוע (מתוצרת רנו) היה נמוך, הביצועים היו בגדר בדיחה ואיכות ההרכבה והחומרים בתא הנוסעים היו בגדר קטסטרופה. הוסיפו לזה פרשת סמים ברקע, והרי לכם מתכון נהדר לקריסה כלכלית.

המכונית שיוצרה במשך שנתיים בלבד (1983-1981) נחשבה לבדיחה, ויש האומרים שזו הסיבה שבגללה נבחרה מכונית זו להשתתף בסרט הקאלט 'בחזרה לעתיד', סרט בו מכונית זו מסוגלת לחזור בזמן. בשורה התחתונה הסרט הצליח עד מאוד, ולדלוריאן קמו מעריצים בכל העולם. היום למכונית זו יש עדת מעריצים עצומה, כנראה על כל נקודה בכוכב הלכת שלנו.
בחזרה לעתיד: דלוריאן חוזרת לפס הייצור
צילום: מנהל

DMC היום היא אינה בדיוק המשך החברה המקורית, אם כי חברה חדשה שהוקמה באמצע שנות התשעים ושמה לה למטרה לספק חלקי חילוף לאספני הדלוריאן, או להציע שיפוץ פרי ידם למכוניתו של האספן האמיד (שחזור מלא נאמד בכ-50 אלף דולר, פי שניים ממחיר הדלוריאן כחדשה).

חזרה להווה
כעת, DMC הודיעו על פתיחתו של קו ייצור חדש לדלוריאן. אותה הגברת בלי שינוי האדרת? קו הייצור יכלול את חלקי המרכב המקוריים, כאשר ישנם מכלולים שעדיין בסימן שאלה, כמו יחידת הכוח. הדבר מתאפשר בזכות התקנות החדשות בארה"ב. ע"פ העדכון שבוצע לתקנות, יצרנית רכב זעירה רשאית לייצר 300 יחידות מדגם כלשהו תחת הכותרת "מהדורה מוגבלת", מבלי להיות מחויבת לעמוד בתקנות בטיחות עדכניות. כ"יצרנית זעירה", DMC קיבלה אישור להפעיל מחדש את פס הייצור החדש-ישן של הדלוריאן. לפי אתר החברה, ב-2017 יחל הייצור. מחיר? 100 אלף דולר.
טירוף הדלוריאן החל כאן. פנו לכם כחמש דקות, החיוך מובטח: