בתערוכת טוקיו האחרונה (נובמבר 2015) הציגה סוזוקי את הדור החדש, שני במספר, לאיגניס. כמו בדור הראשון, גם עיצוב הדור השני כולל סממני שטח קלים, וסוזוקי מגדירה את האיגניס החדשה כ"מיני קרוסאובר" ומבטיחה שמדובר ביותר מסתם מהלך שיווקי.

מבחינה עיצובית האיגניס הסדרתית מציגה דמיון רב לרכב התצוגה שקדם לה (סוזוקי iM-4 קונספט). החזית אגרסיבית למראה ומלאת נוכחות, ובפרופיל ניתן להבחין בקו החלונות הצר ואלמנט דמוי פתחי יניקה בקורה C. את האחוריים פחות אהבנו, הם נראים כמו ניסיון שלא צלח לעשות רטרו למכוניות משנות ה-80'.
סוזוקי איגניס
צילום: מנהל
סוזוקי איגניס. פחות אהבנו את האחוריים
תא הנוסעים מודרני למראה ונותן תחושה צעירה בזכות שילוב נאה של צבעים, כשהעיצוב מאופיין בקווים ישרים. בסוזוקי מספרים על מרחב נדיב לנוסעים בזכות תכנון חכם של חלל הפנים. המושבים האחוריים מסוגלים לנוע על מסילה ולהגדיל את המרחב לנוסעים, על חשבון נפח תא המטען כמובן.
סוזוקי איגניס תא נוסעים
צילום: מנהל
תא נוסעים צעיר וצבעוני
האיגניס מבוססת על פלטפורמה חדשה לחלוטין, כך סוזוקי. מידותיה מציבות אותה ברף העליון של קטגוריית המיני עם אורך של 370 ס"מ ורוחב שעומד על 166 ס"מ. ובהתאם להכרזת סוזוקי כי מדובר ב"מיני קרוסאובר" גם מרווח הגחון נאה עם מרווח של 18 ס"מ מהקרקע. יחד עם סרחי עודף קצרים נראה שהקטנה של סוזוקי עשויה להפתיע בשטח. לא בשטח של ממש כמובן, בסוזוקי מייעדים את האיגניס לתקל שבילים מאתגרים של טיולי סופ"ש ב"ראש שקט" ולא כרכב עבירות קשוח.
סוזוקי איגניס שלג
צילום: מנהל
סוזוקי מבטיחה כי האיגניס תציע יכולת מפתיעה בשטח תודות לסרחי עודף קצרים

האיגניס תוצע עם מערכת הנעה אחת – היברידית "מתונה" המשלבת בין מנוע בנזין בנפח 1.2 ל' למנוע חשמלי. מנוע הבנזין מספק 91 כ"ס ו-12 קג"מ והמנוע החשמלי מוסיף 3.1 כ"ס ו-5.1 קג"מ והכוח עובר אל הגלגלים הקדמיים (אל דאגה, יש אופציה להנעה כפולה) דרך תיבת הילוכים רציפה. באופן לא מפתיע, סוזוקי מספקת כי המערכת ההיברידית לא תאפשר נסיעה בכח החשמל בלבד. המנוע החשמלי ישמש כמנוע עזר שיפחית עומס ממנוע הבנזין בזמן האצה ויסייע בשיפור הביצועים וצריכת הדלק. סוזוקי מצהירה על צריכת דלק ממוצעת של 28.8 ק"מ לליטר ע"פ התקן היפני (פחות מחמיר מזה האירופאי או האמריקאי) לגרסת ההנעה הקדמית.
השיווק של סוזוקי איגניס החדשה בישראל צפוי להתחיל בחודש נובמבר הקרוב. מבחינת מידות, מיצוב ומנועים היא נמצאת מעל לסוזוקי סלריו (מחליפת האלטו) שצפויה להגיע גם כן במהלך השנה, וככל הנראה גם תעלה יותר ממנה – כנראה איפשהו במרווח בינה לבין הסוויפט.
סוזוקי איגניס – מיני או קרוסאובר?
צילום: מנהל
סוזוקי איגניס. אצלנו בחודש נובמבר