מי מותג הרכב האמין ביותר בארץ? - אוטו

מי מותג הרכב האמין ביותר בארץ?

נתונים שנאספו על ידי חברת Engie מפזרים את הערפל סביב אחת השאלות הגדולות של עולם הרכב. ויש לא מעט הפתעות

כל מי שקנה אי פעם רכב, חדש או משומש, מכיר את הסיטואציה – המפגש עם סרן שמועתי בנושא האמינות. לפעמים נדמה שבתחום האמינות, הוא קודם כבר מזמן לסגן אלוף, אם לא אלוף משנה. המוסכניק מזהיר "לא להתעסק עם צרפתיות"; השכן מספר שהיתה לו קורולה "שלא ראתה מוסך", הדוד של החבר, שעבד פעם בחברת ליסינג, מספר סיפורי אימה על שברולט, והבחור עם הגרר שפגשתם במקרה בתור בקופת חולים מספר על היונדאי גטס שהיתה לחבר שלו, "שחוץ מדלק לא דרשה כלום – אפילו טיפולים הוא לא עשה!". ולא פעם השמועות סותרות אחת את השניה – בקורולה של השכן השני "היה צריך להחליף משהו באגזוז שעלה 7000 שקלים", ולחבר מהעבודה היתה פיג'ו "שסחבה כמו סוס בלי שום בעיה".
אז מה עושים? איך מחליטים? למי מאמינים? אפשר כמובן לחפש סקרי אמינות מחו"ל, אבל לא פעם הם כוללים בתוך הדרוג גם התייחסות לאיכות השירות של הדילר המקומי, עניין שלא רלוונטי לחלוטין עבורנו, מה גם שהדגמים בחו"ל לא פעם שונים מאלו שמשווקים בארץ. בנוסף, סקרי האמינות הללו נוגעים בדרך כלל רק במכוניות חדשות יחסית – משאירים את מי שמחפש רכב משומש נטול מידע. ויותר גרוע – גם הסקרים הללו סותרים לא פעם אחד את השני...

רנו טובה בהרבה מתדמיתה
כאן נכנס לתמונה המידע שנאסף על ידי האפליקציה Engie לזיהוי תקלות ברכב. למי שלא מכיר, מדובר באפליקציה חינמית הכוללת רכיב המתחבר אל מחשב הרכב דרך שקע התקשורת/אבחון (כמו מחשב האבחון במוסך), ויודע לדווח על מהות התקלה כאשר נדלקת נורה בלוח המחוונים – ולאסוף עבורו הצעות מחיר לתיקון ממוסכים בקרבתו. אנשי החברה ריכזו עבורנו את המידע שנאסף במהלך השנה האחרונה על תקלות שקרו ברכבי המנויים – והתוצאות יותר מסתם מעניינות. אך לפני שנצלול אל תוך המספרים, הערה חשובה אחת – מטבע הדברים, המידע שנצבר במערכת הוא רק לגבי תקלות המדווחות במחשב הרכב. מנגנון חלון שקרס או משולש מתלה שפיתח חופש ודרש החלפה לא יופיעו במאגר הנתונים. כמו כן, מכיוון שכמות הנתונים גדולה, החלטנו לחלק את הטיפול בהם לשניים. בשלב הראשון נתייחס לתמונה הכללית, ברמת המותגים. בכתבה הבאה ניגע ברמת האמינות של דגמים ספציפיים ובתקלות הנפוצות.

טוב בשטח, גרוע באמינות
וביאור לטבלה – כללנו בנתונים רק מותגי רכב שהמדגם עבורם גדול מספיק כדי לקבל תוצאות בעלות משמעות. דרישת הסף שקבענו היא שיש יותר ממאה מנויים באפליקציה עם רכב של המותג – מסיבה זו, חסרים בטבלה מספר מותגים. כמו כן, עבור כל מותג אנו נותנים גם את הגיל הממוצע של מכוניות המנויים שמהם נאספו הנתונים – נתון בעל משמעות ברורה בנושא האמינות, גם אם קשה לכמת את השפעתו בצורה מדויקת.

ועכשיו, סוף סוף, אפשר לעבור לנתונים – שכוללים לא מעט הפתעות ומיתוסים מנופצים:



שימו לב – הפתעה הפתעה! אומנם המכונית הראשונה בטבלה היא יפנית, אך קרוב מאוד אליה נמצאים קוריאנית אחת – ואירופאית אחת. עוד קצת למטה, ובפער זניח, נמצאים עוד שלושה מותגים אירופאים ויפני אחד. סה"כ, מבין עשרת המותגים האמינים ביותר, שניים הם יפנים, שניים קוריאנים – וחמישה הם אירופאים. מותגים בעלי מוניטין עממי של אמינות מעולה, כמו מאזדה וטויוטה, נמצאים רק במרכז הטבלה – מתחת למותגים מושמצים בפי כל (בתחום האמינות) כמו רנו. יש גם מיקומים צפויים יותר – למשל ג'יפ, שגם במקרה הזה, כמו בהרבה סקרים בחו"ל, נמצא בתחתית.

למרות התדמית, הנתונים מציבים אותה רק במרכז הטבלה

אולם לטעמנו הדבר המעניין ביותר שחושפים הנתונים הללו הוא שגם בכלי הרכב של המותגים הכי פחות אמינים, הסיכוי לתקלה הוא בערך תקלה אחת לארבע שנים. אפילו אם ניקח הנחה מחמירה, שרק כחצי מהתקלות הן תקלות שנרשמות במחשב, אנחנו מקבלים ממוצע של תקלה אחת לשנתיים במכוניות המותגים הפחות אמינים (לעומת תקלה אחת לחמש שנים במובילות הטבלה). רחוק מאוד מסיפורי ה"במוסך כל שני וחמישי" שאפשר לשמוע תחת כל פורום רענן. אפשר רק להניח שביקורים תכופים כאלו במוסך נגרמו בעיקר בגלל מכונאים לא מיומנים או לא אמינים, ולא בגלל ריבוי תקלות אמתי.

אז אומנם נורה שנדלקת בלוח המחוונים היא לא אירוע נעים, והביקור הנלווה במוסך גם הוא לא עניין משמח, אבל כדאי לשמור את "השד" בגודלו האמתי.

להורדה בחינם של אפליקצית אנג'י לזיהוי תקלות ברכב – לחצו כאן

האירופית הכי אמינה
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות