כבר מספר חודשים, בערך שנה, שאנשי PSA מדברים באופן ברור על DS כעל מותג יוקרה עצמאי, אבל נדמה שרק עכשיו, עם ה-DS3 המחודשת, הם עושים את הצעד הגדול והמכריע. זאת לפחות מהבחינה הייצוגית.
לכאורה מדובר במתיחת פנים לדגם המוכר אבל העובדה שלצורך הצגתה הם בחרו במוזיאון הלובר האגדי שבפריז אומרת הרבה.

הצרפתים הפכו לערב אחד את המוזיאון שבלב פאריז לבית DS והזמינו מאות עיתונאים מכל העולם. האם זה לא מוגזם כאשר מדובר במתיחת פנים לרכב בן שש? מסתבר שלא והסיבה פשוטה. יש שווקים רבים בהם ה-3 היא DS ולהיפך.
DS3 עברה מתיחת פנים, ונסענו עד פריז כדי לפגוש בה
צילום: מנהל
"ה-3 מייצגת שני שלישים מהמכירות שלנו (כ-600,000 כלים א.ש.) מאז התחלנו" מסביר לי יושב ראש המותג איב בונפונט "והוא בהחלט הרכב הכי חשוב שלנו". בונפונט גם לא מסתיר את העובדה שהרכב נתן את סיבת הקיום למותג: "כשהתחלנו חשבנו שיש מקום למוצרים יוקרתיים בקבוצה דרך סיטרואן, אבל כשעשינו זאת זיהינו שרוב הלקוחות לא היו מפיג'ו וסיטרואן. הם היו לקוחות חדשים שחיפשו להביע את האישיות שלהם דרך מכוניות מיוחדות ושונות. זה יחד עם הצלחת ה-3 הבהיר לנו שיש כאן פוטנציאל להביא עוד לקוחות לקבוצה ושכדאי לנו להפוך את DS למותג עצמאי".

"לקבוצה כמו PSA חשוב שיהיה מותג פרמיום, הן לרווחים והן לפיתוח טכנולוגיה. זה תחום שצומח מאוד בעולם ולדעתנו יש הזדמנות ל'יוקרה צרפתית'. יש לנו 'יוקרה צרפתית' בכל מיני תחומים אז למה לא ברכב. הרי היו פעם מכוניות יוקרה צרפתיות מבוגאטי ועד פאסל. אבל ברור שייקח זמן לבסס זאת מחדש"
. מוסיף מנהל השיווק של המותג ארנו ריבו.

פנים חדשות
חיצונית השינוי הגדול ב-DS3 נמצא בחזית שלבשה את השבכה החדשה והברורה של המותג (אשר הגיעה קודם ל-DS5 ול-DS4). ייקח קצת זמן להתרגל לכך שה-DS3 אבדה את הפנים הנשיות והשובבות לטובת משהו יותר גברי, חסון וממושמע, באופן כמעט גרמני. מבפנים השינוי הבולט הוא הטמעת מערך מולטימדיה מודרני במרכז אבל כל השאר כמעט זהה, למעט גוונים חדשים שנוספו.
DS3 עברה מתיחת פנים, ונסענו עד פריז כדי לפגוש בה
צילום: מנהל

כאשר המכונית המחודשת הוצגה לראשונה, מתחת לפירמידה המפורסמת של הלובר, אני מהרהר אם השינוי נחוץ.

"היינו חייבים לעשות זאת" מסביר לי טיירי מטרוז האחראי על העיצוב במותג "זו הייתה משימה לא קלה כי ה-3 הפכה לאיקון הכי מפורסם שלנו והפנים שלה היו מוצלחות מאוד. אבל היינו חייבים להשלים לה את המעבר ממותג סיטרואן ל-DS (הסבכה הקודמת אמרה כולה "סיטרואן" א.ש.). זה לא משהו שרצינו לעשות, זה משהו שהיינו חייבים לעשות. היינו חייבים לשייך אותה למותג DS בצורה יותר ברורה, אחרת זה לא היה הגיוני. לא עשינו זאת כדי לשפר בטיחות עבור הולכי רגל או משהו כזה. עשינו זאת כדי להכניסה למותג".


"זו שאלה של עקביות" מוסיף בלפונט "מי שרוכש את המכונית רוצה להיות מזוהה כלקוח DS, אז הכרחי שכל הדגמים יתקשרו את סממני המותג. אנחנו בונים את המותג וזה היה הזמן הנכון להציג זאת". כל זה חשוב גם כי לפחות בעתיד הקרוב זה עדיין יהיה הרכב הנמכר ביותר של מותג DS המתפתח.

"עבדנו הרבה על המראה, על ההתאמה האישית, על חטיבות הכוח החדשות והתחברות לרשת. אנחנו גם מציגים גרסת פרפורמנס שמראה את השילוב בין עידון וטכנולוגיה שאנחנו רוצים לייצג".
DS3 עברה מתיחת פנים, ונסענו עד פריז כדי לפגוש בה
צילום: מנהל
בנופונט גם מספר שעד 2020 יכלול מבחר המותג שישה דגמים חדשים וגלובליים לגמרי. "ברור שלא נציג את כולם בבת אחת ב-2020. הצגת הדור החדש של דגמי תחל בקרוב אבל אני לא יכול להגיד מתי".

מתחת לעור
ב-DS נצלו את ההזדמנות להחלפת מבחר המנועים בזה העכשווי של הקבוצה: בתחום הבנזין החשוב לנו זה אומר מנוע ה-1.2 ל' בגרסה אטמוספרית (82 כ"ס) או מוגדשת (110 כ"ס ו-130 כ"ס), ומנוע ה-1.6 ל' טורבו (165 כ"ס). הם עברו לתיבה אוטומטית מודרנית עם שישה הילוכים (תשודך לגרסת ה-1.2, 110 כ"ס, 9.9 ש' למאה קמ"ש). הם גם הביאו יותר אפשרויות התאמה אישית (בונפונט מספר שיש כרגע שלוש מליון אפשרויות הרכבה) והוסיפו מערכת למניעת תאונה עירונית.

ואולם את מרב תשומת הלב מושכת בלובר גרסת ה"פרפורמנס" הספורטיבית עם מנוע ה-1.6 טורבו 208 כ"ס, דיפרנציאל מוגבל החלקה, וכל הטיפול הנחוץ למרכב, מקישוטים (כנפיים, חצאיות, מפלטים) ועד הנמכה (1.5 ס"מ) והרחבת הצירים (2.6 ס"מ מלפנים, 1.4 מאחור). מדובר ללא ספק בגרסה שהייתה חסרה (ה'רייסינג' הייתה מוגבלת בייצור), בייחוד כאשר כל המתחרים מציעים כמה גרסאות ספורטיביות. ואולי רק משום כך טוב ש-DS בחרה לחדש את המכונית המצליחה שלה.

ה-DS3 המחודשת תנחת בארץ במרץ בגרסה אוטומטית ומצוידת שתעלה כ-125,000 שקלים. כן תגיע גרסת ה-165 כ"ס והיבואן מקווה להביא בהמשך גם את ה"פרפורמנס".

DS3 עברה מתיחת פנים, ונסענו עד פריז כדי לפגוש בה
צילום: מנהל