חברת UMI, יבואנית קאדילק לישראל, החלה בשיווק שקט של ה-ATS-V, גרסת הקיצון של ה-ATS. גרסה ספורטיבית זו מתחרה בביצתנו המקומית בגרסאות קיצון-פרמיום אייקוניות, כדוגמת ב.מ.וו M3 ומרצדס C63 AMG.

קאדילק ATS-V מגיעה לישראל במרכב סדאן (בחו"ל מוצע גם מרכב קופה). בחרטום שוכן מנוע V6 טורבו-בנזין 3.6 ליטר עם 464 כ"ס (ב-5750 סל"ד) ו-61.5 קג"מ (ב-3500 סל"ד). ההנעה אחורית, בתיווך תיבה אוטומטית בעלת 8 יחסי העברה ודיפרנציאל אלקטרוני מוגבל החלקה. מערכת ההנעה הזו תזניק את 1678 הקילוגרמים של ה-ATS-V מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 3.8 שניות - מהיר יותר מה-M3 והמרצדס C63 (שתיהן עושות זאת ב-4.1 ש'). המהירות המרבית היא 296 קמ"ש, למקרה שתהיתם.
ה-ATS-V מגיעה עם מושבי ריקארו חשמליים, מערך המולטימדיה עם מערכת שמע מבית בוס, חישוקי "18, תאורת קסנון ולד, מצלמות היקפיות ומערכות בטיחות מתקדמות, כדוגמת בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטייה מנתיב ומערכת ניטור שטחים מתים.
מחירה של ה-ATS-V עומד על 470,000 ש"ח – בערך שני שליש (ובמספרים, כ-235,000 שקלים פחות) ממחיר שתי הגרמניות שהוזכרו!
קאדילק ATS V
צילום: מנהל

זה עניין של חודשים בודדים עד שתגיע הנה גם הבכירה שבגרסאות הספורט של יצרנית הפרמיום האמריקאית: קאדילק CTS-V. בניגוד לאחותה (ובניגוד לדור הקודם) היא קיימת כרגע רק במרכב סדאן. המנוע כאן חזק במיוחד – V8 בנפח 6.2 ליטר עם מגדש-על, המשמש גם את הקורבט. למרות הנפח המוכר – כמו גם הטכנולוגיה המוכרת (שלא לומר מיושנת) שכוללת שני שסתומים לצילינדר ותפעול באמצעות מוטות דחיף – שברולט טוענים כי מדובר במנוע חדש. כך או כך, אין ספק שהנתונים מרשימים: 640 כ"ס (ב-6400 סל"ד) ו-87.1 קג"מ (ב-3600 סל"ד). גם כאן אחראים על העברת הכח לגלגלים האחוריים תיבה עם שמונה יחסי העברה בתיבת ההילוכים (אותה תיבה, ואותם יחסי העברה בדיוק, כמו ב-ATS-V) ודיפרנציאל אלקטרוני מוגבל החלקה. ה-CTS-V (השוקלת 1880 ק"ג) מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-3.7 שניות בלבד, והמהירות המרבית עומדת על 320 קמ"ש (!).
קאדילק מפציצה: קאדילק ATS-V במחיר שובר שוק
צילום: מנהל

אז נכון, תאוצה מאפס למאה היא ממש לא הכל בחיים, ובטח לא מה שקובע כמה טוב רכב ספורטיבי. אבל הניסיון שלנו עם ה-ATS וה-CTS הרגילות, כמו גם הביקורות בחו"ל על שתי המכוניות, גורם לנו לחשוב כי שתי האמריקאיות אינן קוטלות קנים גם בשאר האספקטים של מכונית ספורטיבית. לכן נראה כי מדובר בהצעה מעניינת ביותר למי שמחפש מכונית בקטגוריה הזו.
קאדילק מפציצה: קאדילק ATS-V במחיר שובר שוק
צילום: מנהל