אופנועי האדוונצ'ר התחילו את דרכם אי אז בסוף שנות השמונים כ"רפליקות דקאר". באותה תקופה הפופולאריות שלהם נבעה בעיקר מהדמיון לאופנועים שהתחרו בדקאר, שהיה אז בשיא כוחו, ויצרנים רבים הציעו אופנועים לפי אותו תפריט – מנוע חזק (יחסית) בתוך שלדת "שטח" עם מתלים ארוכי מהלך ותנוחת רכיבה זקופה.

לא ברור כמה מרוכבי האופנועים הללו באמת ירדו איתם לשטח – אבל רבים גילו את מעטפת הביצועים הרחבה שמציע אופנוע שכזה. נוח לשניים, מרווח, קל לרכיבה בכבישים משניים (גם אם הם סלולים באיכות נמוכה) וכן הלאה. עם הזמן הקטגוריה הלכה ו"התרככה", עם התאמה מוגברת לכביש על חשבון השטח, והשם השתנה מ"רפליקות דקאר" ל"אדוונצ'ר". המתלים התקצרו, המנועים התחזקו – ורק התנוחה הזקופה והמרווחת נשארה.

אחד האופנועים המפורסמים ביותר בקטגורית "רפליקות הדקאר" היה האפריקה טווין. השם הזה חוזר עכשיו להיצע של הונדה, מוצמד לאופנוע חדש לחלוטין, בלי שום קשר לאופנוע הישן מלבד השם – והרעיון הבסיסי. כי כן, הונדה בחרה לחזור עם האפריקה טווין לערכים המסורתיים של האדוונצ'ר – מתלים ארוכים (יחסית – 220 מ"מ מאחור, 230 מ"מ מלפנים), מרווח גחון גדול (25 ס"מ), צמיגים במידות קלאסיות של אופנועי שטח ("18 מאחור, "21 מלפנים) ומבנה צר יחסית. אבל כמובן שיש יותר מנוע – 1000 סמ"ק, שני צילינדרים בטור (הקודם היה 750 סמ"ק במבנה V), עם שני מצתים לצילנדר וגל זיזים בודד התורם למבנה קומפקטי. הוא מפיק 95 כ"ס, הספק שאומנם רחוק מאוד משיאני הקטגוריה, שמפיקים 160 כ"ס, אבל די והותר לשיוט סופר-מהיר בכביש. המתלים, מתוצרת showa, מספקים יכולת כיוון לשיכוך הכיווץ ולשיכוך ההחזרה, מה שאמור לסייע במציאת כיול מתאים הן לכביש והן לשטח.
הונדה אפריקה טווין – חזרתו של התייר הנועז
צילום: מנהל

כמקובל היום, האופנוע כולל גם לא מעט אלקטרוניקה – בנוסף למערכות מקובלות כיום, כגון ABS (כאופציה) ובקרת משיכה המאפשרת בחירה בין ארבעה מצבי רגישות, מציע האפריקה טווין גם אופציה ייחודית: תיבה אוטומטית. זו כמובן התיבה הדו-מצמדית של הונדה, שכבר פגשנו במספר אופנועים של החברה, שכמו התיבה הרגילה מציעה שישה יחסי העברה.

המשקל היבש נע בין 208 ק"ג לגרסת הבסיס (הילוכים רגילים, בלי ABS) ועד 222 ק"ג לגרסה האוטומטית. מיכל הדלק מכיל 18.8 ל', האמורים לספק טווח נסיעה של כ-400 ק"מ לפי נתוני היצרן.

כמקובל בקטגוריה הזו, את האופנוע מלווה מערך מקיף של אביזרים המאפשרים התאמה של האופנוע לצרכיו של הרוכב – משקף גבוה יותר להגנה משופרת מהרוח, סט מזוודות מקורי, רגליות רחבות ומשוננות לטובת מי שמתכנן לרכב בשטח ועוד.

אנשי הונדה מתגאים בכך שהדור החדש הצליח לשמור על התכונות שהפכו את קודמו לפופולארי כל כך – איזון טוב בין יכולת כביש ושטח, בין נוחות לזריזות וביצועים ובעיקר קלות הרכיבה בכל תנאי. גם המחיר קל יחסית לקטגוריה, ונע בין 99,000 שקלים לגרסת הבסיס ל-114,000 שקלים לגרסה האוטומטית.