מרוץ השטח הארוך והמפרך בעולם זינק בפעם ה-37 כאשר את רוב הרעש עשתה קבוצת פיג'ו/רד בול לאחר שבנתה רכב מיוחד למירוץ. זאת אומרת ארבעה כאלה. בכל אחד מהם הושיבה נהג אגדי כזה או אחר, ששמותיהם גורמים לכל חובב ספורט מוטורי לדפיקות לב מואצות: סבאסטיאן לואב, סטפן פטרהאנסל, קרלוס סיינז וסיריל דספרס. גם המנצחת של השנים האחרונות, מיני, הביאה נהגים מעוטרים בעצמם: נאסר אל עטיה, ניקו הירבונן ונאני רומה. טויוטה הביאה מצידה את ג'יניל דה ווילרס. בקיצור, ידענו שיהיה חם.
מר דקאר ניצח בפעם ה-12, הפעם עם אריה
צילום: מנהל

את חציו הראשון של המירוץ הוביל סבאסטיאן לואב, מראה לכולם את יכולותיו וזה עוד בפעם הראשונה שהוא מתחרה בדקאר. אבל כמו שלא מעט פעמים, הניסיון מכריע. אל עטיה המנוסה צימצם פערים, לואב שקע בחול ולבסוף גם התהפך. סטפן פטרהאנסל, הבחור המעוטר ביותר במירוץ זה, לקח את ההובלה. קרלוס סיינז הודיע על פרישה לאחר שתיבת ההילוכים שלו החזירה נשמתה לבורא. בינתיים הגיעו ג'יניל דה ווילרס למקום השלישי ונאני רומה למקום הרביעי. אקשן, דרמה, תענוג.
מר דקאר ניצח בפעם ה-12, הפעם עם אריה
צילום: מנהל

סטפן פטרהאנסל הוא זה שניצח לבסוף (בפעם ה-12 בחייו! – 6 ניצחונות עם אופנועים ו-6 עם מכוניות), בעיקר בגלל שהצליח לשמור על קצב גבוה מספיק מבלי לגרום נזק. אל עטיה, היה מהיר מאוד, אך בניגוד לפטרהאנסל, הוא התהפך באחת הפעמים ואיבד זמן יקר. ושלישי? היה זה ג'יניל דה ווילרס עם הטויוטה היילקס. לואב שהובל את חציו הראשון? סיים רק במקום התשיעי.
מר דקאר ניצח בפעם ה-12, הפעם עם אריה
צילום: מנהל
כן, לאחר שנים של היעדרות מהמגרש פיג'ו ניצחה שוב בדקאר. ונרשם הישג נוסף – לראשונה מאז שנת 2000, אז היה זה לואי שלסר שניצח עם הבאגי שלו, הרכב הראשון לחצות את קו הסיום הוא רכב עם הנעה אחורית.
מזל טוב לפיג'ו, מזל טוב לרד בול, מזל טוב לסטפן פטרהאנסל!
מר דקאר ניצח בפעם ה-12, הפעם עם אריה
צילום: מנהל

נהגים:
1. סטפן פטרהאנסל – פיג'ו
2. נאסר אל עטיה – מיני
3. ג'יניל דה ווילרס – טויוטה
4. ניקו הירבונן – מיני
5. לירוי פולטר – טויוטה
6. נינו רומה – מיני
7. סיריל דספרס – פיג'ו
8. ולדימיר ואסילייב – טויוטה
9. סבאסטיאן לואב – פיג'ו
10. הארי האנט – מיני
מר דקאר ניצח בפעם ה-12, הפעם עם אריה
צילום: מנהל