במסגרת תערוכת דטרויט, המתקיימת בימים אלו, מציגה קרייזלר את הפאסיפיקה החדש. מדובר במיניוואן חדש עם שם ישן, שיחליף במהלך 2016 את קרייזלר גרנד-וויאג'ר הוותיק, שנימצא איתנו כבר תשע שנים. הפאסיפיקה הוא דור שישי לממציא קטגוריית המיניוואנים ושובר מסורת ארוכה, בת כמעט 30 שנה, של השם "גרנד-וויאג'ר". את השם פאסיפיקה נשא בעבר (2003-2007) קרוסאובר בינוני במונחים אמריקאים שחלק את הבסיס עם קרייזלר גרנד וויאג'ר דאז.
הפאסיפיקה הוא דגם חדש לחלוטין, המבוסס על פלטפורמה חדשה, שלוקח את העיצוב למקום שונה מזה של הגרנד וויאג'ר אותו הוא מחליף. הקווים הישרים והפשוטים ננטשו לטובת קווים מעוגלים ומקומרים, בהשראת דגם ה-200 המשפחתי. הופעתו של הפאסיפיקה מודרנית ומרשימה, לבטח עם מסגרת הכרום הבולטת סביב חלונות הצד ועם חישוקי ה-"20 האופציונאליים, מצפוי הכרום אף הם. הפאסיפיקה דומה בגודלו לגרנד-וויאג'ר, אך הפרופורציות שונות - ממד האורך נשאר כשהיה (517 ס"מ), בעוד שממד הרוחב גדל ב-2 ס"מ (כעת 202 ס"מ) והגובה דווקא צומצם ב-4 ס"מ (כעת 178 ס"מ). יחד עם בסיס גלגלים שגדל בס"מ בודד (כעת 309 ס"מ), מציג הפאסיפיקה יציבה אתלטית שמצליחה להצניע את הממדים הכבירים. עוד מדובר על הקשחה משמעותית של המרכב ועל הפחתת משקל, כשלדברי קרייזלר הפאסיפיקה יהיה הקל מסוגו - הנתונים מדברים על 1964 ק"ג לפאסיפיקה, לעומת 2215 ק"ג לגרנד-וויאג'ר - הבדל של כ-250 ק"ג!
קרייזלר פאסיפיקה
צילום: מנהל

תא הנוסעים שונה מהותית אף הוא. בדגם החדש הקונסולה המרכזית מפוצלת ובעלת קווי מתאר אופקיים, לעומת קונסולה אנכית בדגם הפורש. השינוי אמור להקנות שימושיות משופרת לעומת הגרנד-וויאג'ר היוצא, לצד תחושה מרווחת ואוורירית מבעבר. בראש הקונוסלה המרכזית ישנו מסך מגע בן "8.4 דרכו ניתן יהיה לתפעל את ממשק ה-Uconnect של קונצרן פיאט-קרייזלר ומתחתיו ממוקמים מרבית כפתורי השליטה והתפעול, כאשר החלק התחתון פנוי לטובת תאי אחסון שימושיים. ידית ההילוכים שינתה את מקומה ואת צורתה – במקום ידית קטנה מצד ימין להגה, נמצא כעת בורר סיבובי במרכז הקונסולה. בלם היד הפך, לראשונה בדגם, לחשמלי במקום הדוושה המקובלת במכוניות ממוצא אמריקאי. לוח המחוונים נראה מודרני יותר, בעיקר בשל צג המידע הגדול ("7) והעשיר למראה. זה האחרון מאכלס בתוכו, בין השאר, את מד חום המנוע ומד מיכל הדלק, שהיו אנאלוגיים עד עתה.
קרייזלר פאסיפיקה
צילום: מנהל
את הפאסיפיקה ניתן יהיה לקבל עם סידור של 7 או 8 מקומות ישיבה, כאשר בדגם בעל 7 המקומות נשמר המבנה של 2+2+3 כבדגם הקודם; מניסיון העבר שלנו עם הגרנד-וויאג'ר, מדובר בסידור פחות מוצלח עבור יושבי השורה השלישית ויש לקוות כי בדגם החדש המרווח לאלו ישופר.

האבזור, כמקובל בארץ מוצאו של הפאסיפיקה וכמצופה ממעמדו היוקרתי, יהיה עשיר הן בהיבט הבטיחות והן בהיבט הנוחות. בצד הבטיחותי ניתן למנות ארבע מצלמות היקפיות לטובת סריקה ויזואלית של הרכב מכל צדדיו (360 מעלות), כולל פונקציה של מבט-על ("מעוף הציפור"); בלימה אוטומטית; בקרת שיוט אדפטיבית עם יכולת עצירה עצמאית בעת הצורך; בקרת סטייה מנתיב כולל פונקציית תיקוני היגוי בעת הצורך; ניטור שטחים מתים ועוד.
קרייזלר פאסיפיקה – יורש הגרנד-וויאג'ר
צילום: מנהל
צד הנוחות שופע מותרות, כמובן, עם מערכות תקשורת ומולטימדיה כיד הדמיון. בין הפיצ'רים היותר-מגניבים נמצאים דלתות צד-חשמליות (כבעבר) הנפתחות הפעם באמצעות הינף-רגל – פטנט מתבקש אחרי המצאת דלתות תא-המטען האוטומטיות הנפתחות באותו האופן (וגם זה נמצא בפאסיפיקה החדשה, אל דאגה). סגירת הדלתות חשמלית אף היא כבעבר, אך כוללת הפעם גם מנגנון וואקום, לסגירה מהירה מבעבר. כמו כן, המפרט כולל גם קיפול חשמלי למושבים האחוריים, עם אפשרות ליצירת רצפה שטוחה לחלוטין, היוצרת חלל מטען בנפח נדיב במיוחד, כמעט מסחרי.

גם המנוע יהיה נדיב בנפחו. הפאסיפיקה יצויד במנוע מסדרת הפנטאסטאר המוכרת, בנפח 3.6 ליטר עם 287 כ"ס עם 36.2 קג"מ, יחד עם תיבה אוטומטית עם 9 הילוכים. אלו נתונים טובים במעט ביחס לגרנד וויאג'ר הנוכחי, אך השינויים עמוקים בהרבה - מדובר במנוע שתוכנן מחדש, בו הועלה יחס הדחיסה באופן משמעותי וכולל מכלולים משופרים כמו גל ארוכבה קל מבעבר ומערכת תזמון חדשה לשסתומים, בעלת טווח פעולה רחב מבעבר, לפי קרייזלר. כמו כן, תוצע כסטנדרט מערכת "עצור-וסע".
אולם הבשורה הגדולה ביותר בתחום ההנעה היא הצגת גרסה היברידית, לראשונה בסגמנט המיניוואנים בגודל-מלא. גרסה זו עושה גם היא שימוש במנוע ה-3.6 ליטר, ככל הנראה בכיול מותאם לחסכון על חשבון הספק, שיחד עם מנוע חשמלי מפיק 248 כ"ס. סוללת ליתיום-יון גדולה במיוחד - בנפח של 16 קילוואט-שעה - מאפשרת טווח נסיעה חשמלי של עד 30 ק"מ (ככל הנראה מדובר ברכב עם יכולת טעינה מהרשת - פלאג-אין - למרות שזה לא נאמר במפורש). כצפוי ברכב עם טווח נסיעה חשמלי גדול, צריכת הדלק המתקבלת במבחנים הרשמיים היא לא פחות ממדהימה עבור ג'אמוס שכזה - 28.5 ק"מ לליטר בנהיגה עירונית. התמסורת בדגם ההיברידי היא מסוג מפצל-כח (כמו בדגמים ההיברידיים של טויוטה) בעלת אופי פעולה הדומה לזה של תיבה רציפה.
הפאספיקה יהיה זמין באולמות התצוגה בארה"ב באביב 2016, כאשר הדגם ההיברידי יושק במהלך המחצית השנייה של 2016. מ"מכשירי תנועה", יבואנית קרייזלר לישראל, נמסר כי הפאסיפיקה יגיע לישראל ב-2017.

קרייזלר פאסיפיקה – יורש הגרנד-וויאג'ר
צילום: מנהל