תערוכת דטרויט אומנם איבדה מכוחה בשנים האחרונות - דטרויט היא כבר לא לב תעשיית הרכב האמריקאית, והתערוכות בניו-יורק ולוס אנג'לס, ערים שנהנות מתדמית טובה יותר מדטרויט, נגסו בכוחה. חלק מיצרני הרכב אפילו העדיפו כבמה את תערוכת האלקטרוניקה בלאס-ווגאס... ובכל זאת, גם בדטרויט 2016 הוצגו שפע דגמים, חלקם סדרתיים וחלקת רכבי קונספט שלא יזכו לדרוך על אספלט אמיתי. החלטנו להביא לכם שלושה מהיותר מעניינים מבין דגמי הקונספט:
 
לייעוץ חינם עם מומחי הרכב של אוטו על כל הדגמים חייג ל-3262* או לחץ כאן

פולקסווגן טיגואן GTE אקטיב קונספט
הטיגואן החדש עדיין לא הגיע ארצה, וכבר זוכה לגרסת קונספט קרבית. לא ברור מה הניע את פולקסווגן לייצר גרסת שטח קשוחה לרכב הפנאי שלהם - אולי נמאס להם לשמוע בדיחות על מדרכות ובתי קפה - אבל אין ספק שאת 'טיגואן GTE אקטיב קונספט' אפשר לקחת הרחק הרחק מהעיר ומדרכותיה. אז על מה אנחנו מדברים? צמיגי שטח גדולים, מרכב מוגבה ומיגון תחתון תומכים בטענה של פולקסווגן ליכולת עבירות טובה עד מאוד. לא בטוח שזה מה שהיינו לוקחים לשביל הרוביקון הידוע, אבל אין ספק שהוא מקרין פוטנציאל לטיולי סוף שבוע.
 
פולקסווגן טיגואן
צילום: מנהל 
 
הוסיפו למראה מערכת הנעה היברידית, הכוללת את מנוע ה-1.4 ליטר טורבו המוכר ושני מנועים חשמליים (האחד על הסרן הקדמי והשני על האחורי) והספק כולל של 225 כ"ס. תיבת ההילוכים הינה אוטומטית-רובוטית דו-מצמדית עם שישה הילוכים. הביצועים טובים למדי, תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש תארך רק 6.4 שניות והמהירות המרבית היא 193 קמ"ש. ישנה גם אפשרות לנסיעה בכח החשמל בלבד למרחק של כ-32 ק"מ - לטובת מי שלא רוצה להפחיד את ירבועית החול הנפוצה. רק קחו בחשבון שהמהירות המרבית במצב זה מוגבלת ל-120 קמ"ש.
 

 
ביואיק אויסטה קונספט
צילום: מנהל 

ביואיק אויסטה קונספט
ביואיק סבלה לאורך השנים מתדמית של "מכונית לזקנים" - אבל נראה שבעלי הדעות הקדומות יצטרכו לשקול שוב את הסטיגמה הזו למראה האויסטה קונספט. ביואיק הביאו לדטרויט את אחת המכוניות הנאות ביותר בתערוכה, לפחות לדעתנו. היא מצליחה לשדר כוחניות ובו זמנית גם אלגנטיות - משימה לא פשוטה באופן כללי, במיוחד עבור חברות אמריקאיות.
 
תא הנוסעים מציע מקום לארבעה, הדשבורד מציע שפע מסכים דיגיטאליים ויחידת הכח מציעה שפע סוסים. מנוע V6 בנפח 3 ליטר, טווין טורבו, עם הספק של 400 כ"ס. נתוני ביצועים לא נמסרו, אבל עם עיצוב שכזה - אנחנו מוכנים לסלוח להם. אנחנו נהנה ממנה גם כפסל בחניה. סגן היו"ר בתחום מכירות ושיווק בביואיק, דאנקן אלדרד (Duncan Aldred), אמר שדגם התצוגה הזה מייצג את הנשמה הדינאמית של ביואיק. אנחנו בעד.
 
ביואיק אויסטה קונספט
צילום: מנהל 
 


אקורה פרסיז'ן קונספט
אקורה, מותג היוקרה של הונדה בארה"ב, מצטרף לזירת הקופה-ארבע-דלתות-גדולות - ועושה זאת ממש בגדול. הפרסיז'ן קונספט ארוכה (518 ס"מ), נמוכה (132 ס"מ), רחבה (213 ס"מ) ועם בסיס גלגלים עצום (310 ס"מ) - זה יותר ממרצדס S-קופה! חישוקים ענקיים ("22) משלימים עיצוב כוחני וזוויתי, לא מתנצל ולא מתבייש, שנצבע באדום בוהק רק ליתר ביטחון. מכונית זו, כך אקורה, נוצרה במטרה לחקור רעיונות חדשים, ועיצובה ישפיע על דגמי המותג בעתיד - בהתחשב בכך שבמקרים רבים דגמי האקורה מבוססים על דגמי הונדה יפן/אירופה (בניגוד להונדה ארה"ב), יהיה מעניין לראות אם חלק מהמוטיבים הללו יזלגו ליבשת הישנה - ואלינו.
 
תערוכת דטרויט - גרמני, יפני ואמריקאי מחליטים להשתגע...
צילום: מנהל 
 
אך אם העיצוב החיצוני המדהים נראה כמו משהו שיש סיכוי שיגיע לפס היצור - אחרי שינויים קלים מתבקשים - הרי שתא הנוסעים העתידני הוא כבר סיפור אחר. גם העובדה שאקורה לא טרחו בכלל לצייד את הקונספט ביחידת כח, אפילו לא על הנייר, מבהירה שמדובר באמת ובתמים בשעשוע של המעצבים ולא קדימון לשום דבר ממשי. חבל...
 
 
תערוכת דטרויט - גרמני, יפני ואמריקאי מחליטים להשתגע...
צילום: מנהל