לפני כמה חודשים הודיע שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, על כוונה לאשר נסיעה של רכב דו-גלגלי בנתיבי תחבורה ציבורית ברחבי גוש דן במטרה להקל על הגודש בכבישים. כעת מגיע רגע האמת ומשרד התחבורה מודיע כי החל מה-1 בפברואר תותר לרכב דו-גלגלי נסיעה בנתיבי תחבורה ציבורית.
 
ההיתר יינתן למשך שישה חודשים במסגרת ניסוי לבחינה והערכת התרומה של המהלך לקהלה בגודש התנועה ברחבי גוש דן, במיוחד לאור העומסים שנוצרו בעקבות עבודות הרכב הקלה. באם תוצאות הניסוי יהיו חיוביות, הדבר יעוגן בחוקים ותקנות.
 
מ-1 בפברואר: אופנועים יוכלו לנסוע בנתיבי תחבורה ציבורית
צילום: מנהל 

שימו לב – הניסוי יערך בנתיבי תחבורה ציבורית מוגדרים בעיקר באזור מטרופולין תל אביב. מצורפת רשימת הנתצ"ים המלאה:

רחוב אבן גבירול, בין רחוב יהודה המכבי לנורדאו (לכיוון דרום), רחוב אבן גבירול, בין ז'בוטינסקי לפנקס (לכיוון צפון), רחוב אבן גבירול, בין מלכי ישראל לשאול המלך (לכיוון דרום), רחוב המסגר בין רחוב יצחק שדה לרחוב הרכב (לכיוון דרום), דרך נמיר (לכיוון צפון), בין תחנת דלק רמת אביב עד רחוב איינשטיין ודרך נמיר (לכיוון דרום), בקטעים שבין רחוב רוקח ליהודה המכבי ויהודה המכבי-ההלכה. במקביל, נבחנת אפשרות לאפשר נסיעה של אופנועים בנת"צ לאורך כל דרך נמיר ואבן גבירול ברצף.
 
בנוסף לכך, תותר נסיעה של אופנועים וקטנועים בצמתים הבאים: רחוב אבן גבירול-כיכר רבין (לכיוון דרום) לפני הצומת, רחוב אבן גבירול-ז'בוטינסקי (לכיוון דרום) לפני הצומת, דרך נמיר עד רחובות עגנון ולבנון (לכיוון צפון) לפני הצומת ורחוב אבן גבירול-יהודה המכבי (לכיוון צפון), אחרי הצומת. הניסוי ייערך על ידי צוות חוקרים מהטכניון, בראשות המדען הראשי של משרד התחבורה, ד"ר שי סופר. יצוין כי הניסוי סוכם ואושר על ידי עיריית תל אביב על סמך המתווה שגובש במשרד התחבורה.
 
מ-1 בפברואר: אופנועים יוכלו לנסוע בנתיבי תחבורה ציבורית
צילום: מנהל