ב-2015 שברה מרצדס שיא מכירות שנתי בישראל, עם קרוב ל-2500 מסירות. מנכ"ל קבוצת הפאר בכלמוביל, אריאל פינטו, מסביר שמדובר לא רק בגידול של 39% השנה, הממשיך מגמת צמיחה חזקה בארבע השנים האחרונות – והם המותג הצומח ביותר מבין שלושת יצרני היוקרה הגדולים. מנוע הצמיחה העיקרי הוא משפחת ה-A קלאס (תחום המכונה על ידם NGCC) אשר כוללת את ה-CLA וה-GLA. בקטגוריה זו הם רשמו גידול של 78%, והצליחו להביא לקוחות צעירים יותר למותג. פינטו גם מציין שהמעבר לאולם החדש בהרצליה-פיתוח הגדיל את תנועת הלקוחות באולם ב-70%.
מרצדס ישראל שוברת שיא ומחדשת
צילום: מנהל

במרצדס מציגים בימים אלה באולם בהרצליה את גרסת המייבך ל-S600. עם תג מחיר שהינו קרוב ל-1,800,000 שקלים, זו המכונית היקרה ביותר כרגע באולם של היבואן (אבל לא בהיצע של המותג בארץ). מחירה ההתחלתי של גרסה זו הוא 1,600,000 שקלים, אך מי שירצה "לחסוך" יוכל לבחור בגרסת ה-500 במחיר של 1,400,000 שקלים.

שלל חידושים
אבל במרצדס לא נחים על זרי הדפנה ומתכוננים לשנה עמוסה בחידושים, כמו שדיווחנו לכם לאחרונה. חלקם, כמו ה-A המחודשת, כבר נחתו בארץ. כבר בימים הקרובים יחל היבואן בשיווק ה-C קופה הנאה, אשר נחשפה בתערוכת פרנקפורט האחרונה כאשר גם גרסת ה-63AMG בדרך.
מרצדס ישראל שוברת שיא ומחדשת
צילום: מנהל
אחרי ה-C קופה יגיע תורה של ה-S קבריו, שהוצגה אף היא בפרנפורט. בהמשך תגיע ה-SL החדשה, שנחשפה לאחרונה בלוס-אנג'לס, ואחריה ה-SLC, שם חדש ועדכון ל-SLK.
גם בתחום הפנאי יהיו חידושים, עם הגעת ה-GLS, עדכון ל-GL, לקראת אמצע השנה. עוד לפניו ינחת כאן ה-G המחודש.
יחד עם זאת, החדשה החשובה ביותר של מרצדס צפויה לנחות כאן במחצית השנייה של 2016. מדובר ב-E החדשה, שמבטיחים כי תקבע רף טכנולוגי חדש בקטגוריה. המכונית תוצג בתערוכת ז'נבה במרץ, ותאריך הגעתה לארץ תלוי בתחילת ייצור הגרסאות המתאימות לשוק המקומי. מסיבה זו ייתכן והגעתה תתעכב עד לסוף 2016.
במקביל לכל החידושים האלה, מקווים במרצדס ישראל להתחיל השנה בשיווק הגרסאות ההיברידיות הנטענות החדשות של היצרן. המבחר גדול והוא כולל תשעה כלים, אבל הפרטים הסופיים עדיין לא מגובשים. הרבה תלוי כאן במגעים עם הרשויות לגבי נושא הטעינה, ואיך יוגדרו הכלים החדשים מבחינת ציון ירוק.

מרצדס ישראל שוברת שיא ומחדשת
צילום: מנהל