חברת לובינסקי, יבואנית דגמי פיג'ו, סיטרואן ו-MG, מתכוננת לשנת 2016 עם מתקפה המכוונת אל התחומים הזולים יותר בשוק הרכב – קבוצות המיני והסופרמיני – עם עדכון מחירים למרבית המכוניות הקטנות והגדלת ההיצע. ליד מחירי המחירון הרשמיים, הציגה היבואנית עמודה נוספת תחת הכותרת "מחיר תקשורתי", ובה מחירים נמוכים יותר ממחירי המחירון - המחירים בהם יוצעו המכוניות בפועל בשלב זה. היבואנית התחייבה לשמור על מחירים אלו לפחות לכל אורך הרבעון הראשון של השנה.
 
 
 
מתחילים בפיג'ו
בפיג'ו מתכוונים לשים את הדגש השנה על פיג'ו 208 המחודשת. הבשורה החשובה כאן היא הגעת גרסה אוטומטית חדשה ומוזלת לדגם. מדובר ב-208 עם מנוע ה-1.2 ליטר טורבו המוכר (110 כ"ס) אך ברמת גימור 'אקסס' שהינה נמוכה יותר ממה שהוצע ברמת ה'אקטיב' המוכרת. היא מכוונת להתמודד מול סיאט איביזה (שעד כה הייתה נטולת תחרות ישירה) במחיר דומה, 83,000 שקלים (89,000 מחיר מחירון). למרות שמדובר ברמת אבזור בסיסית, היא כוללת מערך מובילאיי מולטימדיה בהתקנה מקומית עם צג מגע.
 
 
 
פיג'ו וסיטרואן פותחות את 2016 עם הורדת מחירים
צילום: מנהל 
 
בנוסף תחל פיג'ו ישראל בשיווק מתיחת הפנים של הגרסה הידנית ברמת הגימור אקסס, אך עם מנוע ה-1.2 ל' הלא מוגדש (82 כ"ס). גם כאן המחיר תחרותי למדי אך הוא קרוב למחיר בו הוצעה הגרסה הידנית בעבר במבצעים שונים – 69,000 שקלים (74,000 מחירון).  

פיג'ו גם תחל בשיווק גרסת דיזל-ידנית ל-208 שתעשה שימוש במנוע ה-1.6 ל' HDI ברמת גימור אקטיב. בזכות ציון ירוק טוב למדי (3), שמעניק לה הטבת מס משמעותית, היא תימכר במחיר של 89,000 שקלים. בפיג'ו מאמינים שלמרות חוסר החיבה המקומי לדיזל בקטגוריה הזו והעדר תיבה אוטומטית, עדיין יהיה ביקוש לרכב בזכות צריכת דלק של 28.5 ק"מ לליטר (נתוני מעבדה).

באזור ה"קצפת" של פיג'ו 208 הוזיל היבואן את מחיר גרסת ה-GTI ל-140,000 שקלים לעומת 150,000 בעבר.  
 
"סדרת ה-200 הייתה לאורך השנים מאוד מצליחה ואנחנו רוצים להחזירה לשם. אנחנו מאמינים שהדגם הזה נכון להוביל את הדור החדש של פיג'ו לקהל צעיר ואורבני" הסביר אבי צור מנכ"ל קבוצת לובינסקי.
 
פיג'ו 108
צילום: מנהל 

ועדכונים במבחר
עוד עדכונים בפיג'ו הם הוזלת פיג'ו 108 הרובוטית בגרסת הקבריו ל-72,000 שקלים (77,000 מחירון). מכוניות דומות בתפישה, כמו פיאט 500C, מתומחרות במחיר גבוה משמעותית.

פיג'ו גם תחל לייבא גרסת פרמיום מאובזרת יותר של פיג'ו 308 במחיר של 135,000 שקלים. זו תכלול תאורת לד, גג זכוכית, מפתח חכם, שילוב עור בריפוד ועוד.
 
בגזרת הפנאי החליט היבואן ליישר קו מול הספורטאז' עם פיג'ו 3008 והמחיר ירד שוב, וכעת הוא עומד על 134,000 שקלים (140,000 מחירון) לגרסת הבסיס. למרות שהחלפת הדגם קרבה ציין היבואן שהרכב יימכר כאן לאורך כל 2016.
 
 
סיטרואן C1
צילום: מנהל 

סיטרואן תוריד את המיני
גם בסיטרואן עיקר הבשורות הן בתחום העממי, אלא שכאן הן מתמקדות  בגזרה הזולה ביותר – המיני. תחת הכינוי LIVE תוצע גרסה חדשה של סיטרואן C1 ידנית, שתעלה 53,000 שקלים (55,000 מחירון) ותהיה המיני הזולה ביותר בשוק כרגע (לא כולל מבצעים נקודתיים). האוטומטית תגיע ברמת FEEL המצוידת יותר, שתכלול גם את מערך המולטימדיה המקורי, שליטה מההגה, תפעול חשמלי לכיוון המראות ועוד. היא תימכר ב-64,000 שקלים. גם כאן מדובר במחיר נמוך מאוד בקטגוריה.  

סיטרואן תעדכן גם בגזרת הקקטוס המצליחה עם הצגת גרסת הטורבו הידנית (1.2 ל', 110 כ"ס, האצה למאה קמ"ש ב- 9.3 ש') שתעלה 90,000 שקלים בלבד (97,000 מחיר מחירון). במקביל המחיר ה"תקשורתי" של הגרסה נטולת המגדש המוכרת יהיה כעת 85,000 שקלים.

עוד חידוש במבחר סיטרואן קקטוס היא גרסת דיזל עם מנוע ה-1.6 ל' 100 כ"ס שתוצע ב-99,000 שקלים.
 
"יש החלטה אסטרטגית בקבוצה שיש בארץ בכל זאת קהל למנועי דיזל ואנחנו נפנה אליו" הסביר צור.     
 
עוד החלטה אסטרטגית, משמחת פחות, היא לוותר על האחריות המוארכת - שנתיים נוספות על המנוע ותיבת ההילוכים - לסיטרואן, ולחזור לאחריות באורך המקובל של שלוש שנים. לא ברור מה גרם לחברה לנטוש את המהלך עליו הכריזה לפני כשנתיים, וניתן רק להעריך שהצעד לא השיג את התוצאות להן ייחלו בחברה.   

סיטרואן קקטוס
צילום: מנהל