לפני כחודשיים חשפה יצרנית הפרמיום הבווארית את ה-M4 GTS, גרסת הקצה למכונית הביצועים המוכרת. להזכירכם, מדובר בגרסה ממוקדת מסלול, כזו שהספקה צמח ל-500 כ"ס לעומת 431 כ"ס ב-M4 הרגילה וגם כזו שמשתמשת בעזרים אווירודינאמיים טובים יותר (כדוגמת כנף אחורית אימתנית).

אתמול שחררה ב.מ.וו סרטון המתעד הקפה של גרסת הקצה הזו במסלול הנורבורגרינג; ואין זה סוד שאם אתה לא שם (ואם נדייק, קבעת זמן הקפה מרשים) – אתה לא קיים. אז כן, ב.מ.וו באמת העלתה את ה-GTS הסופר-כוחנית על המסלול האגדי וכן, היא בהחלט קבעה זמן מרשים -7.27:88 דקות. מרשים ביותר.

הזמן מרשים עוד יותר אם מסתכלים על רשימת המכוניות אותן הביסה ה-M4 המחודדת. למעשה ה-GTS הציבה מכוניות ספורט טהורות במבוכה קלה. חלקן אף במבוכה רצינית. הזמן שקבעה ה-M4 GTS מהיר יותר מהזמן שקבעו פרארי 458 (לה 570 כ"ס), מקלארן MP4-C12 (לה 600 כ"ס) ופורשה קאררה GT (לה 612 כ"ס), לכולן מידות צמיגים עדיפות, מרכז כובד נמוך יותר ומשקל נמוך יותר. ונזכיר, זו רק רשימה חלקית, מצעד הבושה המלא של מכוניות הספורט ארוך בהרבה.
הזמן שקבעה כל כך מרשים וחריג (24 שניות מהר יותר מ-M4 "רגילה") שזה גרם לנו לתהות אם נעשו שינויים כאלה ואחרים (כמו שימוש בצמיגי סליקס, למשל) ביחס לדגם הסדרתי, אבל היצרנית הבווארית לא מפרטת על כך בכלל. בכל מקרה, ואיך שלא נסתכל על זה, מדובר בנתון מאוד מרשים.

לשמחתנו ב.מ.וו שחררה את סרטון ההקפה המלא, לצערנו הוא מלווה בקריינות - ספק פרשנות - יבשה. אז ככה נראית הקפה שמבישה פרארי ומקלארן, תיהנו: