הונדה ישראל מסתערת על תחום הפנאי הקטן/קומפקטי עם הונדה HR-V החדש ומאוד חשוב. הדגם החדש נמכר בארצות הברית ויפן כבר כמעט שנתיים אך באירופה הוצג לראשונה לפני שנה (בתערוכת פריז). באופן מעניין זהו דור שני לדגם באותו שם כאשר הראשון, שהוצג בסוף שנות התשעים, הקדים את זמנו אך לא זכה ליורש מיידי.
הונדה HR-V יוצא לדרך
צילום: רונן טופלברג/יצרן
הרכב החדש, מסתער על אחד התחומים הלוהטים ביותר גם בשוק הרכב המקומי. הוא מבוסס על פלטפורמת הג'אז אך נשען על בסיס גלגלים ארוך מהותית עם 261 ס"מ. האורך הכללי 430 ס"מ והרוחב 177 ס"מ מציבים אותו בין כלי הפנאי הקומפקטיים כמו הספורטאז' לבין הכלים הקטנים יותר כמו הטראקס, אך המרחב הנדיב של תא הנוסעים מציב אותו בגודל המתחרה ללא קושי במשפחתיות. תא המטען עם נפח של 430 ל' (עד לגובה החלון – למעלה מ-600 ליטר במדידה עד הגג) גדול, וסף ההטענה הנמוך הופך אותו למאוד שימושי. לכן, הבחירה של הונדה ישראל למקמו מבחינת במחיר לגרסת הכניסה המאובזרת היטב, מעט נמוך מזה של הטוסון (כ-143 אלף ₪, הספורטאז' זול יותר, אך מוחלף בשבועות הקרובים בדגם חדש).
הונדה HR-V יוצא לדרך
צילום: רונן טופלברג/יצרן
הרכב החדש מצויד במנוע ה-1.5 ל' 130 כ"ס מסדרת ה-EARTH DREAM החדשה של הונדה. הוא מציע ביצועים נאותים, עם מהירות מרבית של 189 קמ"ש והאצה למאה ב-10.8 ש', וצריכת דלק מצוינת לפי נתוני החברה (נתון ממוצע של 19.2 ק"מ לליטר). בהונדה כמו בהונדה, המכונית משודכת לתיבה רציפה.
הונדה HR-V יגיע ברמת אבזור גבוהה יחסית שתכלול את מערך מולטימדיה בהתקנה מקומית שכולל מצלמה אחורית ובלוטות'. המערכת שפועלת בממשק אנדרואיד יודעת לדבר עברית ומאפשרת שימוש ב"וויז". כן יוצע הרכב עם מערכת מניעת תאונה עירונית, סיוע בבלימה, דיפון דמוי עור בסביבת הנהג, בקרת אקלים מפוצלת וחישוקי 16" קלים. בהמשך הדרך תגיע גם גרסה ידנית מוזלת כמו גם גרסה מאובזרת יותר.
הונדה HR-V יוצא לדרך
צילום: רונן טופלברג/יצרן