במלון הילטון בתל אביב מתקיימת תערוכה המציגה קולקציה מרשימה של אחד מהמותגים היותר נחשבים בשענות – ברגה. אברהם ברגה ייסד את הסדנא שלו ב-1775 והוא מהשענים הנחשבים מאז ועד היום. בנוסף לשעוני עילית שייצר, ברגה היה מחשובי המחדשים בעולם השענות, ועל שמו רשומים שיפור המנגנון האוטומטי, הכנסת הגונג בשעונים מצלצלים (במקום פעמון), שיפור המחגר והמצאת מחגר המנוף, שעון ראשון עם מורכבות של השוואת זמני השמש, תצוגה נסוגה – ומעל הכל: טורביון. ברגה ייצר שעונים עם מורכבות ברמות על, כמו שעון כיס עם 839 חלקים, שנועד ללקוחה נכבדה מאוד – מלכת צרפת (שהתלהבה מצדה מהשעונים האוטומטיים שלו, מה שגרם לבעלה לקנות כמה מהם).
חדש על המדף: ברגה, הקולקציה ושעון בחמישה מיליון שקלים
צילום: מנהל
ואכן, בין לקוחותיו נמנו המלך לואי ה-16 ואשתו מרי אנטואנט, הקיסר נפוליאון בונפרטה ואשתו ז'וזפין, נשיא ארה"ב הראשון ג'ורג' וושינגטון, מלך בריטניה ג'ורג' ה-4, הצר הרוסי אלכסנדר ה-1, הסופרים ויקטור הוגו וניקולי טולסטוי, ר"מ בריטניה במלחמת עולם 2, ווינסטון צ'רצ'יל, הפסנתרן הדגול ארתור רובינשטיין ועוד. מבין המי ומי כיום, יצוינו ר"מ רוסיה פוטין, הנסיך צ'רלס, נשיא צרפת לשעבר סרקוזי, ולא נפקד מקומו של אהוד ברק, לשעבר ר"מ ישראל.

כיום נחשב המותג ברגה לאחד הנחשבים בעולם, והוא חתום על שעונים מורכבים במיוחד. בנוסף, מייצר ברגה שעוני נשים יקרים ויקרים עוד יותר במסגרת סדרת הדגמים Reine De Naples – מלכת נפולי, לקוחה נכבדה שהייתה אחותו של לקוח מפורסם וחשוב ביותר, נפוליאון בונפרטה.
חדש על המדף: ברגה, הקולקציה ושעון בחמישה מיליון שקלים
צילום: מנהל

חברת רולטיים, המייבאת בין השאר את שעוני ברגה, מציגה קולקציה של שעונים ממותג הזה, ובמסגרתה בולטים מספר שעונים יקרים – החל מחצי מיליון שקלים – אחד מהם יקר להפליא, ומחירו חמישה מיליון שקלים. שעון-צמיד-תכשיט זה מיועד לנשים, הוא עשוי זהב, עיצובו כשל פרח ועיקרו 116 יהלומים אורכיים (באגט; כמו הלחם) במשקל כולל של 34.57 קראט. לוח השעון הקטן משובץ ב-272 יהלומים במשקל כולל של קראט אחד. המחיר בהתאם.

מחיר
5 מיליון שקלים
יבואן רולטיים
להשיג מי שיכול, יודע איך

חדש על המדף: ברגה, הקולקציה ושעון בחמישה מיליון שקלים
צילום: מנהל