קטגוריה: משפחתיות גדולות
מתחרות בולטות: טויוטה אוונסיס, מאזדה 6, יונדאי סונטה, סקודה סופרב, פולקסווגן פאסאט, פיג'ו 508, קיה אופטימה ועוד
מחיר הגרסה הנבחנת: 195,000 שקלים, 2.0 ל' טורבו Edition
לייעוץ חינם עם כתבי הרכב של אוטו על אופל אינסיגניה חייג ל-3262* או לחץ כאן
עיצוב ונראות
האינסגניה נראית גדולה ומכובדת, גם אם לא מיוחדת. גרסת החמש דלתות נאה יותר לדעתנו מגרסת הסדאן, וכמובן שגם שימושית יותר. היא נראית גדולה ומכובדת, אבל חלק מהמתחרות מציעות עיצוב יפה יותר.
אופל אינסיגניה
צילום: מערכת אוטו

פנים הרכב
תא הנוסעים זכה לעדכונים במתיחת הפנים הכוללים מסך מגע גדול יותר ופחות כפתורים. האבזור של רמת הכניסהEdition ב-2.0 ל' זהה לזו של גרסת ה-1.6 ל', וכולל חישוקי "17, בקרת שיוט, בקרת אקלים (שבמפתיע אינה מפוצלת), קישוריות בלוטות', מצלמת רוורס, מסך מגע "8 נוח לתפעול ועוד מסך, "4, בלוח המחוונים. התחושה נעימה בסך הכל, אבל חלקים מסוימים משדרים תחושה פשוטה מדי. איכות החומרים טובה בחלק העליון, אבל פחות טובה כשיורדים מטה, עם פלסטיקה נוקשה. המרווח מלפנים טוב בכל המדדים, וכוונון מושב הנהג לגובה חשמלי. המושב עצמו נוח, גם בנסיעות ארוכות. המרחב מאחור טוב לברכיים אבל בינוני לראש. המושב האחורי נוח לשני נוסעים, ופחות לנוסע השלישי, כמקובל. תא המטען גדול ושימושי בזכות הדלת החמישית. מי שרוצה יותר אבזור יכול לבחור בגרסת ה-Cosmo, שבתמורה ל-11,000 שקלים נוספים תוסיף לרשימת האבזור בקרת אקלים מפוצלת, חיישני גשם, מראות מתקפלות, חישוקי "18 וריפוד משודרג לצד מושבים חשמליים. גג שמש מוצע כאופציה בתשלום נוסף.

נוחות נסיעה
האינסיגניה היא מכונית נוחה בסך הכל, בין השאר בגלל מידת צמיגים שפויה יחסית: 225/55-17, עם דופן גבוהה מספיק כדי לעזור לספוג שיבושים קטנים. רק בורות עמוקים יחסית יעבירו זעזוע לא נעים לתא הנוסעים. במרבית הזמן התחושה היא שהמתלים מצליחים להוציא את העוקץ מהשיבושים בצורה שהופכת את הנסיעה לנעימה. מחוץ לעיר מורגשים קצת השיבושים הקטנים, אבל שוב, בצורה לא מציקה. מה שכן מורגש הם רעשי הרוח שהופכים למטרידים מ-120 קמ"ש ומעלה.
אופל אינסיגניה
צילום: מערכת אוטו
התנהגות ובטיחות
האינסגניה אינה מכונית מלהיבה לנהיגה, אבל עושה את העבודה. המתלים מעט רכים, אבל כל זמן שהמהירות שפויה מצליחים לרסן בהצלחה את משקל המכונית. רק כאשר המהירות הופכת להיות באמת גבוהה תרגישו שהם מרימים ידיים. ההגה אילם וקל מדי, והבלמים בסדר ולא יותר. היכולת גבוהה, והמכונית מסתדרת היטב גם בכביש המפותל – פשוט לא תעשו פרסה בקצה הכביש בשביל לנהוג אותו שוב.
בכל הקשור לבטיחות, האינסיגניה קיבלה 5 כוכבים במבחן הריסוק של היורו-NCAP ב-09' (במבחן הישן). היא מוצעת בארץ ללא אביזרי בטיחות אקטיביים כגון שמירת נתיב, התרעת התנגשות וכו'.

מנוע וביצועים
גרסת ה-2.0 ל' של האניסיגניה מציעה תוספת גדולה של סוסים לעומת גרסת ה-1.6 ל'. מדובר בתוספת של כ-50% בהספק ובמומנט, ובמספרים - 250 כ"ס ו-40.8 קג"מ שעוברים לגלגלים הקדמיים עם תיבת הילוכים עם 6 יחסי העברה. נתוני הביצועים מעט מאכזבים ביחס להספק, עם 9.2 ש' ל-100 קמ"ש, אבל בניגוד למקובל, קל לשחזר את הנתון הזה במציאות – ואף להגיע למאה מהר יותר. מצד שני, אל תצפו לתחושה ספורטיבית או בריונית מהמנוע. הוא חזק, אבל עגול, לא עצבני ונטול "בעיטה". הכח זמין מ-2500 סל"ד והלאה, וברגע שאתם נמצאים בטווח הנכון שלו תקבלו תאוצה מרשימה בכל מצב, שמבוצעת בקלות וביעילות. קל מאוד להיסחף עם התחושה והסוסים – אז שימו לב למד המהירות!
אופל אינסיגניה
צילום: מערכת אוטו

התיבה קצת פחות בעניין של ביצועים, עם הילוכים ארוכים ואופי רגוע עם העדפה ברורה להעלות הילוכים מהר כדי לחסוך בדלק. היה חסר לנו מצב 'ספורט' שיתן לתיבה אופי קרבי יותר כשעולה החשק. מצב ידני שמציע עצמאות מלאה לנהג מפצה על כך במידת מה. חבל רק שאין אפשרות תפעול מההגה. בכל הקשור לצריכת דלק בשיוט רגוע מדדנו 15.6 ק"מ לליטר ובסה"כ בימי המבחן שהיו זריזים למדי נרשם ממוצע הגיוני של 8.5 ק"מ לליטר.

סיכום ותמורה
האופל אינסגניה בגרסת ה-2.0 ל' היא מכונית מעניינת. אל הבסיס הנוח והמרווח של גרסת ה-1.6 ל' מצטרף מנוע חזק יותר, ותוספת הכח גדולה ומורגשת גם ביום יום. אך ההספק הגבוה לא מצליח להפוך אותה למכונית כוחנית, וגם בתחום ההנאה בכביש המפותל חסר לה קצת "זה". למי שלא מחפש ביצועים אלא רושם יפריע העיצוב המכובד-אך-אפור והעובדה שהאבזור זהה לשל גרסת ה-1.6 ל', ואינו נדיב באופן כללי.
בהשוואה לגרסת ה-1.6 ל', תוספת המחיר הגיונית ביחס לתוספת הסוסים והביצועים. אך הבעיה שלה מגיעה מחוץ לבית – מחירה של גרסה זו מקרב אותה למחיר ה-S60, שמציעה ביצועים עדיפים וניחוח פרימיום.

אופל אינסיגניה
צילום: מערכת אוטו