ארגון יורו NCAP פרסם היום את תוצאות סבב מבחני הריסוק האחרון שערך. הפעם בחר הארגון לערוך סבב ענק שכלל 15 מכוניות – חלקן חדשות מאוד כמו אופל אסטרה, אינפיניטי Q30, ב.מ.וו X1 ויגואר XF; אחרות וותיקות עד עתיקות כגון Z4 ולנצ'יה אפסילון – ובאמת לא ברור מדוע נזכרו בהם אנשי הארגון דווקא עכשיו. עוד נבחנו: יגואר XE, לקסוס RX, מיני קלאבמן, מרצדס GLC, ניסאן נבארה, קיה ספורטאז' ואופטימה ורנו טליסמן ומגאן החדשות.

רשימה ארוכה של חמישה כוכבים
אופל אסטרה – המשפחתית החדשה של אופל זוכה בחמישה כוכבים. האסטרה הציגה ציון של 86% בהגנה על מבוגרים, 84% בהגנה על ילדים, 83% בהגנה על הולכי רגל ו-75% בסעיף מערכות בטיחות מתקדמות.

אינפיניטי Q30 – מכוניות הפרימיום הקומפקטית של אינפיניטי השיגה חמישה כוכבים. היא קיבלה ציון של 84% בהגנה על מבוגרים, 86% בהגנה על ילדים, 91% בהגנה על הולכי רגל ו-81% בסעיף מערכות בטיחות מתקדמות.

ב.מ.וו X1 – רכב הפנאי הקומפקטי החדש של היצרנית השיג ציון של 90% בהגנה על מבוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 74% בהגנה על הולכי רגל ו-77% בסעיף מערכות בטיחות מתקדמות. סה"כ חמישה כוכבים.

יגואר XE – יורשת ה-X טייפ זוכה גם היא לחמישה כוכבים. ה-XE השיגה ציון של 92% בהגנה על מבוגרים, 82% בהגנה על ילדים, 81% בהגנה על הולכי רגל ו-82% בסעיף מערכות בטיחות מתקדמות.

יגואר XF – הדור השני ל-XF זוכה גם בחמישה כוכבים. היא השיגה ציון של 92% בהגנה על מבוגרים, 84% בהגנה על ילדים, 80% בהגנה על הולכי רגל ו-83% בסעיף מערכות בטיחות מתקדמות.

לקסוס RX – זהו רכב הפנאי הגדול וההיברידי היחיד שנבחן בסבב הנוכחי, וגם הוא זכה בחמישה כוכבים. ה-RX השיג ציון של 91% בהגנה על מבוגרים, 82% בהגנה על ילדים, 79% בהגנה על הולכי רגל ו-77% בסעיף מערכות בטיחות מתקדמות.

מרצדס GLC – רכב הפנאי החדש של מרצדס זכה בחמישה כוכבים. ה-GLC השיג ציון של 95% בהגנה על מבוגרים, 89% בהגנה על ילדים, 82% בהגנה על הולכי רגל ו-71% בסעיף מערכות בטיחות מתקדמות.
קיה אופטימה – המשפחתית הגדולה של קיה הוצגה לפני חודשים אחדים וכבר הספיקה להיבחן ולזכות בחמישה כוכבים. האופטימה השיגה ציון של 89% בהגנה על מבוגרים, 86% בהגנה על ילדים, 67% בהגנה על הולכי רגל ו-71% בסעיף מערכות בטיחות מתקדמות.

קיה ספורטאז' – רכב הפנאי הקומפקטי של קיה זוכה גם הוא בחמישה כוכבים. הוא השיג ציון של 90% בהגנה על מבוגרים, 83% בהגנה על ילדים, 66% בהגנה על הולכי רגל ו-71% בסעיף מערכות בטיחות מתקדמות.

רנו טאליסמן – המשפחתית הגדולה החדשה של רנו קיבלה חמישה כוכבים. היא השיגה ציון של 86% בהגנה על מבוגרים, 84% בהגנה על ילדים, 68% בהגנה על הולכי רגל ו-76% בסעיף מערכות בטיחות מתקדמות.

רנו מגאן – הדור הרביעי למשפחתית הקומפקטית זכה גם הוא בחמישה כוכבים. המגאן החדשה השיגה ציון של 88% בהגנה על מבוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 71% בהגנה על הולכי רגל ו-71% בסעיף מערכות בטיחות מתקדמות.

שניים עם ארבעה כוכבים
מיני קלאבמן – הגרסה השימושית למיני החדשה זוכה בארבעה כוכבים. הקלאבמן השיגה ציון של 90% בהגנה על מבוגרים, 68% בהגנה על ילדים, 68% בהגנה על הולכי רגל ו-67% בסעיף מערכות בטיחות מתקדמות. הכוכב החמישי ירד בגלל ציון לא מספק בסעיפי ההגנה על הולכי רגל, ילדים ומערכות בטיחות מתקדמות – כולם מתחת לרף שהציב הארגון לקבלת חמישה כוכבים.

ניסאן נבארה - הטנדר היפני קיבל מיורו NCAP ארבעה כוכבים. הוא השיג ציון של 79% בהגנה על מבוגרים, 78% בהגנה על ילדים, 78% בהגנה על הולכי רגל ו-68% בסעיף מערכות בטיחות מתקדמות. הציונים שהשיג דומים לאלה של מיצובישי טרייטון שנבחן מוקדם יותר השנה.

שלושה כוכבים למכונית נטולת גג
ב.מ.וו Z4 – הרודסטר הבווארית זוכה לציון כולל של שלושה כוכבים בלבד. היא אבדה כוכבים בגלל ציון לא מספק בסעיף ההגנה על מבוגרים (69% בלבד) ובסעיף מערכות הבטיחות המתקדמות בו השיגה ציון של 46% בלבד. מעבר לכך המכונית השיגה ציון של 61% בהגנה על ילדים וציון מרשים של 91% בהגנה על הולכי רגל.

2 כוכבים. כזה לא היה לנו הרבה זמן
לנצ'יה אפסילון – מכונית המיני הוותיקה השיגה ציון מביש של שני כוכבים בלבד. הציון הנמוך ניתן לה בעיקר בגלל ציון נמוך במיוחד בסעיף ההגנה על מבוגרים (44%) ובסעיף מערכות הבטיחות המתקדמות (38%). ואם זה לא הספיק, בתום מבחן תאונת החזית תא המנוע החל להתלקח בגלל קצר שנוצר במצבר הרכב. בסעיף ההגנה על ילדים השיגה המכונית ציון של 79% ובסעיף הולכי הרגל השיגה 64%.