חמש שנים אחרי שהחזירה לחיים את שברולט קאמרו האגדית הציגה ג'נרל מוטורס דור חדש למכונית הפוני שלה. ולמרות שמבחינת מראה ניתן אולי לחשוב שמדובר על קשר לעבר, זהו דגם חדש לגמרי שמבוסס על פלטפורמה שונה. הקאמרו החדשה נשענת על פלטפורמת ההנעה האחורית שמשמשת את הקאדילק ATS ו-CTS. באופן מעניין היא מעט קטנה מקודמתה מתוך רצון להוריד משקל ולשפר את הדינאמיות. אבל מה שבאמת חשוב בדור החדש מבחינתנו הוא בהגעתו ארצה. סוף סוף יגשים היבואן את הבטחתו.
המראה
בתמונות נראית הקאמרו החדשה דומה לקודמתה אבל מפגש אמיתי מראה שהשינוי גדול. בשברולט שמרו על הנוסחה, והפרופורציות אבל המכונית החדשה הרבה יותר תלת- מימדית ומפוסלת עם קווים יותר מעודנים. זה בולט במכסה המנוע המקומר או בגג שחלקו המרכזי שקוע. התוצאה נראית נהדר ומצליחה להתעלות על קודמתה שנראית לפתע קצת פרימיטיבית.

אני פותח את הדלת והקאמרו מכניסה מייד לאווירה. היא כופה תנוחת ישיבה נמוכה והראות החוצה מוגבלת לכל הכיוונים ובמיוחד לאחור (תודה לאל שיש מצלמה).
שברולט קאמרו
צילום: מנהל

למרות השיפור המשמעותי באיכות ומראה סביבת הנהג אלו עדיין לא ברמה הצפויה ממכונית בליגה זו. חלק מהפשטות בולטת דווקא בגלל האבזור השופע. מנופי העברת ההילוכים מאחורי ההגה מרגישים פשוטים ולרגע אני מאוכזב מכך שמערכת המדיה זהה לזו שבספארק.
גם הנדסת האנוש אינה מדהימה. החיסרון בתאי אכסון נורמאליים מורגש ודברים פשוטים כמו התחברות לשקע ה-USB (שממוקם מאחור) הופכים תרגיל בגמישות.

פרטים מקוריים צדים את העין, למשל סיבוב מסגרת פתחי האוורור שמשנה את הטמפרטורה, אבל מיקומם הנמוך מוזר. כך גם שפע המתגים לתפעול מערכת האקלים. לקאמרו מחוונים מוקרנים שניתנים להחלפה אבל רוב הנוסחאות מקושקשות. טוב שהתצוגה העילית נוחה.
מושבי הספורט נראים נהדר אך אחרי זמן מה הגב זועק. הם פשוט לא נוחים. עם זאת מי שיתלונן באמת הם חסרי המזל שינסו להידחק לאחור. קשה להיכנס והמקום מאוד מוגבל.
שברולט קאמרו
צילום: מנהל

הנסיעה
בקאמרו שלנו פועם מנוע ה-3.6 ל' שמייצר 335 כ"ס ומעביר את כוחו לאחור דרך תיבת שמונת ההילוכים המצוינת של הג'נרל. מדובר במנוע חזק שבניגוד למסורת האמריקנית אוהב לעשות שרירים בסל"ד גבוה (שיא ההספק מושג ב-6800 סל"ד והמומנט- 39.3 קג"מ ב-5300). וכך גם אם ברגע הראשון הוא אינו מרשים במיוחד הרי שלחיצה על המצערת והגעה לאיזור ה-5000 סל"ד היא חוויה. אז המנוע מתעורר והמכונית הופכת מאוד מהירה (נתון ההאצה ל-96 קמ"ש הוא 5.1 ש'). כל זה מלווה בצליל ממכר באדיבות ערכת המפלטים הכפולים (שמוסיפה גם 8 כ"ס). לא פעם מצאתי עצמי לוחץ על המצערת וננעל בהילוך נמוך רק כדי לשמוע את הצליל.

בהתחשב בקצב ובפקקים העצומים צריכת דלק של כ-8 קמ"ל הייתה סבירה.

התנהגות
אמריקה חזקה בישר אבל המארחים הצליחו למצוא כמה כבישים מעניינים סביב לוס-אנג'לס. קצב התנועה אמנם הקשה למתוח שריר ובכל זאת מהר מאוד מסתבר שהמכונית מייצרת אחיזה מצוינת. קל לעשות עימה המון ובמהירות. בקרת היציבות, כך נראה, אינה מתערבת מדי ופועלת באופן מעודן. הקאמרו יכולה לפסוע תחת אש אבל עושה זאת באופן מיושב ואולי קצת נדיר מדי. אבל היכולת הגבוהה בהחלט מפתיעה במכונית אמריקנית.
שברולט קאמרו
צילום: מנהל

אני פחות מתלהב מההגה הקל מדי במצב רגיל. בתפריט הסבוך ניתן להעבירו עצמאית למצב ספורט (בניגוד למצב ספורט כללי שמחייה גם את המצערת והתיבה) אבל גם אז הוא אינו פטפטן. האמריקאים מדברים על דיאטה וניסיון ליצור תחושה קלילה בקאמרו אבל הכל יחסי. הקאמרו אינה מרגישה קטנה או קלילה.

מבחינת נוחות התחושה נוקשה אך בשרנית, אבל הכבישים כאן מאוד משובשים, אז קשה להחליט. הייתי שמח לבלמים עם תחושה נחושה יותר הגם שהם מבצעים את העבודה.

סיכום זמני
שברולט קאמרו אינה מושלמת, ונראה שהיא יכולה הייתה להיות יותר שימושית ונעימה למשתמש ופחות מעייפת מבלי לפגוע ביכולת. באופן מפתיע לאמריקנית נראה כאילו אנשי הג'נרל אמרו "בואו נבנה מכונית עם יכולת ונשכח מכל השאר". מצד שני אי אפשר להתעלם מהעובדה שמדובר במכונית מיוחדת שופעת אופי, עם הופעה מלהיבה ואבזור שופע. היא שונה מכל רכב שנמכר כרגע בארץ, ותרומתה לתדמית תהיה עצומה גם אם מחירה יהיה כ-300,000 שקלים. כל זה אומר שבפירוש הגיע הזמן שהיא תגיע לארץ.

שברולט קאמרו
צילום: מנהל