הדור הבא של מרצדס E קלאס כבר בדרך – והתמונות הראשונות לפניכם, באדיבות דביר קביליו, שזיהה אותה על הכביש הציבורי במהלך ביקור בגרמניה. ה-E קלאס החדשה אמורה להיחשף ב-2016, שבע שנים אחרי השקת הדגם הנוכחי. אמנם מדובר בגיל מקובל בעולם הרכב, אבל ה-E קלאס הנוכחית שייכת עדיין לקו הדגמים הקודם של היצרן משטוטגארט, ומתחילה כבר להראות מיושנת לעומת הדור הנוכחי של מרצדס.

גם הדור הבא של ה-E קלאס יוצע בארבע גרסאות מרכב – סדאן, סטיישן, קופה וקבריולט, כאשר השתיים האחרונות ייצאו לדרך ב-2017. אפשר לשער כי בדומה לשינוי שעברה האחות הקטנה, C קלאס – גם ה-E תהפוך להיות בייבי S קלאס, עם עיצוב עגלגל ומלוטש, במקום זה הרבוע והקופסאתי-משהו המאפיין את הדגם העכשווי. כמו כן, כבר היום יודעים במרצדס לספר כי הפנסים הראשיים יהיו דומים בעיצובם לאלו של ה-S קלאס ויהיו להם 84 נורות LED בכל צד – זאת לעומת 24 נורות בלבד בפנסי ה-E קלאס הנוכחית - מה שאמור לאפשר אופציות תאורה מתקדמות (למשל פנסים מונעי סינוור).

אבל לא רק הפנסים יהיו דומים לאלו של ה-S קלאס, אלא גם הפלטפורמה –ה-E קלאס תתבסס על פלטפורמת ה-MRA המשרתת גם את ספינת הדגל. ה-E צפויה לגדול ביחס לדור היוצא, אך משקלה אמור דווקא לרדת, כשההערכות מדברות על ירידה של כ-100 ק"ג. תא הנוסעים אמור להיות מהמרווחים בסגמנט, וכך גם תא המטען.
מרצדס E קלאס החדשה
צילום: דביר קביליו
אותה הזווית, נוף אחר

מתחת למכסה המנוע נוכל למצוא את המנועים המוכרים של מרצדס על טהרת הטורבו, דיזל ובנזין. אליהם תשודך התיבה האוטומטית החדשה של החברה, בעלת תשעה הילוכים. בהמשך צפויה גרסת פלאג-אין היברידית, כפי שכבר מציע היצרן בחלק מדגמיו. מהצד השני של סקלת איכות הסביבה, גרסת ה-AMG צפויה להיפרד לשלום ממנוע הטורבו בנפח 5.5 ליטר, לטובת יחידת ה-4.0 ל' שכבר מתארחת ב-C63 החדשה וכן ב-AMG GT – רק שכאן, על פי ההערכות, ההספק עומד לחצות את רף 600 כוחות הסוס (במקום 557 כ"ס כיום בגרסת ההנעה האחורית, או 585 כ"ס בגרסת ההנעה הכפולה). את הנתונים הסופיים נדע בעוד קצת פחות משנתיים, ב-2017, עם החשיפה המלאה של ה-AMG האימתנית.

מבחינה טכנולוגית אמורה ה-E קלאס להציע את המיטב שיש למרצדס להציע, ולפסוע צעד נוסף לעבר חזון המכונית האוטונומית. השמועות אומרות שכבר בדגם החדש יצטרך הנהג במצבים מסוימים רק להניח את הידיים על ההגה ליתר ביטחון – המכונית תעשה את כל השאר לבדה. ככל הנראה המכונית תציע, לראשונה במרצדס, גם יכולת חניה בשלט רחוק, בדומה למה שמוצע בב.מ.וו 7 (אבל לא בארץ, בגלל בעיה בתקינה).

בקיצור, נשמע שה-E החדשה תציע התקדמות משמעותית לעומת הדור הנוכחי. עכשיו רק נשאר לקוות כי המחיר לא יבצע "התקדמות משמעותית" גם כן...