בזמן שחברת האם נחנקת מעשן סמיך של דיזל, חטיבת הספורט של אודי משדרת עסקים כרגיל ומתעסקת בבנזין. כשאודי הציגה את הצמד RS6 אוואנט (סטיישן) ו-RS7 (שנת 2012 ו-2013 ובהתאמה) עיקר גאוותה הייתה במספרים הנאים – 560 כ"ס ו-3.9 שניות בתאוצה ל-100 קמ"ש.
 
אודי RS6 ו-RS7 – עכשיו עם יותר מ-600 כ
צילום: מנהל 
 
אבל מאז שהוצגו השתיים קטגורית הסלון-שרירים המשיכה במרוץ החימוש הפסיכוטי. ב.מ.וו M5 זכתה לערכת ביצועים שהעלתה את ההספק ל-575 כ"ס, ה-E63 AMG קיבלה גרסת S עם הספק שטיפס ל-585 כ"ס והנעה כפולה (איך הם העזו?!). קאדילק, מצידה, הזכירה לכולם מי המציא את קטגורית השרירים כשהציגה את ה-CTS-V החדשה עם 640 כ"ס (שיא הקטגוריה) ו-3.7 שניות בתאוצה ל-100 קמ"ש.
 
אודי RS6 אדומה
צילום: מנהל 
 
ברור שאודי לא יכלה להסכים עם מעמדה כחלשלושית של הקטגוריה, וצעדי נגד היו צפויים. מה עושים? מוסיפים סוסים, כמובן, והרבה. מנוע ה-V8 בנפח 4.0 ל', נשאר, אך בדומה למה שראינו ב-S8+, הוא זכה לעבור טיפול מסור בידי חטיבת הספורט של אודי שהעלה את הספקו ל-605 כ"ס (תוספת של 45 כ"ס). המומנט טיפס ל-76.4 קג"מ בגדישת יתר (71.3 קג"מ בעבר). הכח עובר דרך תיבת הילוכים אוטומטית (8 יחסים) שזכתה לכיול חדש, דרך מערכת קוואטרו (כמובן) אל ארבעת הגלגלים ביחס של 60-40 לטובת הציר האחורי.
 
גלגלים RS6 החדשה
צילום: מנהל 
 
נכון, ל-CTS הספק גבוה יותר, אך אודי עדיין מצליחה לזכות שוב בתואר מכונית הסאלון הגרמנית החזקה ביותר (אם לא סופרים תוצרים של סדנאות בסגנון בראבוס). אבל זה לא עוזר לה – המרצדס E63S, אבוי לבושה, עדיין זריזה יותר למאה – 3.6 ש' למאה, עשירית שלמה מהר יותר מאודי.
 
 
אודי RS6 ו-RS7 – עכשיו עם יותר מ-600 כ
צילום: מנהל 
 
ועדיין, הנתונים מרשימים מאוד. שימו לב למשל לנתון התאוצה ל-200 – 12.1 שניות בלבד – שיפור של 1.4 שניות ביחס לדגמים היוצאים. ואם אתם אנשים של מספרים גדולים, תשמחו לדעת שבהזמנת "חבילת הביצועים" ניתן להסיר את הגבלת המהירות ולרשום 305 קמ"ש על שעון המהירות.
 
הצמד יגיע לאולמות התצוגה בגרמניה כבר בחודש הבא, כאשר בהמשך הם צפויים להגיע גם אלינו.
    
 
אודי RS6 במבט לאחור
צילום: מנהל