אתמול (רביעי) ציינו בכל העולם את יום "בחזרה לעתיד" – היום שאליו חוזרים שתי הדמויות הראשיות בסרט, דוק בראון ומרטי מקפליי בחלק השני בטרילוגיה המפורסמת. טויוטה ניצלה את ההזדמנות הזו כדי להפיק סרטון פרסומת המפגיש בין מייקל ג'יי. פוקס ששיחק את מקפליי לבין כריסטופר לויד שיזוהה תמיד עם דוק.

בסוף הסרט הראשון בטרילוגיה מבטיח דוק למרטי כי במקום שאליו הם נוסעים – 21 באוקטובר 2015 – "לא יהיה צורך בכבישים" כי המכוניות כבר יעופפו – וזה לא קרה. אבל טויוטה מנסה להוכיח כי אפשר לפחות לתדלק מכוניות בזבל – הזדמנות מושלמת לפרסם את דגם המיראי החדש שלה שמונע באמצעות מימן.

טויוטה מנסה להמחיש בסרטון כיצד המיראי שלה ממשיכה למעשה את הדלוריאן האגדית שהתפרסמה בסרטי "בחזרה לעתיד" – 26 שנה אחרי שיצא הסרט השני בסדרה. בסרטון מוצגים לויד ופוקס כשהם יושבים בדיינר ומשוחחים – עד שניגש אליהם מעריץ סדרת הסרטים ומסביר להם איך הוא יכול להפוך זבל לדלק – תוך כדי שהוא מבקר במקומות מוכרים מהסט המקורי של הסרט. דמותו של מקפליי בסרט נוהגת בטנדר של טויוטה - מהדורה מוקדמת של הטנדר המוצג בפרסומת הנוכחית.


דגם המיראי אינו זול ומחירו מגיע לכ-57.5 אלף דולר בארה"ב. גם המכירות אינן גבוהות במיוחד כשהחברה מקווה להגיע לקצב של כ-30 אלף יחידות בשנה. בדרך, החברה צריכה לשכנע את הקהל שבטוח לנהוג במכוניות המונעות באמצעות מימן. גם תהליך הפקת המימן אינו ברור – וזה בדיוק מה שהחברה מנסה להסביר בסרטון שנמשך כחמש דקות ובו מקבלים פוקס ולויד הסבר מפורט על אופן הפעולה של המכונית ה"עתידנית" של טויוטה. החברה ניצלה את ההזדמנות גם כדי להתחיל את המכירות של הדגם באופן רשמי בארה"ב.

"קשה לדמיין שזה באמת קיים – שמכונית יכולה לפעול מבלי להשפיע על הסביבה", אמר לויד בן ה-76 לבלומברג. "זה לא איזה ניסוי. זו מכונית נוחה באמת, שמורכבת בחוכמה ואני חושב שהיא תהיה פופולרית מאוד".
המאמר פורסם במקור באתר TheMarker

לכתבות נוספות באתר:
הסוף של למבורגיני ובוגאטי?
19 שעות במטוס: קו הטיסות הארוך בעולם

דוק בראון ומרטי מקפליי באיחוד מרגש – בפרסומת לטויוטה
צילום: מנהל