ב.מ.וו חושפת היום, ה-14 לאוקטובר, את גרסת הקיצון לסדרה 2, המתחרה שלה בקטגוריה שכוללת את אודי RS3 ומרצדס A45 AMG. כצפוי, שמה של הגרסה הספורטיבית הוא M2, וכצפוי לא פחות, היא משתמשת בעוד ווריאציה למנוע ה-3 ל' המוכר של היצרן, זה שמשמש גם את האחיות הגדולות, ה-M3 וה-M4.
ב.מ.וו M2 מבט מהצד
צילום: מנהל

יחידת כח
ב.מ.וו M2 תעשה שימוש במנוע שישה צילינדרים, אורכי, בנפח 3 ליטר הנעזר במגדש טורבו. המספרים נאים בהחלט: 370 כ"ס ב-6500 סל"ד (3 כ"ס יותר מה-RS3 ו-10 כ"ס יותר מה-(AMG ו-47.4 קג"מ, החל מ-1400 סל"ד ועד 5560 סל"ד. זה המנוע שמשרת גם את ה-235 (עם 326 כ"ס) ואת ה-3M/4M (שם עם 431 כ"ס). אפשר לבחור בין שתי תיבות הילוכים, האחת ידנית (שישה הילוכים) והשנייה אוטומטית-רובוטית דו-מצמדית (שבעה הילוכים) – כמו ב-3M וה-4M. כצפוי מב.מ.וו, הכח יורד אל הגלגלים האחוריים (בניגוד ל-AMG ול-RS3 להן הנעה כפולה), שנועלים צמיגים במידה 265/35-19.
ב.מ.וו M2 תא נוסעים
צילום: מנהל

מידות ומשקלים
אורכה של ה-M2 הוא 4.49 מ', רוחבה 1.85 מ', גובהה 1.41 מ'. משקלה 1570 ק"ג בגרסה האוטומטית-רובוטית (1495 ק"ג בגרסה הידנית) ובסיס הגלגלים הוא 2.70 מ', ממש כמו ה-AMG ויותר מה-RS3 (היא מסתפקת ב-263 ס"מ). תא המטען בנפח 390 ליטר – זה אמור להספיק לאחסון 2 צמיגים אחוריים רזרביים כשיוצאים לאימון דריפטים...
ב.מ.וו M2 על רקע קיר לבן
צילום: מנהל

ביצועים
ה-M2 המצוידת בתיבה הדו-מצמדית תגיע ל-100 קמ"ש תוך 4.3 שניות (ממש כמו ה-RS3; ל-AMG זה לוקח 4.6 שניות), ואילו הגרסה הידנית תצטרך 0.2 שניות נוספות. המהירות המרבית מוגבלת ל-250 קמ"ש, כמובן. על התאוטה של הבווארית האתלטית אחראים בלמים גדולי קוטר; 380 מ"מ מלפנים ו-370 מ"מ מאחור. במהלך הסרטון הרשמי שפרסמה ב.מ.וו ל-M2, מופיע גם זמן ההקפה של ה-M2 במסלול הנורבוגרינג - 7 דקות ו-58 שניות, איטי אל מול ה-M4 (שעשתה 7 דקות ו-52 שניות) ולא פחות מעניין - מדובר בנתון פחות טוב משל הונדה סיוויק טייפ R, לה הנעה קדמית ו-60 כ"ס פחות. הנינג'ה היפנית, כזכור, נזקקה ל-7 דקות ו-50 שניות בלבד לצורך הקפת המסלול המפורסם.

M4 מבט מאחור
צילום: מנהל
מב.מ.וו ישראל נמסר שהמכונית תגיע לקראת אפריל 2016. לאור הניסיון החיובי שהיה לנו עם ה-235 – אנחנו מחכים בקוצר רוח לשים ידינו על ה-2M החדשה. עד אז אנחנו – וגם אתם – נצטרך להסתפק בסרטון הזה של ב.מ.וו: