הונדה הכריזה היום (חמישי) על הונדה סיוויק סדאן חדשה. מדובר בדור העשירי(!) של הדגם שהוצג במקורו ב-1972. הסדאן מוצג 5.5 שנים לאחר שהושק הדגם הפורש וחצי שנה לאחר שהוצג כקונספט בתערוכת ניו יורק.
חדש, מהיסוד
אנשי הונדה מדברים על דגם "חדש מהיסוד", המבוסס על רצפה חדשה לגמרי. בסיס הגלגלים גדל ב-3 ס"מ, ל-270.5 ס"מ, וממד הרוחב ב-5 ס"מ משמעותיים, ל-180.5 ס"מ. מול אלה, ממד הגובה צומצם ב-2.5 ס"מ ל-141 ס"מ. למרות שנתון האורך לא נמסר, ועל סמך הנתונים שכן – וגם התמונות מראות זאת – לסדאן החדשה פרופורציות דינמיות בהרבה מאשר אלה של הדגם הפורש.

חזית הרכב מפגינה נוכחות בולטת בהרבה מאשר זו הקודמת, ותפיחות במכסה המנוע ובבתי הגלגלים מדגישות עוד יותר את השינוי. גם חלקו העליון של תא המטען, שנראה קצר מקודמו ומהווה מעין המשך לגג, מוסיף להופעה האתלטית עם מבנה הקרוב ל"סדאן-קופה". לא עוד הופעה חיוורת ביחס לסיוויק האצ'בק.
הצמיחה במידות אפשרה הגדלה של חלל תא הנוסעים ושל תא המטען. מאחור גדל המרווח לרגליים ב-5 ס"מ ביחס לדגם היוצא ונפח תא המטען גדל ב-74 ליטר ל-427 ליטר (353 ליטר בדגם האמריקאי הנוכחי; הנתון האירופי שונה בגלל תקן מדידה אחר).
הונדה סיוויק סדאן 2016
צילום: מנהל

למרות הצמיחה בממדים, הדגם החדש קל מקודמו בכ-31 ק"ג. המרכב הוקשח ב-25% ביחס לדגם היוצא תודות לשימוש בפלדה חזקה במיוחד, המהווה כעת 12% מהרכב (1% בדגם הנוכחי). לטובת איכות הנסיעה, שיפרה הונדה את אטימות תא הנוסעים ב-58%(!) והכניסה לשירות תותבים הידראוליים ומוטות מייצבים מלפנים ומאחור במערך המתלים.

סביבת נהג חדשה
שינויים משמעותיים נעשו גם בסביבת הנהג. הבולט ביותר הוא הסרתו של מערך התצוגה העילי, שהיה מעל לוח המחוונים העיקרי ואפיין את הסיוויק בעשור האחרון. ועדיין, תצוגת המהירות היא דיגיטלית וזו של הסל"ד אנלוגית, אבל הפעם ביחד. במרכז לוח המחוונים נמצא מסך מגע גדול ("7) המציע ממשק תפעול המותאם לסמארטפונים (CarPlay עבור משתמשי "אפל"; Andorid Auto עבור משתמשי אנדרואיד).

עוד עניין נוסף וחשוב: מהנדסי הונדה הצרו את קורות A (שתי הקורות הקדמיות, התוחמות את השמשה הקדמית) לטובת שדה ראייה משופר – עניין שהיה בעייתי בשני הדגמים האחרונים.

מנועים ועוד
בין שלל החידושים נמצא גם מנועים חדשים, שיחליפו את מקומם של מנועי ה-1.8 ליטר וה-2.4 ליטר (שלא שווק אצלנו). גרסאות הבסיס יצוידו מעתה במנוע 2.0 ליטר אטמוספרי (16 שס', גל זיזים כפול) – חריג ביחס למקובל כיום, עם מנועים מוקטנים בנפח, בייחוד בסגמנט הזה שיש בו יותר ויותר מנועי טורבו. למנוע זה תוצמד אחת משתי תיבות הילוכים: ידנית (6 היל') או אוטומטית-רציפה. מעל למנוע זה ימוצב טורבו-בנזין חדש בנפח 1.5 ליטר. למנוע זה תוצמד תיבה אוטומטית-רציפה, שתהיה ייחודית לדגם. לא נמסרו פרטים נוספים על הספק, מומנט, צריכת דלק וכו'.

הונדה סיוויק סדאן החדשה תימכר בארה"ב כבר בסתיו הקרוב, ותוצע כנראה גם באירופה (כמו זו הנוכחית). מהונדה ישראל נמסר כי הסיוויק החדשה תגיע לישראל ב-2017.
הונדה סיוויק סדאן תא נוסעים
צילום: מנהל