קונצרן פולקסווגן, בהפגנת כוח מרשימה ביותר, הכריז ערב פתיחת תערוכת פרנקפורט (14.9, שני בערב) על חשמול דגמים כאסטרטגיה העיקרית שלו לשנים הקרובות. הקונצרן יציע עד שנת 2020 לא פחות מ-20 דגמים היברידיים נטעני-רשת וגם כל-חשמליים. הרשימה לא פחות ממרשימה, פרטים ראשונים מיד אחרי האידאולוגיה.

"ההמצאה מחדש של פולקסווגן"
באירוע שערך הקונצרן הוצגו כל הדגמים החדשים של המותגים שלו – קונספט ולייצור. מרטין ווינטרקורן, מנכ"ל הקונצרן, הכריז כי הכיוון החדש של יצרן הרכב הגדול באירופה (ונכון לעכשיו גם הגדול בעולם) הוא לא פחות מאשר "ההמצאה מחדש של פולקסווגן".

בנוסף לעשרים הדגמים המחושמלים וההיברידיים שיוצגו תוך חמש השנים הקרובות, הקבוצה תפעל להגדיל את יכולת העברת וקבלת המידע עבור הנהגים. בנוסף, נהיגה אוטומטית, הכריז ווינטרקורן, צריכה להגיע לרוכשי הרכב מהר ככל שאפשר. כדי לעמוד בכל אלה, פולקסווגן תיקח את מאפייני האיכוית של מכוניותיה לעולם הדיגיטלי. המשמעות היא כי הקונצרן יחדש את בסיס הטכנולוגיה, הכלכלה והמבנה שלו, ציין המנכ"ל.

הדגמים המחושמלים יתפרסו על-פני כל הקשת – החל ממכוניות קומפקטיות ועד לפייטון החדשה (בכל זאת) ולאודי A8 הקרובה. ווינטרקורן מציין כי ההכרזה הזו נעשית באופן הברור ביותר, והוסיף ברוח התקופה כי "עד 2020 נעשה את כל המכוניות החדשות שלנו לסמארטפון על גלגלים".

ווינטרקורן ציין כי שליטה של הנהג ברכב בפקודות קוליות או מחוות פיזיות כבר אינה מדע בדיוני ותוצע "בקרוב" בדגמי הקונצרן. המנכ"ל התייחס גם לכניסה לעולם הרכב מצד חברות הטכנולוגיה, ואמר כי בניגוד להן, פולקסווגן "נשארת במושב הנהג". נהיגה אוטומטית ורישות עמדות הטענה קשורים גם בחקיקה והקמת תשתיות, ומנכ"ל הקונצרן קרא להם להגיב בהתאם. "יש לנו המכוניות הנכונות, מה שצריך כעת זו מסגרת כדי שתדביק את הפער".

קפיצת קוואנטום (כמעט)
ווינטרקורן אמר כי דגמי הקונספט הכל חשמליים, נכון יותר המצבר שלהם, מהווים "קפיצת קוואנטום" בתחום, לא פחות. הנתונים בכל אופן מרשימים: מצבר 800 וולט חדש מאפשר טעינה של 80% ב-15 דקות – טוב לטווח של 400 ק"מ(!) ועד 500 ק"מ בטעינה מלאה.
פורשה קונספט Mission E
צילום: מנהל

מביאות המסר
פורשה קונספט Mission E. חיצונית, קונספט הארבע-דלתות הזה נראה כמו פאנאמרה לעתיד לבוא. העיקר, כאמור היא ההנעה הכל-חשמלית. למישן E הספק של 590 כ"ס והביצועים כנדרש מפורשה: 3.5 שניות ל-100 קמ"ש, 12 שניות ל-200 קמ"ש.
אודי קונספט E-Tron Quattro
צילום: מנהל
אודי קונספט E-Tron Quattro. גם רכבי פנאי יחושמלו. לקונספט של אודי אותו טווח נסיעה של 500 ק"מ, יש לו שלושה מנועים חשמליים (שניים מאחור, אחד מלפנים) והתפוקה הכוללת עומדת על 320 קילוואט שהם 429 כ"ס. המומנט כמובן לא חסר, עם 60.1 קג"מ, והתוצאות בהתאם: 4.6 שניות ל-100 קמ"ש, 210 קמ"ש מוגבלים אלקטרונית.
פולקסווגן טיגואן וטיגואן קונספט GTE
צילום: מנהל

פולקסווגן טיגואן וטיגואן קונספט GTE. רכב הפנאי הבינוני של פולקסווגן מוצג בפרנקפורט בדור השני שלו. טיגואן החדש יושב על רצפת MQB המוכשרת של הקונצרן והוא גדול מקודמו – בבסיס הגלגלים (כמובן; ל-268 ס"מ) וגם באורך (ל-448.5 ס"מ) וברוחב (ל-184 ס"מ). הגובה הונמך והתוצאה הכוללת היא מופע דינמי יותר בזכות פרופורציות אתלטיות ולא מעט עזרה של העיצוב המחודש לחיזוק המסר. המנועים משופרים ביחס לאלה ששירתו את הדגם הקודם ומערכות הבטיחות והמידע/בידור הן כנדרש כיום. ביצועי השטח שופרו מאוד, וזווית הגישה היא 25.6 מעלות (18.3 קודם). ועוד: לטיגואן גם מערכת ניהול לנהיגת שטח עם ארבעה מצבים.
פולקסווגן טיגואן קונספט GTE
צילום: מנהל

בצמוד, הוצג גם קונספט GTE – היבירידי נטען-רשת ראשון של פולקסווגן. לרכב יחידת כוח של 218 כ"ס, והיא מאפשרת לו לנסוע במצב חשמלי בלבד כ-50 ק"מ. צריכת הדלק הרשמית היא 52.6 ק"מ/ליטר, ופליטת C02 היא 42 גרם/ק"מ. מערכת החשמל של הטיגואן זוכה לתגבור מקורי: גג סולרי. בתנאים אידיאליים (הרבה שמש) מדובר בתוספת של 1000 ק"מ לטווח השנתי. המהירות המרבית היא 200 קמ"ש (130 קמ"ש במצב חשמלי בלבד) וההאצה ל-100 היא 8.1 שניות.
בוגאטי Vision Gran Turismo
צילום: מנהל

בוגאטי Vision Gran Turismo. בוגאטי, יודעים כולם, שינתה עם הווירון את מערך המספרים של עולם הרכב. הדגם שהוצג לפני עשר שנים, האיץ ל-100 קמ"ש מתחת לקו ה-3 שניות, הגיע מעל 400 קמ"ש ועשה זאת בזכות מנוע W16 שניפק יותר מ-1000 כ"ס ו-120 קג"מ. אחר כך באו מתחרים, והווירון יצא למסעות שיפורים: 430.9 קמ"ש. המחליף של הדגם שלא יהיה לו מחליף (כך נאמר בזמנו) הוצג כקונספט. פרטים אין, אבל בהודעה לעיתונות מצוין כי הדגם החדש יוכל לנסוע בארבעה קטעים במסלול לה מאן במהירות הגבוהה מ-400 קמ"ש.

בלטו בהופעתן
בנטלי בנטאייגה (Bentayga). רכב הפנאי של יצרנית הפאר-על בנטלי הוכרז לפני מספר ימים, אבל באותו אירוע הוצג קבל עם ועיתונאים. בקיצור: פאר ואבזור מעל ומעבר, וביצועי מופת, כולל 301 קמ"ש ו-4.1 שניות ל-100.
בנטלי בנטאייגה (Bentayga)
צילום: מנהל

למבורגיני הוראקאן ספיידר. לאחר האוונטדור, הבכירה בהיצע שני הדגמים של למבורגיני, הגיע תורה של הוראקאן להצטייד בגרסה פתוחה. לדגם זה מנוע V10, 5.2 ליטר, 610 כ"ס וביצועי הגרסה הפתוחה אמורים לספק כל אחד (כמעט): 324 קמ"ש ו-0 ל-100 קמ"ש ב-3.4 שניות. ממש קצת פחות טוב מהגרסה הסגורה, ששוקלת 120 ק"ג פחות. העיקר הוא בשיפור משמעותי של החוזק המבנה ביחס לגאירדו הפתוחה – 40% טוב בהתנגדות לפיתול, עם שיפור של 50% בהצמדה. הגג נפתח ונסגר ב-17 שניות (עד 50 קמ"ש), והמחיר 186,450 אירו.
סיאט לאון קרוס ספורט קונספט
צילום: מנהל
כמו כן השתתפו
סיאט לאון קרוס ספורט קונספט. גם לסיאט רכב פנאי קומפקטי, לפחות כרעיון לקראת ביצוע. הדגם שהוצג מאופיין במרכב של שלוש דלתות, משהו שאמור להתכתב עם המילה "ספורט", ומרווח הגחון גבוה ב-4.1 ס"מ מזה של לאון הרגילה. לקרוס קונספט הנעה כפולה קבועה, דיפרנציאל ננעל ומנוע מוגדש 2.0 ליטר המספק 300 כ"ס (כמו בקופרה), טוב ל-4.9 שניות ל-100 קמ"ש.

פולקסווגן קאדי אולטראק. המסחרית הקטנה של פולקסווגן מוצעת עם מספר סוגי מרכב וממדים למגוון צרכים – וכעת יש לה הנעה כפולה. ההנעה הכפולה זמינה למרכב הקצר והארוך, לרגיל ולגבוה, להובלת סחורה או להולכת נוסעים, תשתדך עם המנועים למיניהם והתיבות לסוגיהן. ולא פחות חשוב: לגרסה זו השלמות עיצוב המכריזות בקול גדול: "שטח".
פולקסווגן קאדי אולטראק
צילום: מנהל