בשנת 2012 הציגה בנטלי קונספט וולגרי למראה בשם EXP 9 F שחיזק את השמועות על רכב פנאי עתידי של היצרנית. כעת, יותר משלוש שנים מאוחר יותר, מכריזה היצרנית הבריטית על הדגם הסדרתי שזוכה לשם הלא קל לעיכול "בנטאייגה".

ונתחיל מהחדשות הטובות, העיצוב. זה לא שאהבנו את העיצוב של רכב הפנאי החדש, אך לפחות הוא לא מכאיב לעיניים כמו עיצובו של רכב הקונספט. תורת היחסות - גרסת רכבי הפנאי. הקו הכללי דומה לשל שאר דגמי החברה העדכניים והמראה מזכיר מעיין סטיישן גדולה ומוגבהת. קצת כמו ה-Q7 החדש של אודי. שבמקרה, או שלא,חולק איתו, ככל הנראה, פלטפורמה. בכל מקרה, את הרושם היוקרתי משלימים חישוקי ענק בקוטר שנע בין "20 ל-"22 בהתאם לבחירת הלקוח.
בנטלי בנטאייגה
צילום: מנהל

תא הנוסעים מציג את רמת הפאר וההדר המצופים מרכב בקטגורית הסופר-פרימיום. הדיפונים עוטים עור שנתפר בעבודת יד והדשבורד ולוח המחוונים עשויים מעץ אמיתי. את הבנטאייגה ניתן להזמין עם סידור של ארבעה או חמישה מושבים – בהתאם לרמת הפינוק שאתם חפצים בה (בעתיד תהיה אופציה לשבעה מושבים). אל מול החומרים והעיצוב שיוצרים תא בניחוח קלאסי (שלא לומר שמרני), יש שלל מערכות בידור מתקדמות, שינעימו את זמנם של הנוסעים. במרכז הקונסולה המרכזית ישנה מערכת מולטימדיה המתופעלת דרך מסך מגע בגודל של "8, כאשר הנוסעים מאחור יוכלו ליהנות מטאבלט בגודל "10.2.
בנטלי בנטאייגה תא נוסעים
צילום: מנהל
הבנטאייגה מוצע עם מגוון רחב של מערכות בטיחות מתקדמות – בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת לזיהוי תמרורים, התרעה על תאונה מלפנים ומאחור, זיהוי הולכי רגל, תצוגה עילית מתקדמת, מערכת ראיית לילה ועוד.
העושר והפאר נפרשים על פני ממדים נדיבים ביותר. האורך עומד על 514 ס"מ, הרוחב על 200 ס"מ, הגובה על 174 ס"מ ובסיס הגלגלים מתפרש על פני 299 ס"מ. זה אומר שרכב הפנאי של בנטלי גדול מכל מתחריו – כולל הריינג' רובר. מחט המשקל נעצרת על 2422 ק"ג מכובדים.
בנטלי בנטאייגה
צילום: מנהל
מתחת למכסה המנוע שוכן מנוע W12 כפול מגדשים בנפח 6.0 ליטר. למרות שעל הנייר הוא דומה למנוע ה-W12 הנוכחי, בנטלי טוענת שמדובר במנוע חדש לגמרי. ההספק עומד על 600 כ"ס בטווח שבין 5200-6000 סל"ד ונתון המומנט המרבי עומד על 91.7 קג"מ בין 1250-4000 סל"ד. הכוח עובר אל ארבעת הגלגלים (ביחס של 60:40 לטובת הציר האחורי) דרך תיבת הילוכים בת שמונה יחסי העברה. ביצועים? ועוד איך – לענק של בנטלי נדרשות 4.1 שניות בלבד בשביל להאיץ ל-100 קמ"ש והמהירות המרבית עומדת על 301 קמ"ש – מה שהופך אותו לרכב הפנאי המהיר בעולם.

בנטלי בנטאייגה יוצג בתערוכת פרנקפורט הקרובה (15.9). בעתיד תוצג גרסת דיזל ואף גרסה היברידית.
בנטלי בנטאייגה
צילום: מנהל