המוצר: משקפי שמש מדגם גלוריפיי G4 פרו

מחיר: 849צשקלים (מחיר השקה – 499 שקלים).

איפה אפשר לקנות: רשת ריקושט

רשת ריקושט החלה לייבא ארצה את מותג המשקפיים האוסטרי gloryfy, שגאוותו על עמידות משקפי השמש שהוא מייצר בפני שבירה. סוד העמידות, מספר הקומוניקט, הוא בפולימר גמיש וקל שפיתחה החברה, שבמקום להישבר או להיסדק פשוט מתעוות – ואז חוזר לצורתו המקורית. החברה מציעה מגוון דגמים, בעיצובים "אופנתיים" או ספורטיביים, עם עדשות רגילות, מקוטבות, מתכהות או מאווררות.

קיבלתי להתרשמות את דגם ה-G4 פרו, השייך לקו הספורטיבי, עם עדשות רגילות.

על הפנים
בפעם הראשונה שהרמתי את המשקפיים הופתעתי ממשקלם הקל. יש קלים יותר, אך לאור גודלם והמבנה המאסיבי ציפיתי למשקל גדול יותר. נחמד. התאמתם לפנים טובה, עם כיסוי טוב של שדה הראיה, כמעט בלי שוליים שנשארים חשופים. אולם כדאי לשים לב כי האפון אינו מתכוונן, מה שעלול לפגוע בהתאמה לבעלי אפים קטנים. בגלל הזרועות הקמורות, המשקפיים לא חובקים את הראש בצורה הדוקה. זה מפריע במיוחד כאשר מזיעים או כאשר המשקפיים מונחים על הקודקוד ולא על העיניים – אז הם עלולים ליפול מהראש. מצד שני, הגמישות של המסגרת אפשרה חבישה קלה של המשקפיים גם עם קסדה מלאה של אופנוע.

ואם כבר הזכרנו זיעה – האיוורור סביר, ולא נתקלנו בהצטברות מוגזמת של אדים בזמן פעילות גופנית. אבל נתקלנו במאווררות יותר.
משקפי שמש גלוריפיי P4 פרו
צילום: מערכת אוטו
איכות
האיכות האופטית טובה, ולא חשתי בעיוותים אופטיים כלשהם או סבלתי מכאבי ראש בשימוש ממושך. המשקפיים לא משאירים תחושה איכותית במיוחד. מגע הפולימר הייחודי, הגמישות והגומיות בקצה הידיות שאינן מקובעות למקום – יוצרים רושם פושר מבחינה זו.

ומה לגבי העמידות? הרשת מלאה בסרטונים בהם משקפיי המותג נדרסים ויוצאים ללא פגע. אנחנו לא דרסנו אותם, אבל ישבנו עליהם ודרכנו עליהם – והם שרדו את ההתעללות, שהיתה משמידה משקפיים רגילים, בלי נזק. במקרה הרע, העדשות קופצות ממקומן והזרועות נפרדות מהמסגרת – ולוקח פחות מדקה לחבר הכל מחדש. כך שבהבטחת העמידות לשבר המשקפיים עומדים בכבוד.

במהלך כחודש שהמשקפיים אצלי העדשות לא צברו שריטות. מצד שני, כל נגיעה קלה בעדשה משאירה טביעת אצבע בולטת או סימני מריחה, וזה קצת מציק.

סיכום
הגלוריפיי G4 פרו הרשימי אותי בעמידות שלהם וביצעו את תפקידן בהגנה על העיניים מהשמש בצורה טובה מאוד. פחות אהבתי את הישיבה הלא הדוקה על הראש, שהפריעה בזמן פעילות ספורטיבית ובעיקר כאשר המשקפיים לא היו על העיניים.

המחיר של הגלוריפיי G4 מציב אותם בתחרות מול מותגי משקפיים מוכרים ומוצלחים. יתרונם העיקרי הוא בעמידות לשבירה, ולכן הם יקסמו בעיקר לרשלנים שביננו, שכבר שברו כמה זוגות משקפיים בעבר.