אירועי השקה הם תמיד שמחים ואופטימיים, אבל באירוע של שברולט בדטרויט האופטימיות הרקיעה שחקים. לא (רק) בגלל שהוצגה שם הקרוז המאוד חשובה עבורם וגם גרסת הקבריולה של הקאמרו (שצפויה להגיע גם אלינו, יחד עם גרסת הקופה של הדגם). אלא בגלל שבמקביל הוצג משהו גדול יותר - רעיון וגישה כללית חדשים. נראה שמשהו טוב עובר על שברולט, לפחות ברמה הרעיונית, עם טונות של ביטחון עצמי במוצרים החדשים ובעצם בכל נושא שרק תרצו. היה חשוב להם להדביק גם אותנו בהתלהבות, והם לא חסכו במאמצים, והביאו לאירוע את כל בכירי החברה, כולל המנכ"לית. יש אפילו סלוגן חדש - Find new roads, "מצא דרכים חדשות" בתרגום חופשי - שמתיישב היטב עם הדיבורים שלהם על כך שמעכשיו יובילו, במקום להגיב.
לייעוץ חינם עם מומחי הרכב של אוטו על כל הדגמים חייג ל-3262* או לחץ כאן
תוכניות ג'נרל מוטורס
צילום: מנהל
אנחנו פותחים את האירוע במפגש עם מייק דברו, מנהל הפעילות הבינלאומית של שברולט (מלבד סין), הוא היה הראשון (וממש לא האחרון) לירות לכיוונינו "אל תאמינו לנו, בידקו אותנו, ואני אשמח גם לדעת מה אתם חושבים בסוף האירוע". הוא מדבר על גלובליות, על כך ששברולט מוכרת ב–115 מדינות, אבל מצד שני אומר שהם מבינים שהיום כל שוק צריך את ההתאמות שלו, ברמות שונות ועד כמה שזה ניתן לביצוע. הוא מדבר על השפעות גלובליות, כמו שיפור בצריכת הדלק במכוניות בגלל דרישות מהשוק הסיני הגדול שמציב דרישות בנושא. מעניין לשמוע שהוא חושב שהשוק המקומי שלנו קשה, מאוד תחרותי ועם שפע גדול מאוד של מותגים, במיוחד ביחס לנפח שלו.
שברולט חילקה את החידושים לפי נושאים, וערכה פאנלים בכל נושא כדי להציג את התפישה של החברה בכל תחום.
חשמל - בתחילת השנה הוצג הדור השני לוולט, שיוכל לנוע בכח החשמל 80 ק"מ. "שאלנו את הבעלים של הדור הראשון מה שלושת הדברים שצריך לשפר בדור הבא, והם ענו: עוד טווח, עוד טווח ועוד טווח". בזה בדיוק הם טיפלו עם הגדלה של הטווח בכ–45%, תוספת של 24 ק"מ מול הדור הראשון. לפי שברולט, הלקוח הממוצע (שמטעין את הרכב יומית) צפוי לתדלק רק פעם בכל 1600 ק"מ, כאשר הטווח המרבי לנסיעה בודדת עומד על 640 ק"מ, עם צריכת דלק ממוצעת של 17.5 ק"מ/ל'. הוולט תשתמש במנוע 1.5 ל' כמאריך טווח, ותציע הפעם עיצוב פחות ייחודי.
ג'נרל מוטורס מנועים
צילום: מנהל
בהמשך תוצג הבולט, שצפויה לעלות כ–30 אלף דולרים בארה"ב. בשברולט מתלהבים ממנה מאוד, כשהסיבה העיקרית להתלהבות היא טווח של 321 ק"מ - הרבה מאוד במונחי חשמל, ובערך 50% יותר מהליף, המכונית החשמלית המצליחה ביותר עד היום, שמחירה דומה. מצד שני צריך לזכור שמדובר במחיר שמקביל למחיר ב.מ.וו סדרה 3 בארה"ב.
יש גם גרסה היברידית לדור הבא של המאליבו, שתשתמש במנוע בנזין 1.8 ל' ולצידו מנוע חשמלי שיספקו יחדיו 182 כ"ס. נתון צריכת הדלק המשולב עומד על 20 ק"מ/ל', נתון נאה למכונית בגודל הזה, שכנראה יזכה אותה בהטבת המס ההיברידית אצלנו - מה שהופך אותה לרלוונטית מאוד ליושבים בציון. נזכיר שגם הגעת הבולט נבחנת בחיוב.
מערכות הנעה - לשברולט יש מרכזי פיתוח בנושא בשמונה מדינות, 8700 מהנדסים ותקציב של יותר ממיליארד דולר למערכות הנעה בלבד. ההיצע עצום, כמצופה, עם מנועי בנזין ודיזל בנפחים שמתחילים בליטר בודד 3 ציל' (דיזל ובנזין) ומגיעים עד ל–V8 בנפחים של 7 ליטר בבנזין ו–6.6 ל' בדיזל. היצע תיבות ההילוכים גדול לא פחות, וכולל תיבות רציפות, אוטומטיות פלנטריות ודו–מצמדיות.
ג'נרל מוטורס קמארו
צילום: מנהל
שברולט תמשיך להציע כאמור מפלצות V8, אבל הכיוון הוא מנועים קטנים וחכמים. יחידת ההנעה המעניינת עבורנו היא זו שתוצע בקרוז הבאה, ובהמשך בדגמים רבים נוספים של שברולט ואופל. מדובר במנוע חדש בנפח 1.4 ל' טורבו, שיציע מערכת עצור–סע ולפי שברולט הוא שקט יותר מהדור היוצא וגם קל יותר ב–20 ק"ג, בזכות שימוש באלומיניום לראש המנוע ולבלוק. המנוע מספק 153 כ"ס ו–24.4 קג"מ ומשודך לתיבת הילוכים חדשה שגם היא קלה יותר (11 ק"ג) עם 6 היל'. שברולט מתגאים במבחני אמינות כגון הרצה של 2000 שעות (כמעט שלושה חודשים רצוף!) ב–5200 סל"ד, ועוד. במקביל הוצגו גם מנועי דיזל חדשים, שאמורים להיות שקטים במיוחד.
עיצוב - שברולט חשפה ב–2015 שפע של מכוניות חדשות: וולט, ספארק, מאליבו וקאמרו. לחברה יש 2500 עובדים בתחום בעשרה מרכזי עיצוב בשבע מדינות. השנה היא הציגה קו עיצובי חדש שלה שכולל חזית עגלגלה מבעבר, כפי שאתם רואים במאליבו ובקרוז החדשות. הספארק החדשה נאה יותר משמעותית מקודמתה, מציגה עיצוב שלם ונעים יותר והקאמרו אולי קצת פחות קרבית בחלק מהזוויות, אבל עדיין מרשימה, במיוחד בגרסאות הבכירות.
תוכניות ג'נרל מוטורס
צילום: מנהל
קישוריות - שברולט מבינה שהלקוח רוצה היום יותר קישוריות עם הרכב שלו, וזה נושא חשוב עבורם. כדי להמחיש עד כמה נושא המחשוב ברכב התקדם באופן כללי, הם מציינים כי בשנת 2000 לרכב ממוצע היו מיליון שורות קוד במחשב; לוולט הראשונה (2010) היו עשרה מיליון שורות, והיום למכונית ממוצעת יש כבר כמאה מיליון. העיקר כאן (אם לא ניכנס למערכות שזמינות רק בצפון אמריקה), הוא קישוריות ה–MyLink שתתאים גם למכשירי אפל (Apple CarPlay) ואנדרואיד (Android Auto). בשני המקרים יהיו אפליקציות ייעודיות, ואפשרות להשתמש גם באפליקציות קיימות בחלק מהמקרים, כאשר כל הזמן יתווספו אפליקציות נוספות. יהיה ניווט (של גוגל באנדרואיד, ושל אפל באייפון), תפעול קולי, קריאת הודעות, מוזיקה - והכל מהמסך המקורי של הרכב. המערכת תוצע כאופציה גם בספארק הקטנה, דבר שהוא חריג לטובה בקטגוריה. ומהתנסות ראשונית, נראה שהעסק קל יחסית לתפעול.
היום האחרון היה מוגדר כ"תוכנית נהיגה" לקבוצת העיתונאים הגדולה מכל העולם. אלא שלאמריקאים יש כנראה הגדרה מאוד גמישה למושג הזה. הפעם הכוונה היתה ל"נהיגה" בפארק סגור, בקטע מלבני קצר, עם הגבלת מהירות של 25 מייל לשעה, כן–כן, 40 קמ"ש בדיוק (והיא נאכפה). תנאים שלא מאפשרים להסיק דבר לגבי המכוניות החדשות והמעניינות שהיו שם. אנחנו נחכה להשקות העתידיות כדי לספר לכם איך המכוניות נוסעות.
ג'נרל מוטורס - תוכניות עולמיות
צילום: מנהל
עם הפנים לעתיד
סיימתי את האירוע בתחושות מעורבות. מצד אחד, אין ספק שמשהו טוב עובר על שברולט, והכיוון, השאיפות והטכנולוגיות נראים מעניינים ותחרותיים, ואין ספק שיש להם כמה שפנים בכובע. מצד שני, תאי הנוסעים עדיין לא מרגישים ברמה מספיק טובה בחלק מהמקרים, גם אם לוקחים בחשבון שמדובר במכוניות טרום–ייצור, שעוד נמצאות בשלבי פיתוח. ואחרי כל ההבטחות וההצהרות, לא יכולנו לנהוג כדי לקבוע האם באמת יש כאן שברולט חדשה, ולהתרשם בעצמנו האם באמת יש כיסוי לשפע ההצהרות. מה שבטוח זה ששברולט מנסה יותר, מכוונת גבוה יותר ובטוחה בעצמה יותר מאי פעם. אנחנו רק מחכים להרים את הכפפה שהם זרקו לנו שוב ושוב באירוע, ולבדוק את זה בעצמנו - כי נראה שיש למה לצפות - גם בעתיד הקרוב כמו גם ברחוק.
בשבחי הקרוז / ראיון עם נשיא שברולט צפון אמריקה

המכוניות באירוע התרשמנו מכמה מכוניות, לצערנו בעמידה בלבד. הקרוז החדשה, שצפויה להגיע אלינו רק ברבעון השלישי של 2016. הדגם החדש מציג עיצוב נאה, ויציע אבזור שופע בדמות קישוריות לנייד (ראה סעיף קישוריות), מסך מגע, יחידת הנעה חדשה ועוד. תא הנוסעים מזכיר את זה של הדור הקודם בעיצוב, אבל הוא בהחלט מרשים יותר, וגם המרווח בתא הנוסעים שופר.
ג'נרל מוטורס - תוכניות עולמיות
צילום: מנהל
בנוסף יכולנו להתרשם, (באולם בלבד) מהספארק החדשה, שתוצע בדור השני שלה גם עם תיבת הילוכים אוטומטית (רציפה) שתשודך למנוע 1.4 ל'. כמצופה הפלסטיקה פשוטה, אבל רמת האבזור של המכוניות היתה גבוהה במיוחד וכללה מסך מגע, בלוטות', בקרת שיוט ועוד. המרווח מלפנים בסדר, ומאחור מעט חסר. על הנייר, ובמחיר הנכון, הספארק החדשה יכולה להצליח כאן. המאליבו גם חנתה לה שם, העיצוב החיצוני דורש קצת הסתגלות, אבל הוא נאה בסה"כ. תא הנוסעים נראה טוב בגרסאות עם שילובי הצבעים (ולא משהו בגרסאות האפורות). המרווח מצויין מלפנים ומאחור, אבל איכות הפלסטיקה בתא הנוסעים היתה נמוכה מהמצופה מרכב בסגמנט. מסך המגע במרכז נאה, וכמובן שגם כאן תהיה אותה קישוריות. מערכות ההנעה של המאליבו, ובמיוחד הגרסה ההיברידית, מעניינות, כאשר גרסת הבסיס תהיה עם מנוע 1.5 ל' טורבו שיציע כ-160 כ"ס (נתון משוער), ומעליו מנוע 2.0 ל' טורבו (כ-250 כ"ס משוערים). היא שוקלת 136 ק"ג פחות מהדור היוצא, למרות שהיא גדולה יותר.
לסיום הקאמרו, שהרשימה פחות בתא הנוסעים, עם שתי מוזרויות בדמות לוח מחוונים גדול שפוגע בראות קדימה בצורה מורגשת ומיקום פתחי המיזוג מאחורי ידית ההילוכים, במיקום נמוך במיוחד. המרווח מאחור כמעט ולא קיים, וגם כאן הפלסטיקה פשוטה, אבל מסך המגע איכותי. הוולט מציעה את המסך המשותף לכולם, משדרת את התחושה החשמלית עם ידית הילוכים כחולה, איכות החומרים טובה בחלק מהמקומות, ובינונית מאוד בשאר. מלפנים היא לא מרגישה גדולה אבל יש מקום, מאחור המרווח סביר לברכיים וחסר לראש, שנתקל בזכוכית של דלת תא המטען, וזה לא ממש נעים.
תוכניות ג'נרל מוטורס שברולט ספארק
צילום: מנהל