מספר הקפות לפני סיום המירוץ, בעוד הוא מוליך בפער ענק, קיבל לואיס המילטון הוראה בקשר: "אל תשאל שאלות, אנחנו צריכים להגדיל את הפער", ו"ותמשיך להאיץ, נסביר לך בסיום". מהוראות כאלה לנהג המוביל היה ברור שמאחורי הקלעים של עמדת מרצדס מתחוללת דרמה גדולה. היה ברור שהעניין רציני, אבל לא היה ברור במה מדובר.

בסוף המירוץ הסתבר ששופטי המסלול גילו שלחץ האוויר בצמיגים של שתי המרצדס היה נמוך מדי ושקלו להעניש את הנהג והקבוצה. במרצדס העריכו שהם עלולים לקבל עונש של תוספת זמן, ולכן דרבנו את הנהג המודאג שלהם להגדיל את הפער. בסופו של דבר הוחלט שלא להעניש את המילטון.
פורמולה 1 איטליה
צילום: מנהל
וכך, מול עשרות אלפי צופים איטלקיים נלהבים במסלול ההיסטורי של מונזה (נוסד ב-1922) השלים המילטון עוד מירוץ מושלם. הוא הוביל בבטחה מהזינוק ועד לסיום והגדיל את הפער לזכותו בצמרת. אבל הצופים האיטלקים חגגו את המקום השני של סבסטיאן פטל עם הפרארי המשופרת שלו.

לא בקלות
ואולם עבור שתי הקבוצות לא היה זה מירוץ קל. מרצדס הגיעה למונזה עם מנוע משופר בהרבה בתחום ההספק, למעשה מהדורת 2016 שלו. אולם תקלה לא ברורה במכונית של רוזברג הביאה את אנשי מרצדס להרכיב, ממש ברגע האחרון, את המנוע הישן יותר שכבר עבר חמישה מירוצים. הדבר פגע בביצועיו של רוזברג במקצה הדירוג והוא נאלץ להסתפק במקום הרביעי. אחרי היסוסים החליטו במרצדס להשאיר את המילטון, שהשיג את הקפת הדירוג המהירה ביותר, עם המנוע החדש.

את המקום השני והשלישי בהקפות הדירוג השיגו שני נהגי פרארי, קימי ראיקונן ופטל. ואולם המיקום החלומי של ראיקונן הפך סיוט. עם מתן אות הזינוק נתקעה הפרארי על הקו ועד שקימי הצליח לנוע הוא כבר היה במקום האחרון. תצוגת הנהיגה שלו בהמשך הייתה מרשימה והוא הצליח, אחרי שפע קרבות, לטפס עד למקום החמישי. מי שהפסיד מהזינוק הרע של ראיקונן היה גם רוזברג שניצב מאחוריו. בגלל העצירה של ראיקונן הוא הפסיד מקומות לשתי מכוניות הוויליאמס ורק בזכות תזמון מבריק להחלפת הצמיגים הצליח לחזור ולטפס למקום השלישי.
פורמולה 1 איטליה
צילום: מנהל
לקראת סיום החל רוזברג לסגור על פטל, למורת רוחו של הקהל האיטלקי, אלא ששתי הקפות לסיום נראו להבות באחורי המכונית והוא נאלץ לפרוש. הדבר הבטיח מקום שני לפטל, שלישי לפיליפה מאסה ורביעי לואטרי בוטאס (שניהם בוויליאמס). מה שברור הוא שבזכות פרישת רוזברג עשה המילטון צעד גדול לקראת אליפות העולם השנייה ברציפות.

גרנד פרי איטליה
1. לואיס המילטון - מקלארן
2. סבסטיאן פטל – פרארי
3. פיליפה מאסה - וויליאמס
4. ואטרי בוטאס – וויליאמס
5. קימי ראיקונן - פרארי
6. סרג'יו פרז- פורס - אינדיאה
7. ניקו הולקנברג - פורס- אינדיאה
8. דניאל ריקרדו - רד- בול
9. מרקוס אריקסון – סאובר
10. דניל קוויאט – רד-בול

אליפות העולם לנהגים
1. לואיס המילטון - 252 נק'
2. ניקו רוזברג - 199 נק'
3. סבסטיאן פטל – 178 נק'
4. פיליפה מאסה – 97 נק '
5. קימי ראיקונן - 92 נק'

אליפות העולם ליצרנים
1. מרצדס- 451 נק'
2. פרארי – 270 נק'
3. וויליאמס – 188 נק'
4. רד-בול – 113 נק'
5. פורס- אינדיאה - 63 נק'
פורמולה 1 איטליה, המילטון מנצח בדרמה איטלקית
צילום: מנהל