שוק הגרסאות החמות של המשפחתיות הקומפקטיות – לוהט. רנו מגאן RS הפסידה בקרב על התואר הנכסף "הקומפקטית-הנעה-קדמית המהירה ברינג" לסיאט לאון קופרה החדשה. בתגובה, הציגה רנו גרסה קיצונית, מוגבלת בייצור, רק כדי לנצח את הקופרה. היא אכן עשתה זאת, אלא שאז הגיעה הונדה סיוויק טייפ R החדשה וכתשה את שתיהן. עכשיו מצטרפת פיג'ו למירוץ עם הגרסה החמה שלה ל-308; לא רק הודעה לעיתונות, אלא עם גוף בשר ודם, או ברזל וגומי (קראו לזה ותקראו את זה איך שתרצו).
פיג'ו 308GTI
צילום: מנהל
הרבה כ"ס לליטר
בתערוכת פרנקפורט (תיפתח ב-15.9) תציג פיג'ו את ה-308 GTI לצד שאר דגמים, כדוגמת ה-308 R HYbrid עליה כתבתנו בעבר – עם 300 כ"ס ליום יום, 400 כ"ס למסלול ו-500 כ"ס ל"הקפה מהירה". ל-GTI במהדורתה "הרגילה" יש רק 270 כ"ס והם מגיעים ממנוע 4 צילינדרים מוגדש בנפח 1.6 ליטר; אותו מנוע בנזין משרת את הקונספט הנ"ל וגם את RCZ-R (גם כאן עם 270 כ"ס). נתון מרשים הוא יחס ההספק לנפח: 169 כ"ס לליטר.
פיג'ו 308 GTI תא נוסעים
צילום: מנהל
על משקל ותאוצות
גרסת ה-GTI מתהדרת בנתון משקל נמוך, רק 1205 ק"ג. בעבר דיברו בפיג'ו על החזרת חדוות הנהיגה למותג, ואולי זו הסיבה שבנוסף לנתון המשקל הנמוך תמצאו במכונית גם דיפרנציאל מוגבל החלקה מסוג טורסן. המרכב הונמך ב-11 מילימטרים, וצמיגי מישלן סופר-ספורט מצאו דרכם לחישוקים (19").
הביצועים טובים בהחלט: תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש עומדת על 6 שניות בדיוק ואילו המהירות המרבית הינה 255 קמ"ש, מוגבלת מחשב(!). עוד נתון? פיג'ו 308 GTI תצטרך 25.3 שניות ממצב עמידה כדי לעבור קילומטר.
פיג'ו 308 GTI
צילום: מנהל