תת המותג DS שהשיקה סיטרואן בשנת 2010 הוא סיפור הצלחה עבור היצרנית. תת המותג מצליח מאוד באירופה ובסין עם נתוני מכירות נאים ומהווה גורם צמיחה משמעותי בשוק הסיני עם שלל דגמים ייעודיים עבור השוק הסיני. לכן בולטת העובדה שמתיחת הפנים של סיטרואן DS4 הוכרזה באיחור של שנתיים מהמקובל.
לייעוץ חינם עם מומחי הרכב של אוטו על כל הדגמים חייג ל-3262* או לחץ כאן
כמקובל בעדכונים שכאלה, סיטרואן טיפלה בעיצוב החיצוני של הדגם. השינוי המשמעותי ביותר התרחש בחזית שקיבלה שבכה חדשה הדומה לזו של ה-DS5 המעודכנת, פגוש חדש ויחידות תאורה חדשות המשלבות בין תאורת קסנון ולד. מאחור השינויים מינוריים וכוללים יחידות תאורה מעודכנות קלות. בנוסף, מוצעים בדגם המחודש חישוקים קלים חדשים ומספר צבעי מרכב נוספים.
סיטרואן DS4 מתיחת פנים
צילום: מנהל

גם בתא הנוסעים נעשו מספר שינויים, ועיקרי שבהם הוא עדכון הקונסולה המרכזית. שם תמצאו כעת מערכת מולטימדיה חדשה הכוללת מסך מגע בגודל 7". מערכת זו אפשרה לסיטרואן להפחית מעומס הכפתורים שאפיין את הדגם לפני מתיחת הפנים – מספר הכפתורים פחת ב-12. המערכת, לראשונה בקונצרן PSA, כוללת את מערכת ההפעלה של אפל (carplay).

היצע יחידות ההנעה נותר כשהיה, וזה אומר שהגרסה הרלוונטית לנו נותרה זו המצוידת במנוע ה-1.6 ל' טורבו המוכר (165 כ"ס) המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים. בנוסף מוצעת ה-DS4 גם עם מנוע ה-1.2 ל' טורבו החדש (130 כ"ס) שאנו מכירים מה-C4, אך כאן רק עם תיבה ידנית. באירופה מוצע מגוון גדול של מנועי דיזל, אך אלה פחות רלוונטיים לנו.
סיטארואן DS 4 תא נוסעים
צילום: מנהל
יש גם קרוסאובר. בערך
בהתאם לטרנד העולה כפורח, סיטרואן מציגה גם גרסה מוגבהת הזוכה לשם DS4 קרוסבק. הגרסה החדשה נכנסת לתחום מצומצם שכולל מתחרות כמו וולוו XC40 – הווה אומר גרסה מוגבהת קלות ללא יכולת שטח או יומרות. גרסה זו מוגבהת ב-3 ס"מ מה-DS4 הרגילה. היא זוכה למספר סממנים עיצוביים שמבדילים אותה מאחותה הרגילה: חישוקים שחורים ייחודיים, חצאיות פלסטיק שחורות וקשתות בגג. סיטרואן מסבירה את הצגת הקרוסבק בכך שרכבי קרוסאובר מהווים לטענתה כ-30% מסך המכירות של קטגוריית הפרמיום הקומפקטי, וכי היא לא מתכוונת לוותר על נתח מהשוק הזה.

ה-DS4 המחודשת תוצג בתערוכת פרנקפורט הקרובה שתפתח את שעריה ב-15.9. השיווק של DS4 המחודשת צפוי להתחיל בישראל ברבעון הראשון של שנת 2016. טרם התקבלה החלטה בנוגע לייבוא גרסת הקרוסבק.
 סיטרואן  קרוסבקDS4 מתיחת פנים
צילום: מנהל