אם התקציב מוגבל והרצונות ו/או הצרכים פחות, יש לנו כמה הצעות לקניית רכב יד שניה בשבילכם. אם הסכום לרכישת רכב מוגבל ל-50,000 שקלים, ואתם רוצים או צריכים מכונית מרווחת, נעימה, מצוידת ובעלת יכולת – כדאי שתשקלו את הדגמים הבאים. הם מציעים מכל אלה, ובדרגת התמחות שונה, לפי המקור והז'אנר.

תקציב של 50,000 שקל מאפשר להתקרב למיני ידנית חדשה – כולל אחריות לשלוש שנים; במחיר כזה ניתן למצוא סופרמיני בת 4-6 שנים או משפחתית רגילה בת 5-7 שנים. כולן ישנעו אתכם מא' לב' ביעילות סבירה לפי הגודל – אף לא אחת תעניק לכם יותר מזה. בנוסף, הן גם מוגבלות (למשפחה גדולה) או מגבילות (לא באמת לשטח). מכוניות שבמקורן הציעו הרבה יותר מהמינימום, עלו הרבה יותר – אבל כעת הן יכולות להוות אופציה פנטסטית. נפילת הערך שלהן גדולה משמעותית, ואחרי 7-8 שנים הן קרובות לשוויון עם אלה שעלו במקורן הרבה הרבה פחות – חצי וגם שליש.
לייעוץ חינם עם מומחי הרכב של אוטו על כל הדגמים חייג ל-3262* או לחץ כאן

מלבד התקציב הגבלנו את עצמנו למכוניות בנות 10 לכל היותר (שנת 2005 ומעלה). שימו לב: אלו לא הבחירות הנפוצות ביותר, לא הזולות ביותר לאחזקה ולא בהכרח האמינות ביותר – ויש לקחת זאת בחשבון.

כלומר, מעבר לרמת אמינות נמוכה העלולה לשבש את שגרת חיים - כמו גם את השימוש ברכב עצמו - יתרון המחיר עוד עשוי להתקזז אל מול עלויות האחזקה. אולם, אם אתם רוצים ו/או צריכים משהו החורג מרכב יד שניה בסיסי ו/או קטן והתקציב שלכם מוגבל, ייתכן ותפגשו כאן את האחת בשבילכם.
רכב יד שניה - סיטרואן C5
צילום: מנהל

סיטרואן C5 – נוחות צרפתית
סיטרואן, שהתבלטה במקוריות ובחדשנות עשרות שנים, התעלתה בעיקר בתחום נוחות הנסיעה. מתלים הידרו-פנאומטיים העניקו לנוסעים איכות נסיעה ללא תחרות; רק דגמי פאר עם כריות אוויר מתחרים בהם. ל-C5 המומלצת כאן יש מתלים כאלה, הנוחות אכן יותר ממרשימה ואליה מצטרפים מרחב פנים טוב ואבזור עשיר.

בעבור 50,000 שקלים תוכלו למצוא מכוניות מהדור השני, מהשנים 2009-2010, ואלה מצוידות במנוע ה-2.0 ל' המספק 143 כ"ס. התיבה האוטומטית היא AL4 עם 4 הילוכים.
פורד מונדיאו טיטניום - רכב יד שנייה
צילום: מנהל

פורד מונדיאו – אירופאית. גדולה
הדור הנוכחי של המונדיאו (מ-2007) היה מאלה שהרים את הרף בקטגוריית המשפחתיות הגדולות; ואנחנו מתכוונים לזה. המונדיאו היא אחת מהמכוניות הגדולות בקטגוריית המשפחתיות הגדולות, כאשר הרצפה, עם בסיס גלגלים ארוך במיוחד של 285, הגיעה מ-S80, מכונית הסלון של וולוו. גם ממדי האורך והרוחב – 484.5 ס"מ ו-188.5 ס"מ בהתאמה – נרחבים, ורק כיום הפכו להיות מקובלים בקבוצה.

כיאה למכונית עם ממדים שכאלה המרחב לנוסעים גדול. ההיצע הרב של דגמי מונדאו בשוק מביא לכך שבתקציב נכנסות מכוניות חדשות יחסית מהשנים 2009-2011. המונדיאו מצוידת במנוע בנזין 2.3 ל' המספק 161 כ"ס, וניתן למצוא כאלה ברמת הגימור הבכירה טיטניום שמציעה שפע של אבזור. נוחות נסיעה טובה משלימה חבילה מוצלחת למדי.
קרייזלר וויאג'ר יד שנייה
צילום: מנהל

קרייזלר וויאג'ר/גרנד וויאג'ר – מיניוואן פול סייז
בתקציב שלנו נכנס הוויאג'ר מהדור הקודם, זה שהושק בשנת 2001. מדובר במיניוואן בגודל מלא המציע מקום נדיב לשבעה נוסעים ומגיע בשתי גרסאות מרכב: ארוכה (וויאג'ר) וארוכה מאוד (גרנד וויאג'ר). הקצר הגיע לכאן עם מנוע V6 בנפח 3.3 ליטר (174 כ"ס) בעוד לארוך מנוע V6 בנפח 3.8 ליטר (218 כ"ס). בשני המקרים מדובר בתאי נוסעים מאובזרים היטב שכוללים (בהתאם לדגם ולרמת הגימור) דוושת מתכווננות, מערכת DVD כולל צגים ליושבים מאחור, בקרת אקלים מפוצלת עם שליטה נפרדת ליושבים מאחור, מערכת שמע עם שליטה מגלגל ההגה, מושבי עור חשמליים, בקרת שיוט, דיפוני עור ועץ, תאי אחסון ועוד; לימוזינה למשפחה מרובת ילדים ומוגבלת תקציב. בעבור 50,000 שקלים תוכלו לרכוש כלים מהשנים 2006-2007. שימו לב - הוויאג'ר השיג כוכב וחצי בלבד במבחני הריסוק של יורו NCAP.
וולוו S80 יד שנייה
צילום: מנהל

וולוו S80 – סלון שבדי (ולא מאיקאה)
גם מכונית הסלון של וולוו יכולה להיות אצלך בחנייה. בתקציב שלנו ניתן למצוא מכוניות מהדור הקודם (הראשון) – ולאחר מתיחת הפנים (2002-2007). דור שני הוצג בתחילת 2007 – ויש סיכוי קטן למצוא גם כמוהו (2008) בתקציב המדובר. ונחזור לדור הראשון והנפוץ יותר במחיר המדובר. המנוע הנפוץ הוא ה-2.0 ל' טורבו שמפיק 180 כ"ס ו-24.5 קג"מ, המסדרים האצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-9.8 שניות. אבל העיקר ב-S80 – מעבר לרמת הבטיחות הגבוהה שמציע דגם זה, גם באופציה הקשישה שלו – הוא באיכות הפנים ובהנדסת האנוש המעולה. אלה יוצרים חווית נסיעה ונהיגה נעימים מאוד, המתחזקים משמעותית תודות לנוחות נסיעה משובחת ובידור רעשים מעולה – והנה לכם מתכון מצוין לרכב מפנק למרחקים גדולים. מנוע הטורבו T6 מביא ביצועים מעולים – אך סובל מצריכת דלק גבוהה ומרמת אמינות נמוכה; מנוע הדיזל D5 מביא ביצועים נאים והוא חסכוני במיוחד.
שברולט טריילבלייזר יד שנייה
צילום: מנהל

שברולט טריילבלייזר – פינוק אמריקאי בשטח
הסכום שהוקצב לנו יוכל להספיק אף לרכב 4x4 – שברולט טריילבלייזר שנת 2006. מדובר ברכב פנאי אמריקאי קלאסי – רך, חזק וגדול, כולל גרסה עוד יותר גדולה, עם 7 מושבים (EXT). הקומפקטי שבהם יושב על בסיס גלגלים של 287 ס"מ ואורכו 487 ס"מ; הגרסה המגודלת ארוכה ב-41 ס"מ (328 ו-528 ס"מ בהתאמה); הרוחב עומד על 190 ס"מ. אופציית ההנעה היחידה שהגיעה לישראל ביבוא סדיר הייתה מנוע בנזין, 6 ציל' (טורי) בנפח 4.2 ל' עם 275 כ"ס (291 כ"ס מ-2007) ו-38 קג"מ. מלבד ממדים נדיבים ואבזור עשיר תמצאו גם מושבים נדיבים בגודלם (כיאה לכלי רכב אמריקאים). נוחות הנסיעה טובה הן בכביש והן בשבילי עפר וגם שיבושים רציניים נעלמים תחת גלגליו. החיסרון מגיע בדמות צריכת דלק – בכל זאת מנוע בנזין בנפח 4.2 ליטר, תיבה אוטומטית עם 4 הילוכים ומשקל עצמי של 2.1 טון; במבחן באוטו נמדדה צריכת דלק ממוצעת של 5.5 ק"מ לליטר. לפחות הביצועים טובים: 9 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש (לקצר).
לייעוץ חינם עם מומחי הרכב של אוטו על כל הדגמים חייג ל-3262* או לחץ כאן