זה היה רק עניין של זמן - פולאריס חשפה לפני ימים ספורים את הרייזר טורבו, התשובה שלה לקאן-אם מאבריק טורבו (131 כ"ס), שיצא לשוק לפני כשנה. גרסה זו של טרקטורון הצד-לצד (להלן: צל"צ) מנפקת לא פחות מ-144 כ"ס, המשגרים את הרייזר טורבו מ-0 ל-100 קמ"ש ב-6 שניות.
פולאריס RZR מול קאן-אם מאבריק מול ארקטיק קאט ווילד-קאט

הקשר ונתונים
גרסה זו היא חלק ממרוץ חימוש הפוקד את סגמנט הצל"צים – אבל לא רק אצל היצרנים. בארה"ב, המגרש הביתי של פולאריס ושל ענף הטרקטורונים כולו, קיים שוק שיפורים אינסופי עם ערכות טורבו למרבית הדגמים, כך שמדובר במהלך מתבקש מצד היצרניות - מתבקש שיווקית, הכוונה; כבר כיום יש לדגמי ה-1000 סמ"ק ה"רגילים" - וגם לאלה עם 900 סמ"ק - כוח מספק לכל צורך, אבל במקרים כאלה "צורך" הוא רק חלק מהמשוואה; לחלק האחר קוראים "רצון".

תוספת הכוח בדגם המשופר משמעותית ביותר. מנוע ה"פרו-סטאר" החדש בנפח 925 סמ"ק מצויד, לראשונה בטרקטורוני פולאריס, במגדש טורבו. למנוע עצמו 2 צילינדרים, 8 שסתומים וגל-זיזים עילי-כפול כמו בכל דגמי הרייזר העדכניים; למנוע במאבריק טורבו רק גל-זיזים יחיד. המנוע החדש מייצר 144 כ"ס בכ-7900 סל"ד ו-14.2 קג"מ בכ-5700 סל"ד (פולאריס לא מפרסמת נתונים מדויקים) כאשר 80% מהמומנט זמין כבר ב-3500 סל"ד.

נתונים אלה טובים משמעותית מאלה של ה-1000 סמ"ק, עד עכשיו החזק בדגמי הצל"צ של פולאריס, עם תוספת של כ-30% להספק (110 כ"ס בכ-8400 סל"ד בדגם ה-1000 סמ"ק האטמוספרי) ו-45% (!) למומנט (9.8 קג"מ בכ-7600 סל"ד). בכדי להמחיש את יכולתו של הרייזר טורבו, פרסמה פולאריס נתון מיאוץ מ-0 ל-60 מייל לשעה (97 קמ"ש) – לא דבר מובן מאליו בשוק האמריקאי בכלל ובענף הטרקטורונים בפרט – עם נתון שורף שעוני-עצר של 5.89 שניות!

בהתייחס למאבריק טורבו, נציין כי נתוני הרייזר טורבו טובים ב-13 כ"ס וב-0.8 קג"מ משל הצל"צ הקנדי; עם זאת, מאבריק טורבו שוקל 43.5 ק"ג פחות, לנתון של 634.6 ק"ג (לעומת 678.1 ברייזר טורבו; בשני המקרים מדובר במשקל יבש).
פולאריס רייזר טורבו
צילום: מנהל

יותר מאשר טורבו
בניגוד לשאר גרסאות הרייזר, כאן לא מדובר רק במנוע מחוזק, אלא גם בתכנון מחודש למכלולי ההינע והשלדה - עניין הכרחי לאור תוספת הכוח המשמעותית. מערכת העברת הכוח לגלגלים שודרגה וכעת היא מתוכננת להעביר יותר כוח לגלגלים הקדמיים; הדגם המחוזק צויד גם בתיבת הילוכים חדשה (PVT – וריאטור, כמקובל) בעלת רצועה ומצמדים מחוזקים יחד עם מערכת קירור חדשה, הזוכה למצמד מגנטי מהיר-תגובה מבעבר.

המתלים נבנו מחדש גם הם, אם כי המתכון של עצמות-עצה כפולות מלפנים וזרוע-נגררת מאחור נשמר. בהשוואה ל-1000 סמ"ק החזק ביותר עד כה, נוספו בדגם הטורבו מוט מייצב גם מלפנים ובולמי FOX Podium מוגדלים ב-0.5" מלפנים ומאחור (2.5" ו-3" בהתאמה). גם הבלמים שונו; עדיין מדובר בארבעה דיסקים מאווררים, אולם כעת הקאליפרים הקדמיים כוללים 3 בוכנות (במקום 2). מהלכי המתלה ומרווח הגחון נותרו דומים. בשלב זה מוצע הדגם המוגדש רק בגרסה דו-מושבית.

מד.ל.ב מוטו ספורט, יבואני פולאריס לישראל, נמסר כי הדגם החדש צפוי להגיע לישראל עוד לפני סוף השנה. מחיר סופי טרם נקבע.