יגואר הכריזה על מתיחת פנים ל-XJ, מכונית הפאר הגדולה שלה. הדגם הנוכחי של יגואר XJ הוצג ב-2009 וזה הדור השישי שלו (המקורי ב-1968). ב-2012 הוכנסו לשירות מנוע 3.0 ליטר V6 מוגדש ואופציה להנעה כפולה. מתיחת פנים הוכרזה ב-2013 וכללה שדרוג מתלים, שיפורים במושבים האחוריים, מערכת דימום/התנעה וכמובן עדכונים קוסמטיים.
היקף נרחב
הפעם היקף השינויים רחב יותר, אך עדיין מדובר בעדכון קל יחסית למכונית הגדולה. חיצונית המעצבים כמעט ולא נדרשו לשנות דבר. למעשה, מלבד יחידות התאורה המעודכנות (תאורת לד מלאה), בעלות תאורת לד-יום המשרטטת את האות 'J', לא נעשה שינוי, כך יגואר.
יגואר XJ מתחדשת
צילום: מנהל

בתא הנוסעים השינויים משמעותיים יותר, וכוללים עדכון למערך המולטימדיה של יגואר (InControl Touch Pro) המאפשר כעת תקשורת טובה מאשר בעבר עם סמארטפונים למיניהם וחיבור Wi-Fi תקני. במערך זה גם מערכת שמע של יצרנית האודיו מרידיאן בעלת הגברה של 1300 וואט ו-26 רמקולים. בנוסף, לוח המחוונים הדיגיטלי (12.3" במקרה שתהיתם) מאפשר כעת להציג על גביו את פרטי מערכת הניווט. יפה.

בצד הבטיחותי ה-XJ מתחדשת במספר מערכות בטיחות מתקדמות שכבר קיימות אצל המתחרות. אלה כוללות, בין השאר, בקרת שיוט אדפטיבית, מערך מצלמות היקפי (360 מעלות), ומערכת לזיהוי תמרורים, התראה על תנועה צולבת בנסיעה לאחור, עזר לחנייה ועוד.

המנוע היחיד שעודכן הוא מנוע הדיזל הבכיר (3.0 ליטר, V6); ההספק עלה ל-300 כ"ס (275 כ"ס בעבר) ונתון המומנט טיפס ל-71.3 קג"מ (מול 61.1 קג"מ). כתוצאה מכך, זמן התאוצה ל-100 קמ"ש הוא 6.2 שניות (6.4 לפני כן) והמהירות המרבית (מוגבלת אלקטרונית) עומדת על 250 קמ"ש (כמו קודם). צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 17.5 ק"מ לליטר, שיפור של 5% ביחס למנוע הקודם.
יגואר XJ מתחדשת
צילום: מנהל
פאר, המהדורה המיוחדת
השינויים כאמור אינם מרחיקים לכת. עם זאת, יגואר מנצלת את הבמה כדי להציג גרסה אקסקלוסיבית במיוחד – אוטוביוגרפי (Autobiography); שם זהה לגרסת הפאר-על של ריינג' רובר של לנד רובר, המותג "הצמוד" ליגואר כיום (אותה בעלות; מכלולים זהים רבים).

זוהי רמת הגימור הגבוהה ביותר ליגואר הגדולה, ועיקרה גימור איכותי ומוקפד במיוחד לתא הנוסעים. בין השאר, לאוטוביוגרפי מושבים בריפוד עור ייחודי, תאורת אווירה, דיפון מעץ אלון ועוד. מבחוץ ניתן להבחין בחישוקי 20" ייחודיים ותוספות כרום לפגוש הקדמי ופתחי היניקה.

יגואר XJ המחודשת תוצג במסגרת תערוכת פרנקפורט שתפתח את שעריה בחודש ספטמבר הקרוב.
יגואר XJ מתחדשת
צילום: מנהל