זה היה רק עניין של זמן עד שפולקסווגן תשדך לגולף את הבן החדש במשפחת מנועי TSI של החברה. אחרי שמספר דגמים בקונצרן (אחרון שבהם היה איביזה) צוידו עם המנוע המעודכן – 1.0 ליטר, מגדש, 3 צילינדרים, סדרה EA211 – הגיע תורה של פולקסווגן גולף.
במקרה של גולף מנוע זה לא בא למלא את מקומו של מנוע אחר אלא להצטרף להיצע הקיים, ובמקרה זה מדובר בהרחבה של היצע גרסאות ה'בלומושן' (BlueMotion) החסכוניות של החברה. עד היום הוצעה גולף 'בלומושן' בגרסאות דיזל או גפ"מ בלבד, וזהו מנוע בנזין ראשון בסדרה.
פולקסווגן גולף: מעכשיו גם עם מנוע בנפח 1.0 ליטר
צילום: מנהל
והעיקר: צריכת הדלק
המנוע ישודך לתיבה ידנית עם שישה הילוכים או DSG עם שבעה, כאשר בשני המקרים צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 23.2 ק"מ לליטר ונתון פליטת הפחמן הדו-חמצני עומד על 99 גרם לק"מ. אלו נתונים טובים משמעותית מאלה שמציע ה-1.2 ליטר המוכר שמסוגל ל-20.4 ק"מ לליטר ו-112 גרם פחמן דו-חמצני לק"מ. החיסכון מושג, בין היתר, בזכות מקדם גרר נמוך שעומד על 0.28 Cd בלבד.

פולקסווגן טוענת כי החיסכון לא יבוא על חשבון הביצועים, ומדווחת על נתון הספק שעומד על 115 כ"ס ונתון מומנט נאה ביותר שעומד על 20.4 קג"מ (לשם השוואה, ה-1.2 ליטר מייצר 110 כ"ס ו-17.8 קג"מ). עוד מבטיחה פולקסווגן כי למרות התצורה הלא מאוזנת, למנוע הקטן אופי פעולה מעודן, כזה המתאים יותר למנועי 4 צילינדרים "טובים" כהגדרתה. המנוע יוצע גם עם גרסאות סטיישן וספורטוואן של הגולף.

מחירה של פולקסווגן גולף 'בלומושן' TSI עומד בגרמניה על 20,400 אירו, כ-1000 אירו יותר מגולף מקבילה עם מנוע ה-1.2 ליטר המוכר לנו. מיבואנית פולקסווגן לישראל נמסר כי בשלב זה לא הוחלט אם להביא את הגולף בגרסת ה'בלומושן' החסכונית.
פולקסווגן גולף: מעכשיו גם עם מנוע בנפח 1.0 ליטר
צילום: מנהל